Ik werk 4 dagen en mijn man 5 dagen. Maar doordat ik de zaterdag werk en hij normaal gesproken niet alleen als ze het heel druk hebben heeft hij toch een dagje samen met onze meid. Zelf heb ik de dinsdag en vrijdag vrij dus hebben we nog 3 dagen opvang. Ik zou ook nog wel iets minder willen werken maar dat gaat nu helaas nog iet.
mijn man werkt 36 uur in 4 dagen (hij is van 40 uur gekomen) en ik ben wat meer gaan werken om dat op te vangen. Geen probleem vind ik, hij vindt de dag met onze dochter helemaal geweldig dus het is een goede beslissing geweest.
Het is zo'n lastige beslissing. Want normaal gesproken is hij voor 4en thuis, Das natuurlijk al heel fijn. Maar hij eigenlijk nooit iets alleen met de kinderen, het loopt altijd anders. Zou een middag dan een oplossing zijn?
Toen ik zwanger was van de 1e werkte mijn man voor zichzelf en zou toen een dag in de week voor de kleine thuis zijn. Maar onverwacht kon hij een goede baan krijgen die wel full time opgevuld moest worden. Ik ben toen van 4 naar 3 dagen gegaan door een dag ouderschapsverlof op te nemen. Nu met de 2e ga ik weer 1 dag ouderschapsverlof opnemen en als dat op is moet ik dus weer 4 dagen gaan werken, wat ik prima vind hoor. Het is dan de bedoeling dat mijn man 1 dag ouderschapsverlof gaat opnemen, zodat we niet nog een extra dag KDV hoeven af te nemen.
Ik ga 3 dagen werken en mijn man 4 dagen. Als we het financieel niet zouden redden, dan zou ik ook 4 dagen gaan werken. Ik vind dat hij het net zo verdient om zoveel mogelijk van de kinderen mee te maken...Maar als ik een dag thuis blijf, kost dat nu eenmaal minder dan wanneer mijn man een dag thuis blijft en in mijn beroep is het iets makkelijker. Dus daarom ben ik 1 dag meer thuis
Mijn man werkt 5 dagen waarvan 1 dag thuis. Ik studeer nog en doe dat in 4 dagen per week (alhoewel het geen 4 volle dagen zijn). We hebben dus een 4 om 4 constructie die we na mijn studie blijven handhaven. Ik vind het ideaal. Mijn man vindt die ene dag met zoonlief ontzettend leuk en waar ik mensen om mij heen hoor zeggen dat kinderen toch meer naar mama neigen, zie ik dat mijn zoontje geen onderscheid tussen ons maakt. Papa doet net zoveel aan de opvoeding/verzorging als mama. Ik kan het dus iedereen aanraden, al begrijp ik dat het met sommige banen lastig kan zijn.
Mijn man werkt fulltime, kan op dit moment sowieso niet anders in het bedrijf waar hij werkt. Is wel meestal rond 5 uur thuis. Ik werk dinsdag en vrijdag, en 1 weekend per 4 weken. Die weekenden doet hij dan uiteraard Dit is goed, zowel voor zijn binding met de kids (want hangen anders erg aan mij), als voor zijn inzicht in het hele proces van zorgen voor de kinderen. (al doet hij dan echt voornamelijk de kinderen, waar ik ook nog huishouden enz enz doe, maar goed ) Kids gaan twee dagen naar het kdv. Hij brengt dan altijd de kids weg en ik haal ze op, soms doen we dat samen. Mijn ouderschapsverlof houdt na de zomer op, dan moet ik een dag extra gaan werken, maar ik denk dat ik dat niet doe en (tijdelijk) mijn contract zo houd als het nu is en dat evt weer wat uitbreid als de jongens naar school gaan. Heb het nog zo ontzettend druk met zorg, huishouden en ga met de jongens ook nog starten met logopedie (wat ik met beiden afzonderlijk wil gaan doen!) en straks ook nog zwemles met Isa. Daarnaast hebben wij helaas geen ouders op wie wij bijv kunnen terugvallen. Ik denk, nee weet, dat ik mezelf anders gigantisch tegen ga komen het komende jaar en ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen...
Mijn ideaal is allebei 4 dagen werken. (misschien wel de eerste periode wat extra ouderschapsverlof) Maar mijn ex wilde dat niet, hij vond dat dat zijn carriere teveel zou schaden en dit dus nooit mogelijk zou zijn. (deze instelling is overigens wel een van de redenen dat we nu niet meer bij elkaar zijn) Dit blijft wel mijn ideaal, dan kan je beide serieus aan je carriere werken en heb je allebei de kans om een band op te bouwen met je kindje. En daarnaast heb je dan begrip voor elkaars situatie, dus niet dat degene die full-time werkt denkt dat thuis bij je kindje zijn een soort van vakantiedag is.
juist daar kan ik me zeker in vinden, Lotte! wat jammer trouwens dat je relatie stukgelopen is. Hoe doe je het nu met de combi werk/zorg??
Mijn vriend werkt in wisseldiensten en is daardoor veel overdag thuis met Sem. Ik werk 4 dagen en ben altijd ruim voor vijf uur thuis. Als ik thuiskom dan kan ik zo aanschuiven aan tafel en is de was netjes weggestreken en ligt het in de kast! Doordat vriendlief veel in het huishouden doet kan ik mijn tijd met Sem doorbrengen als ik uit mijn werk kom en hoef ik niet eerst nog allerlei huishoudelijke klusjes te doen en op deze manier is vier dagen dan ook goed vol te houden voor mij.
Ik werk onregelmatig, dus mijn man heeft vaker een papa-dag. Ik begrijp dat het fijn is om vaker bij de kinderen te zijn. Toch neem mijn man in de weekende en van de 2 meisjes mee om bijv. boodschappen te doen of naar de kinderboerderij te gaan, zodat ie ze even alleen heeft. Ik werk 25,2 uur per week en heb nog het idee dat ik te weinig bij ze ben . Ik ga dus misschien mijn ouderschapsverlof opnemen en dan 20 uur werken per week.
hihi doelde meer op het inloten voor een opleidingsplaats, aan het instituut ter bevordering van huishoudelijk inzocht voor mannen
Hahaha, ooow, nou stuur je man maar deze kant op, dan kan vriendlief hem aanleren hoe hij moet schoonmaken enzo Hij doet het tegen een laag tarief vertelde hij net (en zit nu met een big smile op de bank en zegt dat ik maar wat blij met zo'n goede huisman moet zijn )
mijn vriend kon helaas geen langere dagen maken zodat hij een dag thuis zou zijn. Er wordt verwacht dat hij van maandag tot vrijdag aanwezig is. Hij maakt dus nu 5 dagen, maar is wel om half 5 thuis. Op de dagen dat ik vrij ben (maandag, dinsdag en woensdag) ga ik dan klusjes doen in het huis, eten voorbereiden, zodat hij echt tijd voor ons meisje heeft. Ik heb wel regelmatig vergadering op mn werk, en dat begint al om half 7, dus dan doet hij de verzorging en het slaapritueel ook alleen. Af en toe ga ik een dagje met een vriendin winkelen, naar intratuin met mn moeder op zaterdag en dan is hij een dagje alleen met humpie.
Mijn vriend werkt 4x 9, is de woensdag thuis. Voor mijn zwangerschap werkte ik 3 dagen. Het was voor ons beide vanzelfsprekend dat hij ook een dag thuis zou zijn. Op die dag doet hij ook de huishouddingen en kookt. Ik hoop dat ik na de bevalling in elk geval weer 3 dagen kan werken. Wat me ook ideaal lijkt is 24u werken verdeeld over 4 dagen, dus 4x 6 uur. Dan kan ik 's ochtends de kids wegbrengen en weer op tijd ophalen en koken. Hoewel, als ik werk vind wil vriend ook wel terug naar 32u, dus 4x 8 uur. Zo gauw ik werk heb willen we wel weer graag een werkster voor een dag in de week. Hmm, we zien ook wel even Het blijft in elk geval wel zo dat papa een dag thuis is.