Vrouw ligt 10 jaar dood in eigen woning

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Talvi, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Triest, hoop dat ze geen huisdieren had..

2. knap

knap Niet meer actief

Triest verhaal idd las het gisteren ook.

Denk idd dat alles dan automatisch afgeschreven werd. Ze had natuurlijk aow en dat hoef je maar een keer in je leven te vullen.

De enige die het misschien had kunnen op merken was de bank. Dat er nooit leef geld afgehaald werd na tien jaar. Zal ook de bank rekening aardig om hoog gegaan zijn. Als je alleen alles betaald maar niks opneemt en dan de post dat moet toch een flinke stapel idd geweest zijn. Maar als je niet achter de deur kunt kijken als postboden dan zie je dat waarschijnlijk dan ook niet.

Sneu verhaal.

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Dat de dochter haar niet gemist heeft, dat kan natuurlijk, want misschien had ze geen contact meer met haar moeder.
    Maar dat de buren dachten dat ze bij haar dochter was gaan wonen, vind ik erg raar.
    Huis blijft toch niet 10 jaar lang onbewoond. En daarbij neemt iemand die gaat verhuizen toch de inboedel mee ?? Vind het een raar verhaal. Maar tegenwoordig kijken mensen niet meer om naar de medemens.
    Dat is hier in de flat gelukkig wel anders.
    Pas geleden hadden wij de buurvrouw van 2 deuren verderop al 3 weken niet gezien. Ze pakte de telefoon niet op, deed de deur niet open. Navraag gedaan bij andere buren, en die hadden haar ook niet gezien. Toevallig wist ik dat er een aantal straten verderop een vriendin van haar woonde, dus ben daar aan de deur gegaan, bleek dus dat ze op vakantie was naar haar geboorteland voor een maand.
    Als ik iemand hier uit de flat een tijdje niet zie, ga ik er wel achteraan. Je weet nooit.

4. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Over het feit dat alles dan geschat wordt, dan komen ze er toch ook achter qua verbruik, met die jaren ervoor? Als in ene geen water wordt gebruikt, helemaal niks, of de verwarming niet wordt gebruikt, of helemaal geen extra electriciteit ( zoals in de winter lampen vaker aanstaan, meer warm water wordt gebruikt) daar zal het dan toch ook naar gekeken kunnen worden dat dit vreemd is? Mijn buurman was laatst tijd weg, drie weken, heb meerdere keren aangebeld om te kijken of het goed ging. Bleek dat hij halsoverkop naar Vietnam was voor drie weken.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als de buren dachten dat ze bij haar dochter ging wonen, dan moest ze daar toch contact mee hebben? En de gordijnen denk ik dan, die zijn dus tien jaar lang open of dicht geweest. Dat valt toch op?

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Eens! En vindt het ook apart, want een lichaam dat gaat rotten, dat ruik je enorm! Dat komt door de deuren en muren heen die geur en al die lichaamssappen.

De vrouw die in m'n woning woonde had zelfmoord gepleegd en na een kleine 5 dagen rook m'n buurvrouw een vieze ondraagbare geur, toen is de politie gealarmeerd en is mevrouw gevonden. Hoorde dit ook pas achteraf, maar goed.

Blijf het een vreemd verhaal vinden! En daarbij, hoe is er al die jaren huur, gas, water en licht betaald? En de zorg?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als er hier in de flat iemand dood zou gaan zouden mensen dat voornamelijk ook alleen al komen door geur, verder missen mensen elkaar niet zo snel. Hier op de gallerij is ook een gemeubileerd huis en heb die man ook al maanden niet gezien, ik denk en hoop dat hij in Spanje zit. Ik heb geen idee werkelijk. Bovendien wisselt het hier enorm, veel Polen ook.. ik ken maar een paar buren van het gedag zeggen.

8. Within

Within Niet meer actief

Bizar...

Las wel dat de gemeente Rotterdam de bedrijven voor de vaste lasten op het matje heeft geroepen waarom dit in vredesnaam niet is opgemerkt.
    Dochter had ze inderdaad geen contact meer mee...

De buren de schuld geven vind ik een beetje vreemd. Die zullen zich nu wel behoorlijk rot voelen rondom de gebeurtenissen..

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Toen wij samen gingen wonen kwamen we in een klein flatje te wonen. De deur van ons en van de buurman waren een meter of anderhalf van elkaar verwijderd.

Op een gegeven moment begon het enorm te stinken in de galerij. En ik maar kijken waar het vandaag kwam, en spuiten met spul...

Toen lag de buurman al 2 weken dood in bed... Ik kan me dus echt niet voorstellen dat je dat dus niet ruikt, want het is echt een heel penetrante doordringende lucht.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar wat hadden ze op moeten merken dan?
    Als die mevrouw een aow'tje had en alles werd keurig maandelijk afgeschreven.....

Echt...je gegevens worden niet gecheckt bij een bedrijf als daar niet om gevraagd wordt. Het gebeurt niet random.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het ook bizar dat buren de 'schuld' krijgen, terwijl ze een levend kind heeft. Verschrikkelijk..
    En dan te bedenken dat mensen tegenwoordig om elke scheet maar contact verbreken met hun eigen ouders, die vaak hulpbehoevend en op leeftijd zijn. Bah..

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ik las dat het helemaal geen leuke moeder was. Dat ze haar dochter maar al te duidelijk maakte dat ze een ongelukje was en absoluut niet gewenst.

Dus jaaaaa....

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, wie zegt dat de dochter het contact met haar moeder heeft verbroken? Dat kan ook heel goed andersom gebeurt zijn ;) Dat gebeurt namelijk ook vaak genoeg.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dochter probeerde het goed te maken met moederdag, maar haar moeder reageerde nergens op. De dochter dacht weer afgewezen te worden en heeft het opgegeven.

Waarschijnlijk was ze toen al dood...

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    In de flat waar ik woonde heeft de buurman van mijn 4 wk dood in huis gelegen. We hoorde hem
    Snachts thuis komen (90+ maar super fit) van zijn vakantie en hij ging regelmatig weg en kwam weer terug. Echter na 3 wk had ik hem nog niet gezien en er hing echt een smerige lucht in de hal en legde al snel de kink wat als. Woningbouw gebelt en uiteindeljk 3 dag later braken ze de deur open. De lucht die vrij kwam na ontruimen zeg je u tegen. Was dezelfde nacht nog overleden waarschijnlijk want lag met kleding aan op bed en zijn koffer stond nog in de hal onuitgepakt :(

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben ooit ook een buurman gehad die we zelden of nooit zagen hoor. Volgens mij was hij ook wel veel weg. Maar wij kwamen sowieso nooit langs de voorkant van ons huis (geen auto, dus altijd met de fiets via de brandgang) Met de andere buren hadden we 's zomers wel eens contact over de schutting. Maar deze buurman was ook nooit in de achtertuin. Dus heel eerlijk: als die man weken dood in huis had gelegen, hadden wij het niet gemerkt. Dat is geen onwil ofzo. In sommige situaties is dat gewoon zo. Van de huidige buurvrouw zou ik het wel opmerken als ik haar lang niet zie en ook de auto lang op dezelfde plek zou blijven staan. Dat in combinatie met het feit dat we het elkaar altijd even melden als we op vakantie gaan, betekent dat ik dan zeker aan de bel zou trekken. Maar ik kan me best de situatie voorstellen dat je het echt niet eens in de gaten hebt.

Wat betreft de stank: je hoort af en toe bij dit soort verhalen ook dat het lichaam helemaal uitgedroogd / gemummificeerd is. Ik denk dat ke dan niet zoveel stank hebt.

Aan de ene kant is het wel triest. (Gelukkig zal de betreffende mevrouw er niks van merken.) Aan de andere kant denk ik ook dat het voor een dele je eigen keuze is om zo weinig contact met je buurtgenoten en familie te hebben, dat ze dit niet opmerken.

17. Within

Within Niet meer actief

Dat vroeg ik mij ook af, maarja ze komen toch ook wel eens langs lijkt mij. Als je 10 jaar achter elkaar geen meterstand krijgt doorgegeven en je kijkt in je systeem zie je toch ook dat het verbruik elk jaar hetzelfde is lijkt me? Nooit aanslagen van de belastingdienst gehad? of aangifte moeten doen? Ik kreeg zelfs een brief van de ING toen ik een jaar lang onze gezamelijke rekening niet had gebruikt.
    Waterschap merkt het toch ook als er niks gebruikt word.. en inderdaad de geur dan.. dat moet zelfs de meest verkouden postbode nog ruiken.. En planten in het raamkozijn? Tenzij die nep waren natuurlijk.

Ik vind het maar raar... en triest :(

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar denk je nu echt dat iemand bij het waterbedrijf handmatig al die meterstanden nagaat, vergelijkt met het jaar ervoor en denkt "Hé, dat is raar dat mevrouw X ineens zo weinig gebruikt?"
    Dat gaat volgens mij allemaal geautomatiseerd. En voor zover er nog een 'echt mens' naar kijkt, weet die heus niet van alle klanten hoe het de jaren ervoor was.

Ik heb geen planten in het raamkozijn, dus daar zou je het bij mij ook niet aan zien. En in ons vorige huis hadden wij aan de voorkant van die half lichtdoorlatende plisségordijnen die eigenlijk altijd dicht waren. Nu ik het bedenk: mijn ouders hebben ook lichtdoorlatende rolgordijnen die altijd dicht zijn. Zij hebben wel planten op de vensterbank, maar die zie je daardoor toch niet. En zowel bij hun als bij ons staan er wat lampen op een lichtschakelaar. Dus ook daaraan zouden buren echt niet zomaar zien dat er iets mis is. Bij mijn ouders zou het waarschijnlijk wel opvallen als het onkruid kniehoog zou staan. Bij ons niet zo, vrees ik. :)

Maar er zijn gewoon huizen waarbij je dat soort tekenen als plantjes / gordijnen / onkruid e.d. niet hebt. Als dan alles gewoon keurig betaald wordt via automatische incasso en je zelf nooit echt contact zocht met de buren en weinig buiten kwam... Tja, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Heel naar natuurlijk! Maar ik denk niet dat je iemand hiervan de schuld kunt geven.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee, dat is niet vreemd. Meterstanden moet je zelf doorgeven. Doe je dat niet, dan schatten ze de staanden aan de hand van meterstanden van voorgaande jaren. In dit geval zat dat dus ook ws gebeurd zijn en is het bedrag gewoon automatisch van de rekening gehaald. Ze kunnen pas zien wat er verbruikt is, als je de meterstanden door geeft of zo'n mannetje binnen laat om te checken.

20. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nou mijn pa mag gerust dood in zn woning liggen, ik zal hem niet vinden in ieder geval.
    Ik vind het bizar dat jij oordeelt over mensen die het contact met hun ouders verbreken. Je weet niets van de reden daarachter, mijn pa doet alsof hij geweldig is, en ik heb het contact met hem verbroken en hem achter gelaten en ik ben zo'n slechte dochter, hij vertelt het tegen iedereen die het (niet) horen wil. De waarheid is echter dat hij me meerdere malen in het ziekenhuis heeft doen belanden, hij me bedreigd heeft en weet ik wat allemaal.

Ik vind het vooral vreemd dat de buren niets geroken hebben, want een lijklucht valt echt wel op.

Deel Deze Pagina