Vrouw laat jonge kinderen achter op snelweg om jerrycan te vullen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hummeltje5, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ben ik de enige die zich afvraagt waarom haar man zei dat ze benzine moest gaan halen? Dat zij wat in paniek raakte snap ik nog wel maar dan geef je toch niet zo'n advies?

    Zelf ook ooit de snelweg over gestoken... achteraf gezien hadden we dat ook anders moeten doen. Maar ja...

    Gingen een paar dagen weg (hadden geen kinderen trouwens), fietsen op het dak. Uiteraard alles goed vastgemaakt enzo. Viel er ineens een fiets van het dak af, midden op de snelweg. Ik reed en je denkt niet, je reageert. De auto met 100 km per uur de middenberm ingestuurd, remmen leek eeuwen te duren. Man is terug gerend en heeft die fiets eraf getrokken. Waren meerdere auto's die net die fiets konden ontwijken. Het was vreselijk eng. En daar sta je dan, klein strookje gras en auto's die met 120 km per uur langs razen. Toen er even niks aan kwam snel over gestoken (2-baans en geen 6). Om in elk geval aan de andere kant op de vluchtstrook te kunnen staan, een iets "veiliger" plek.
    Motoragent kwam er even later aan. Die heeft er gestaan tot wij ander vervoer hadden (die fiets moest ook weer mee en kon natuurlijk niet meer op de fietsendrager).
    Dus ja... dom? Ja denk het wel. Je wéét het wel maar in zo'n situatie denk je niet, je doet.
    Volgende keer zou ik toch 112 bellen.

    Later met een vriendin nog eens gestrand en toen reageerde ik gelukkig wel goed. Auto begaf het. Toen stuurde ik haar (zij reed) naar de vluchtstrook, zei ik dat ze rustig moest remmen en de alarmlichten aan moest doen en zijn we achter de vangrail gaan staan. Rijkswaterstaat stond er al voor we de ANWB konden bellen.
     
  2. Daniellexxx

    Daniellexxx Bekend lid

    11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    maar niemand weet toch hoe hij reageert in een onverwachte situatie? Daarom is het een onverwachte situatie. Ik zou mijn hand er net voor in het vuur durven steken dat ik in een onverwachte situatie niet iets oerdoms zou doen, waarvan ik later denk: "hoe heb ik dat kunnen bedenken?" Wil voor mij niet zeggen dat deze dame meteen afschreven moet worden in het verkeer.
     
    jessy77, hummeltje5 en Whysteria vinden dit leuk.
  3. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ik rij zelf eigenlijk ook altijd heel lang door terwijl mijn auto aangeeft dat de benzine op is. Ik weet uit "ervaring" dat ik nog 50 km kan rijden. Waarom? Vind tanken niks aan en probeer het uit te stellen tot mijn man mijn auto toevallig pakt (die tankt dan want wil zo niet rondrijden).
    Ik doe dit overigens alleen in mijn woonplaats. Als ik verder weg moet dan zorg ik dat ik genoeg benzine heb.
     

Deel Deze Pagina