Vrouw met baby in babybjorn op de scooter!

Discussie in 'De lounge' gestart door Michelle89, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Woon je in prov. Groningen? Dat verhaal ken ik ook... Werd toen nog op het cb verteld...

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja dat kan :D Je moet dan alleen wel fietstassen hebben die op de bagegedrager open zijn. Dus die met banden over je bagagedrager lopen

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hihi! Hier hetzelfde... Ben jij van 1981? was je ook jong mama of niet? Mijn zoon wordt dit jaar 12 en ik heb ook een poging gedaan maar nadat ik een week later eerste hulp moest verlenen aan een moeder die dus met baby en al viel en waarvan de baby het niet overleefde... dat vergeet je dus nooit weer en je vergeeft het je zelf ook nooit...

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn moeder vertelde dit verhaal ook, mijn ouders wonen ook in Groningen.
    Poeh je moet er toch niet aan denken! :(

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Helaas is dit verhaal in iedere provincie weleens gebeurd. In Amsterdam is het ook met de buurvrouw van mijn schoonzus gebeurd. Vreselijk! Of is dit ook een risico wat mensen wel durven te nemen?

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Toen ik net mama was, dacht ik ook wel te kunnen fietsen met de kleine, maar ja ik was jong (18, 12 jaar geleden) en naïef... Het fietste niet echt prettig.
    Zoals ik net al in een reactie typte: een week later moest ik ehbo verlenen aan een moeder die met draagzak en kind was gevallen met de fiets. Het kindje had het stuur in dr buikje gekregen en is aan inwendige bloedingen overleden. Daarnaast zag het kindje er ook niet uit... helemaal geschaafd gezichtje...

Het is zoals met alles in het verkeer. Hoe goed je zelf ook uitkijkt, er zijn altijd mensen die dat NIET doen... Deze vrouw werd ook geschampt door een brommerrijder, ze schrok en schampte de stoeprand... Ik reed achter haar (zonder kind) en zag het gebeuren. Pas toen ik bij haar was zag ik het kindje in de draagzak... verschrikkelijk... Tuurlijk had de moeder haar best gedaan haar kindje te beschermen, maar dat lukt je niet...

En natuurlijk, er kan zoveel gebeuren in het verkeer maar je kan wel de risico's zoveel mogelijk beperken.
    Zaterdag met koninginnedag fietste er in de binnenstad op de diepenring ook een vrouw met een baby in de draagzak en een kindje achterop... echt geen plek om zo te fietsen (sowieso een slechte plek om te fietsen, er gebeuren daar wekelijks ongelukken...)

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, hoe je fietst maar in een draagzak is helemaal geen bescherming...

Voor mijn zoontje heb ik toen idd een drager voor de maxi-cosi gekocht en hem zo vervoerd (al was het toen een easy-bob ;))
    en later met de andere kinderen ook. Mijn kinderen vonden het heerlijk en met een muskietennet, zonneschermpje en/of regenhoes zitten ze ook prima beschermd tegen de weerselementen.
    Ja het ziet er wel raar uit en ik kan me voorstellen dat je het eng vindt, maar in het autostoeltje zitten ze echt goed beschermd en dat hobbelen lijkt erger dan het is. Zo hoeven ze de klap van hobbels in de weg niet op te vangen maar veren ze lekker mee. ze mogen zo mee met 6 weken trouwens, als ze hun hoofd op kunnen houden. (net als voor de draagzak).

Nu heb ik er straks drie onder de vier, en dat kan echt niet op de fiets, dus zit nu ook over een bakfiets na te denken... een fietskarretje hebben we gehad, maar dat was niet een heel goed karretje dus dan een beter karretje. Maar zo hebben beide dingen een nadeel: bij een bakfiets zie je kuilen in de weg minder goed, en een karretje zit echter je dus kan je niet alles zien...

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja helaas wel...

overigens ging mijn zoontje al zelf zitten met 5 maanden en kon met 6 maanden echt goed zitten en zichzelf opvangen, hij is met 8 maanden voorop gegaan.

8. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Wat onverantwoordelijk om een kind in draagdoek op fiets of scooter te vervoeren :x. Ik heb net plaatjes gegoogled van maxicosi
    op een fiets. K moet zeggen dat ik zelfs dat er ook best eng uit vind zien of ligt dat nou aan mij.

9. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind ik er ook eng uitzien. En die baby in de babybjorn op de scooter lijkt me ook niet heel verstandig. Maar ja, kan ook zijn dat ze totaal afhankelijk is van die scooter en toch haar kleine moet vervoeren ...

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik vind het ook compleet gestoord hoor op een fiets in een draagzaak (op een scooter nog gestoorder) ik denk bij mezelf waarom je dat risico zou willen nemen, simpelweg LOPEN met een draagzak kan al gevaarlijk zijn (omdat je als je zelf valt erop valt) maar goed je hebt ook risico's met in de wagen zoals ik pas bij de H&M zag, dat kind hing constant aan de kinderwagen waar het broertje in lag en hij kukelt zo om en de baby valt er zo voorover uit met zijn gezicht op de stenen (ik had haar gewaarschuwd dat het zou gaan gebeuren maar ze zei dat ik me er niet mee moest bemoeien!!) arm kindje.. maar goed ongelukken kunnen dus in principe altijd gebeuren alleen het ene risico is wel aanzienlijk groter dan de andere dus wil je toch het minimaliseren natuurlijk?? blijkbaar deze moeders niet of denken ze er gewoonweg niet bij na (zoals heel veel mensen dat niet doen)

11. 078mama

078mama Niet meer actief

O wat zielig Isademi! Dat is ook wel echt een horror voorbeeld. Ik sla hem gelijk even op in mijn geheugen...

12. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij de beschrijving van mijn draagzak stond ook dat je er niet mee mag paardrijden. Beetje flauw, dat leek me nou net zo leuk. In galop over strand en Thirza voorop:D.

Even serieus;). Ik heb ook geen auto en geen rijbewijs en helaas heb ik nog steeds behoorlijke last van bekken instabiliteit. Dus lopen gaat ook nog steeds niet geweldig:x. Dan zit je behoorlijk aan huis gekluisterd kan ik wel zeggen. Ik heb nu een babymee aangeschaft en ik vind hem ideaal. Thirza is nu een paar keer mee geweest op de fiets en ze slaapt er heerlijk in.
    Het hobbelt veel minder als een fietskar, omdat er hele goede vering in zit. Maar ik let wel op waar ik fiets, ik mijd wel zoveel mogelijk de klinker straatjes.
    Met de draagzak fietsen lijkt me erg eng, en op de brommer zou ik al helemaal niet doen.

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat geeft niets, het neusje van een kindje is zo ontworpen door onze ontwerper dat het veilig is. Daarbij ligt het tegen je aan, je voelt het kindje. Dragen is heel gezond en zeker veilig voor een kindje. Feiten en fabels over de veiligheid van draagdoeken - Zwangerschapspagina

14. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

uhm ik weet niet of jij het nieuws volgt
    maar er zijn baby's overleden in draagdoeken hoor
    dat was ergens vorig jaar
    want ik kreeg zelfs een mailtje van de minimonkey dat dit niet het geval was met mijn draagdoek

15. Kwekijzer

#135 Kwekijzer, 2 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2011
    ja dat klopt, ik zal even nazoeken waar het om ging, dat was namelijk een bepaald soort.

gevonden:
    Grote verwarring over veiligheid draagdoeken door vertaalfout | Baby | Zappybaby#

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    was vast een draagzak en geen doek.....?

17. Kwekijzer

Het ging om een babybuidel, maar ja, ik krijg het gevoel dat het hier niet meer om veiligheid gaat, maar om 'gelijk krijgen':p

18. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

zak/doek in iederval niet z'n een die je moet knopen
    en was een andere soort dan de minimonkey
    wel zo 1 die je in een banaanligging kan doen

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Zit een groooot verschil qua oa veiligheid tussen een doek of zak.
    Veel draagzakken zijn van niet lucht doorlatend en te warm materiaal,ook is de draaghouding niet optimaal.

maar goed ....is beetje off topic:)

20. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Ik begrijp dat het neusje goed ontworpen is maar die man had hele dikke kleding aan, en het was bloedje heet. Als ik naar mezelf kijk, dan krijg ik op zo`n moment echt wel ademnood hoor. Maar goed, ik heb het natuurlijk van een afstand gezien. En mijn kleintje zat nooit op deze manier in de draagzak, die had zijn hoofdje dan een beetje schuin. Misschien omdat ik dit gewend ben, het voor mij eng eruit zag.

Liefs

Deel Deze Pagina