Sandy

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Aszz, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Meer weerliefhebbers die Sandy volgen?
    Wat een MONSTER! Niet normaal. Daarbij komt dat mijn schoonzusje momenteel in NY zit, dus mijn broertje maakt zich behoorlijk zorgen.

Orkaan Sandy wint aan kracht | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Lady Liberty: EarthCam - Statue of Liberty TorchCam

Weatherchannel LIVE LIVE Hurricane Sandy Coverage - The Weather Channel - YouTube!

En de Newport bridge die er normaal gesproken zo: Claiborne Pell Newport Bridge - Wikipedia, the free encyclopedia uitziet !!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ooh die brug! Ik zat te klikken op je links van waar kan ik die brug zien dan.. had eerst niet eens door dat dat plaatje eronder was :$

3. Within

Within Niet meer actief

Ja, ik hou het ook goed in de gaten!! Over 2 weken komt een Amerikaanse hier 2 weken logeren en die woont midden in het spoor wat Sandy gaat trekken... Ze houd ons nu nog op de hoogte via Facebook maar dat zal straks ook niet meer gaan ben ik bang.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

#4 Aszz, 29 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2012
    Nope, denk dat alle elektriciteit weg gaat vallen daar.

Het wegdek van de brug zit normaal gesproken 66 meter boven het waterspiegel! :$
    En de luchtdruk is gemeten op 941.8 HPA .... Ik heb nog nooit zo'n lage luchtdruk 'live' gezien , echt bizar.

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wat lijkt me dat angstig zeg. Zijn er geen mensen die gaan vluchten? Of is er geëvacueerd?

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik volg het ook zo links en rechts. Ken daar verder niemand, maar vind het enorm fascinerend (kan ook enorm genieten van het 'noodweer' hier).

Maar jeetje, die brug joh:$

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja ongelofelijk die brug

Wij volgen het hier ook

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ja, ze hebben al geevacueerd, een groot deel van de inwoners, maar lang niet allemaal, en lang niet iedereen gaat..

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nee, dat zie je vaak idd. Dat mensen dan niet willen. Nou zou in mijn broek sch*ten want ze hadden het ook over tsunami-kans etc.

10. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Sowieso zijn vooral de mensen gewaarschuwd die in de lagere gebieden wonen, zoals lower manhatten..
    Maar idd je ziet toch vaak dat lang niet altijd alle mensen gaan..

Je zal ook maar helemaal bovenin een toren wonen in van die belachelijk hoge gebouwen in NY.. Nou je schijt dan toch werkelijk in je broek, die storm om je heen zo hoog.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Schoonzusje zit op 39ste verdieping, lower Manhattan.
    Zijn niet geëvacueerd. Begrijp ik niet zo heel goed, maar oké.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou idd. Anderzijds, wel hoog en droog;)

Anyhow, ik hoop van harte dat de schade (en dan vooral lichamelijke schade) beperkt blijft.

13. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik lees net dat Sandy de meest levensgevaarlijke storm is die ooit het Amerikaanse vaste land bereikt heeft.

Nu vraag ik mij af, bedoelen ze nu storm of orkaan? Dit is toch een cat. 1, Katrina was cat. 5 die was toch erger?

Dus is het nu monster storm of monster orkaan?

Ik vind het nu opvallend stil (de media), net alsof het nu echt aan het gebeuren is.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

D meest gevaarlijke storm is ze om een aantal redenen. 1. Ze komt in het dichtst bevolkte gebied van de VS. 2. Ze heeft een 'reikwijdte' van 1100 km ( als tropische storm, orkaan is 165 km breed ) en 3. De maanstand. Het is vanavond springtij ivm de maan, waardoor het water extra wordt opgestuwd.

Schoonzusje zit vlakbij Battery Park, maar omdat ze zo hoog zit mogen ze blijven zitten.
    Ze hebben batterijen, water en eten. Alle telefoons zijn opgeladen en nu ishet afwachten.

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Echt eng joh.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, dat doet me we weer even realiseren hoe gevaarlijk wij eigenlijk wonen.
    Neus op de feiten, zeg maar.

Atlantic city, op dit moment. Het het ergste verwachten ze vanavond rond 20 uur, locale tijd.

17. MLkids

MLkids Niet meer actief

Oh hemel dat ziet er niet best uit!

Aszz woon jij daar ook dan? Sterkte overigens voor je familie daar! Het lijkt me een hel op aarde om zoiets mee te maken!

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee, gelukkig niet. Maar ik vergeet wel eens hoeveel meter wij onder NAP wonen.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

getsie wat eng!

Ik zou idd in mn broek sch**ten.
    Mijn neef zit daar momenteel las vanmorgen het eea op zijn FB maar nu is het angstvallig stil..

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik vind dat je er zo weinig van hoort in de media, als ik de nieuwsberichten bekijk komen er geen bij.

lijkt me echt verschrikkelijk, als ik 20 hoog ofzo zou wonen in new york zet ik me toch beneden in de hal ofzo neer bah

Deel Deze Pagina