Toch is hiervan aangetoont dat het de meest veilige manier is om je kinderen te vervoeren. Ze zitten tegen weer en wind beschut en stabiel doordat het zo laag bij de grond is. Ik fiets trouwens met draagdoek en baby. Ik geloof dat als je zo bang moet zijn, je vooral braaf op de bank moet bljiven zitten bang zijn. Zo ken ik er heel wat, die zitten zichzelf half op te sluiten omdat er een hele waslijst bestaat met alles wat gevaarlijk is voor de veiligheid en wat niet goed is voor de baby. En toen werden ze ziek en konden het niet meer om maar iets te noemen. Als ik mijn leven moet gaan leven met een lijstje van alles wat schadelijk is, dan vind ik dat ik het leven te kort doe door er te weinig van te genieten. Ik merk dat het voor mij en mijn kind heel erg goed is om samen zo te genieten van de tochtjes, dus ik zie er vooral veel voordeel in. En er kan zeker wat mis gaan, maar dat kan ook als je je kind vervoerd in een auto of op welke andere manier! Het leven is gewoon een risico en dat risico neem ik graag.
Ik zag dus op koninginnedag ook een vrouw langs fietsen met een bjorn ding op haar buik en baby erin.. en zei al tegen mijn vriend dat is toch niet normaal.. Ik begon al bijna te twijfelen of het wel of niet in de voorschriften stond...
Dat is dus niet waar, dit is niet een wettelijk middel om je kind op de fiets te vervoeren, ga maar uitzoeken, is echt.
Het is ook niet wetterlijk verboden om met een draagzak te fietsen. Ik vind zelf de bakfiets het meest geschikt om mee te fietsen. Je hebt er zicht op en ze zitten veilig. Maar ja, wij hebben dus echt never nooit geen bakfietsgeld. En als ik het wel had zou ik het toch liever besteden aan een hele goede mamafiets waar je zeker 10 jaar mee kan doen. Iemand zegt wel zo mooi, een bakfiets is heel veel geld, maar alles voor de veiligheid van je kind... Tja, als je denkt met alleen dure spullen je kind veiligheid te kunnen bieden denk je wel erg zwart wit.
die laatste opmerking vat ik niet zo, zeg je dat om jezelf te overtuigen ofzo. Ik heb hier niemand horen zeggen dat je een slechte moeder bent. Alleen dat jij je kind op een levensgevaarlijke manier vervoert en dat je daarmee een groot risico voor je kindje neemt. Maar ja, jij bent de moeder en je maakt dat zelf uit he??
Nou nou, levensgevaarlijk.... Ik neem aan dat jij niet naar buiten gaat met je kinderen? Want ook in een autostoel kan een botsing fataal zijn, ook lopend kan je aangereden worden.. Alles in het leven is levensgevaarlijk. En ja, aan fietsen met draagzak zitten veel meer risico's, maar om het nou zo uit te drukken .
Mijn mening. Ik vind het LEVENSGEVAARLIJK een baby in de draagdoek en dan fietsen. Ik met mijn gezonde verstand niet hoog opgeleid voelt aan mijn teenwater al aan dat het gevaarlijk is. De kans dat je met je baby en al op je stuur klapt is velen maler groter dan je zult denken en daar bij vind ik dat het verboden moet worden om je baby zo te vervoeren. Heb zelf een brommer pas rond 2 jaar gaat ze hier achter op met helm. Nu moet ik tegen wil en dank lopen of met de bus maar het is maar zo. Een fiets heb ik niet dan zou ze wel in het voorzitje gaan. De vrouwen die het wel doen moeten het zelf weten maar ook niet piepen als het echt mis gaat wand dan gaat het ook gelijk goed mis. Z.n kleintje is nog zo weerloos. Kortom als het verboden zou worden ik zou er kompleet achter staan. Met elke vezel in mijn lichaam voel ik gewoon aan het is gewoon gevaarlijk.
Zie een aantal postings terug. Daar staat een reactie van iemand die ermee gevallen is. Maar als je de baby mee goed monteert is er echt niets aan de hand. Ja het veert wel, maar dat is juist nodig. En kindjes mogen er pas vanaf 3 of 4 maanden in mee. En altijd de drager omhoog zetten. Stel dat je dan valt, dan is je kindje beschermd door de drager. Ik geloof zelfs dat je kind in een maxicosi achter op de fiets veiliger en meer beschermd zit dan in een fietsstoeltje. In ieder geval valt er van elke manier van vervoeren wat te zeggen. Ik zou in ieder geval nooit met een draagzak gaan fietsen. Stel dat het misgaat, dan vergeef ik het mezelf nooit als ik met mn volle gewicht op mn baby val met alle nare gevolgen van dien
@Pnirmal, ik vind het net zo vreemd om een kind van 2 achterop de brommer te nemen hoor. Mijn dochter is bijna 2 en sorry dat ik het zeg maar een kind van die leeftijd hoor gewoon vast te zitten als je het vervoert. En helemaal op een brommer!!!
Ben je nu dom of lijk je nu dom. Sorry hoor maar je denkt toch NIET dat ze los op een brommer zitten he????????????? Wel in een goedgekeurt fietsstoeltje ect ect en met een helm O ja mijn brommer gaat nog langzamer dan een fiets hij haalt net de 23 kilometer per uur met andere worden ik heb een snorbrommer. Mijn zoon is er pas achter op gegaan met drie. En nu met mijn dochter misschien met 2 ze is nu 14 maanden dus nu nog niet. Maar waar het om ging ik vind het levensgevaarlijk.
nee hoor hoef ik mezelf niet van te overtuigen zijn dames die in het topic opmerkingen maken alsof je een slechte moeder zou zijn als dat doet, vind ik nogal ver gaan maargoed. Het is idd zo dat ik der moeder ben en ook dat ik andere dingen totaal onverantwoord vind maar dat laat ik ook in de waarde, mits het echt levensgevaarlijk word. Dat ik met mijn dochter een tochtje naar mijn moeder maak vind ik niet levensgevaarlijk, als het echt zo levensgevaarlijk zou zijn dan was het wel bij wet verboden...
Zo'n 13 jaar geleden toen mijn puberdochter nog een schattig beebje was.. Heb ik een keer een poging gewaagd om met haar te fietsen in de draagzak. Ik kwam er al snel achter dat ik dit beter niet kon doen. Door het gewicht was ik al minder stabiel maar ik moest ook een soort van wijdbeens fietsen omdat zij daar tussen hing. Ieder zijn ding maar voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Sorry, maar ik wist uberhaupt niet dat er stoeltjes op een brommer konden. Dus dan neem ik dat terug.
Vind ik ook hoor, ik heb ook wel kleine stukjes gefietst met mijn kleine man in de draagzak. Overal kleven nadelen aan. Het is ook nooit getest of het gevaarlijk is en en op welke manier en daarom raden ze het af. Kijk, ik vind ook dat je beter niet door de drukke stad kan gaan fietsen met een kind op je buik maar dat vind ik uberhaubt voor in de drukte fietsen met een baby of het nou in zo'n karretje is of zo'n wiebelding achterop. Bij de fietsersbond geven ze ook aan dat je beter helemaal niet kan gaan fietsen met een baby dus ja.....
Nou zo stond het er wel.( Een kind van twee los achter op daar kwam het wel op neer) Dan moet je maar eens goed lezen. En vica bedankt dat je het terug neemt. Ik neem het stomme terug.
ik vind het ook eng om te fietsen met een draagdoek/draagzak. Ook die maxicosi bagagedrager vind ik er eng uitzien. Tim zat pas voorop op de fiets toen hij kon zitten (met ca. 9 mdn). Toen tim een maand of 3 was, hebben we een 2de hands fietskar gekocht en een nieuwe babyschelp. Zo was hij beschermd tegen weer en wind. Afgelopen winter, toen het sneeuwde, is hij weer in de fietskar gegaan. Ik vind het doodeng om met glad weer te fietsen met een kind op de fiets.
Het idee dat je dan veilig bent is een illusie vind ik, want wanneer ben je nou veilig? We leven namelijk. Je kunt het beperken, risico's mijden en zorgen dat je zo bewust mogelijk leeft. Maar dat moet je ook weer niet overdrijven, want dan zet je jezelf dus weer helemaal vast. Mijn stiefvader zei altijd "er zijn 2 dingen zeker in het leven, de ene is dat je dood gaat en de andere dat alles onzeker is". En hij zegt "een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest" En dat klinkt heel oudbollig, maar zo is het in mijn ogen gewoon wel. Het mag wettelijk gezien inderdaad niet, te hard rijden mag ook niet en zo kunnen we nog wel even door gaan denk ik. Leef gewoon bewust denk ik dan en met een beetje empathie naar je medemens, want daar ontbreekt het in mijn ogen meer aan, dan alle veiligheidsregels die wij hebben opgesteld met zn allen.
het IS levensgevaarlijk en ik ga wel met mn dochter naar buiten, maar niet in een draagzak op de fiets. Ik overdrijf dit niet, je wil niet weten wat er kan gebeuren hoor. En in een autostoel is echt geen vergelijking met een draagzak op de fiets.