ik denk echt niet dat banjabes zichzelf een perfecte moeder vindt, daar gaat het hier toch ook helemaal niet om Ook in indonesie heb je de mogelijkheid om even te wachten met voeden tot je op plaats van bestemming bent, het is maar even een voorbeeld.
Ik hoop het ook niet. Mij zou het in elk geval niet verbazen. De kinderen worden lichamelijk niet echt mishandeld, maar geestelijk heel erg, en komen opvoedkundig een heleboel tekort. En je kunt met ze praten, maar ze zijn gewoon stom en dom, ze begrijpen het gewoon niet. Het besef is er niet.
Nou, inderdaad zeg! Wat een nare reactie. Je schildert me af als een stomme trien die anderen heel erg veroordeelt, terwijl het inderdaad alleen een voorbeeld was. Natuurlijk begrijp ik wel dat het daar niet anders kan, omdat er geen geld is voor duurdere vervoersmiddelen. Beetje jammer dit!
Even voor iedereen die vindt dat we andere niet moeten veroordelen en iedereen gewoon lekker moet laten doen wat zij zelf goeddunken... Ten eerste is iedereen hier alleen maar zijn/haar eigen mening over het onderwerp aan het geven, dus láát ze dan gewoon dat doen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Daarnaast... ik ben vóór het veroordelen vanuit de maatschappij. Als iedereen zomaar zou doen wat ze zelf wilden en niemand zich bemoeide met een ander... wat voor maatschappij krijg je dan? Geen, denk ik. Dan krijg je alleen maar een hoop individuen die toevallig in hetzelfde gebied wonen. Volgens mij houd je dan weinig menselijkheid meer over. Sterker nog, iedereen houdt het helemaal bij zichzelf. Dan maakt het ook niet meer uit als iets ten koste gaat van een ander, want die ander boeit jou niet. Dus waarom verkeersregels? Gewoon de stevigste auto hebben. Iedereen platrijden die je voor de voeten loopt. Boeit toch niet. Sja, als zij zich lopend of fietsend in het verkeer willen begeven, dat is dan toch hún keuze? Brrr, vreselijk de gedachte aan zó'n wereld... Nee, blijf maar lekker oordelen en veroordelen met z'n allen. En blijf ook vooral (goedbedoelde) adviezen geven en mensen aanspreken op ongewenst gedrag. Dat hoort nu eenmaal bij mens zijn en bij leven in een maatschappij. Anders kun je beter ergens op de hei gaan wonen. Ver weg van anderen.
Ik vind het inderdaad veroordelend hoe je schrijft over het leven in Indonesie. Je zegt dat je daar bent geweest. Dan weet je ook hoe verschillend zij leven tov ons. Dat vind ik appels met peren vergelijken. Wij zijn het helemaal anders gewend dan de mensen in Indonesie. Daar is dat wat jij beschrijft normaal. ( voor de inwoners) Btw bedoelde ik met de perfecte mama's die vinden dat kinderen in een draagdoek op een fiets uit huis geplaatst moeten worden. Hoe ontzettend kortzichtig is dat wel niet. Net alsof een kindje dat bij zijn ouders wordt weggehaald per definitie beter af is in een pleeggezin. En de mama's die dat werkelijk hier geschreven hebben zijn natuurlijk voorbeeldmama's die nooit eens iets minder doordachts doen, of hun leven helemaal mooi voor mekaar hebben dat ze niet eens hoeven na te denken dat de dingen soms niet gaan zoals je zou willen en dat je het moet doen met wat er voor handen is.
Nou sorry, dan heb je mij totaal verkeerd begrepen. Ik kom nieuw dit topic in en ik zie de titel en ik schrijf op wat ik heb gezien. Daarbij benoem ik ook dat het GEVAARLIJK is. Natuurlijk weet ik ook dat die mensen geen andere keuze hebben (dat begrijpt toch iedereen), maar het is wel heel GEVAARLIJK. Ik heb in een maand tijd 7 ongelukken zien gebeuren, waarbij ook kinderen gewond zijn geraakt. Dat is allemaal heel verdrietig. Ik denk niet dat jij begrijpt wat mijn bedoeling was toen ik het opschreef. Dat maakt niet uit. Ik vind je eerste reactie eigenlijk een beetje lelijk. Ik ga dit topic gelijk maar weer verlaten. Ik vind dit niet zo'n gezellig topic. Ik snap niet waarom mensen zo lelijk moeten doen en ik heb een hekel aan ruzietopics. Bah:x!
Pff wat een discussies weer... Het enige wat ik erover wil zeggen is, voordat je oordeelt probeer je dan eerst eens in te leven in de volgende situatie, je woont in een stad, je moet je stiefzoontje naar school brengen en dat is redelijk ver niet op loopafstand iig (ong. een uur lopen als het niet langer is, omdat moeders anders te ver moet fietsen...), je hebt geen geld om een auto te betalen laat staan benzine of een bakfiets/fietskar te kopen en familie om je heen heeft ook geen auto wat doe je dan?? Ik kreeg een hele leuke tip van iemand op dit forum laat je baby even achter bij een van de buren (die ik amper ken...) Erg verantwoord vind ik dit :S... (even voor de duidelijkheid inmiddels heb ik een fietskar en een babyschelp maar ik moet zeggen dat ze hier ook niet echt stevig in ligt...) Ik probeer te zeggen dat niet iedereen de luxe heeft van een auto of een fietskar/bakfiets en als mensen dan gaan zeggen dat ze een bakfiets aanschaffen want ze willen toch echt het beste voor hun kind, met andere woorden de mensen die geen geld hebben om dat aan te schaffen willen dat niet...? ...
Als je in de stad woont, en de school van je stiefzoontje in dezelfde stad is, dan ga ik ervan uit dat je goede verbindingen hebt met het openbaar vervoer. Geen auto of bakfiets voor nodig hoor. Btw, ik heb de hele discussie niet gelezen, ze zijn er regelmatig hier te vinden, met elke keer weer dezelfde reacties van kakelende kippen op stok. Niet de moeite waard dus. Wilde alleen maar zeggen dat het openbaar vervoer ook een goeie optie is.
Hmm dr komt helaas geen bus in de buurt van zijn school en het is een stad maar niet echt groot ... en je zit natuurlijk met bustijden etc...
je kindje achterlaten bij vreemden is ook niks, nee... Maar ik vind jouw reden eigenlijk geen goede, want je kunt dit natuurlijk ook verder doortrekken: Bijvoorbeeld iemand heeft wel een auto, maar 'geen geld voor een maxicosi, dus dan maar los in de auto'. Of vier kinderen en één Fiat Punto. Daarin passen niet drie autostoeltjes achterin, dus dan maar één kind los (of alledrie) en eentje los op schoot bij mama voorin. Ik kan het me heel goed voorstellen en ik moet ook zeggen dat ik zo direct een oplossing hiervoor weet, maar ik vind het toch nog onverantwoord om dit zo te doen. Overigens lijkt het me ook een hele onderneming om met vier kleine kids met het OV te gaan... maar da's off-topic, dus ik open ergens anders wel een topic hierover
Ja zo kun je idd bezig blijven. Ik heb nu gelukkig een fietskar en een babyschelp op mp gekocht voor een redelijke prijs maar moet zeggen dat ik dat ook niet ideaal vind ik kan niet wachten tot ze voorop mag heerlijk lijkt me dat kind voorop en gaan
Zou je denken he? Maar het KDV van mijn zoontje is vanaf ons huis dus niet goed met het OV te bereiken. Dan doe ik er langer over dan wanneer we zouden lopen.
Er is een bushalte bij ons KDV, maar niet bij ons huis in de buurt. Sterker nog, die bij het KDV is het dichtste bij ons huis Maar goed, stel je hebt geen auto... dan kan de bereikbaarheid van een school en/of KDV ook bepalend zijn voor de keuze. Maar ik begreep hierboven dat het om een stiefkind gaat... Het is anders als het kind al op een school zit, of als er twee huishoudens mee gemoeid zijn. Misschien is die school wel dichtbij het ene huis, maar niet bij het andere. Om een kind nou van school te halen, weg bij zijn vriendjes en zo, is nou ook zoiets...