Sloerie de slak?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SYRV, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Gisteren keek mijn zoontje, na een middag lekker gespeeld te hebben op de creche, naar sesamstraat. Ik begon al vast aan het eten en zat ondertussen een beetje mee te luisteren naar het hele Sesamstraat gebeuren. Op den duur leest Sien een verhaaltje voor aan Tommy, Pino en de rest van de sesamstraat meute over een slak genaamd SLOERIE de slak!! Tenminste, dat is wat ik heb verstaan;). Toevallig iemand ook die aflevering gezien? Ik vraag me nog steeds af of ik het wel echt goed heb gehoord:D. Ik moest eigenlijk wel stiekem lachen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik het echt goed heb gehoord! Voor een kinderprogramma bedenk je toch een andere naam voor een slak dan sloerie?

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Heb je er al op gegoogeld? Zo nee dan zou ik dat eens doen. Dan lees je van allerlei mensen een zelfde soort berichtje als jij nu hebt geschreven.
    Ik kan er overigens ook wel om lachen om die naam maar ze hadden het ding toch ook wel sientje, saartje of een andere naam kunnen geven.

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zat ook met verbazing te kijken inderdaad!
    Gelukkig hebben die kinderen er nog geen weet van.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb net even zitten googelen en je hebt gelijk inderdaad! Mijn gehoor is dus nog optimaal;). Maar goed, blijf het een raar gekozen naam vinden, kan zo 10 andere opties bedenken die en goed passen bij het woordje slak en die een kindvriendelijke betekenis hebben!

5. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat hier ook gisteren met volle verbazing en dcht dus dat ik het verkeerd verstaan had ... dus niet blijkt ! Vreemde naam hoor

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha, ik heb het ook gehoord! Moest zo lachen!
    Ach joh, de kleintjes hebben geen idee dat het een scheldwoord is, en als jij er niet te hysterisch over doet is er niets aan de hand en vergeten ze het weer.

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb het ook gehoord! Twijfelde even of ik het wel goed hoorde maar vindt t nou niet bepaald kindvriendelijk om een slak Sloerie te noemen. Ze weten indd nog niet van de betekenis af maar toch hadden ze t beestje ook wel n andere naam kunnen geven...

8. Viper

Viper Lid

10 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was aan het koken toen ik het hoorde en dacht hoor ik het nou goed??

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    haha ik heb het ook gezien en ik meende dat ik het verkeerd verstond... maar is dus wel Sloerie de slak! haha ;) ik zei nog: huh Sloerie de slak? hoor ik dat goed?

10. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    hahaah ik vind het niet eens passen..
    sloerie de slak

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Erg hè!! Hoorde het ook!

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    ach ik verbaas me wel vaker over sesamstraat, laatst was er een stukje op over een appel die een kindje opat en dan ook nog waarschuwen pas goed op welke appel je pakt voordat je het weet eet de appel jou op :$, vond ik ook niet zo gepast gelukkig snapt mijn zoontje er nog weinig van maarja ......

13. Dana

Dana Niet meer actief

sesamstraat is wel vaker excentriek, zeker als je goed luistert naar de liedjes enzo.

zo hoorden we laatst een liedje over in je broek plassen, als je dat vroeger deed dan kreeg je een pak slaag en moest je 7 jaar de cel in, werd de burgemeester erbij gehaald en werd je de rest van je leven uitgelachen, ehm wat? mijn man en ik keken elkaar aan van "dit is eigenlijk best erg" .......

maar daar komt wel bij dat ook kinderen moeten leren wat realiteit is en wat niet, sesamstraat is niet echt, dat is het eerste dat we onze dochter leren :D

ik kan ook 100 andere namen bedenken voor sloerie de slak, vraag me ook af of er wel goed over na is gedacht, misschien is het juist wel expres gedaan.

14. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ja maar toch sta je raar te kijken als je kind in de winkel in een keer sloerie rond roept vnd het niet kunnen eigenlijk.

15. Dana

Dana Niet meer actief

vind ik ook niet kunnen hoor ;)

16. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik neem aan dat het expres is gedaan ja. Ik bedoel je noemt een slak toch niet per ongeluk sloerie:p. Ieder mens, en dus ook bij sesamstraat kent de betekenis van het woord sloerie lijkt me! Ik zou wel eens willen weten waarom de programma makers voor die naam hebben gekozen terwijl ze weten dat er duizenden kinderen naar het programma kijken. Ik moest eerlijk gezegd wel lachen, mijn zoontje is nog te klein om het te snappen. Maar ik kan me voorstellen dat ouders het niet zo charmant vinden klinken als hun kinderen het woord sloerie overnemen, en helemaal niet van Sesamstraat.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Doet me altijd weer denken aan kabouter plop

Daar is een kabouter waar iedereen verliefd op is en die heet:

Smal (Als narcistische kabouter gaat zij prat op haar schoonheid. Ze is slanker dan de doorsnee kabouter. Elke kabouterjongen is verliefd op haar.)

Nou dat vind ik ook altijd zo raar gekozen. Alsof je mooier bent als je smal bent. Bedoelen ze vast niet zo.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik verbaas me bij sesamstraat altijd over die 2 mannen die samen in 1 bad zitten haha, kruipen tegen elkaar aan e.d. ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Sloerie de slak had ik nog niet gehoord, ik vind het ook nogal achterlijk, ging zeker over een naaktslak :D?

@Bosi, inderdaad, over die naam van Smal heb ik ook wel eens nagedacht, kabouter Smal is mooi en alle kabouters zijn verliefd op haar en niet op die dikke Kwebbel.

20. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Net als een kinderliedje die ik vanmiddag hoorde.
    'Stoute jongen je mag niet klikken anders krijg je zeven tikken'
    als je goed naar kinderliedjes luisterd zijn ze echt erg.

Deel Deze Pagina