AMSTERDAM - Ouders opgepast, vanaf maandag 25 januari tot 7 maart kunnen er bij Albert Heijn weer voetbalplaatjes worden gespaard. De supermarktketen hoopt de spaarders extra aan zich te binden met het uitbrengen van één extra voetbalplaatje: de kampioensschaal. Vorig jaar was de AH-actie een groot succes. Vele tienduizenden kinderen plakten zich een ongeluk. Er ontstond een levendige ruilhandel en klanten die minder van voetbal hielden werden bij de kassa veelal belaagd door kaartjes sparende kinderen. AH was dolblij want de actie zorgde voor een behoorlijke omzetstijging. Ouders krijgen ook dit jaar weer bij elke 10 euro aan boodschappen een zakje met vijf voetbalplaatjes. De spelers van alle clubs in de Eredivisie kunnen in een album worden geplakt die in de supermarkt te koop is. Dit jaar speelt in de actie het internet een belangrijke rol. Door de code achterop het voetbalplaatje in een online album in te vullen verschijnt, naast het plaatje, het persoonlijke verhaal in tekst, foto of film. Door het online verzamelalbum te koppelen aan Hyves kunnen de verzamelaars tevens zien met welke vrienden ze voetbalplaatjes kunnen ruilen
Wat ik hiervan leer is dat mijn kind later niet bij de kassa's mag bedelen of buiten de supermarkt en dat hij niet bij mensen aan mag bellen tenzij hij die mensen goed kent (familie, vrienden ed) Vind het niet netjes als kinderen dat doen
Helemaal mee eens! Je kan ze op een bepaalde leeftijd natuurlijk niet 24/7 in de gaten houden, maar ik zou er wel m'n best voor doen! Mijn zoon had z'n boek vol, maar dat deed hij zonder te bedelen bij de kassa etc, ze hadden op school "ruiluurtje" en hij had een lijst met nummers die hij nog moest, zo kon hij ruilen met andere kids. Kan me niet heugen dat ik vroeger met flippo's sparen mensen aanviel bij de kassa!! Hihi.
Haha, Ik zal wel weer sparen, voor mn vriend ! Hij begint, en ik maak het af. Mijn voordeel; werk ik een winkel met veel vaste klanten ! Zij weten dat ik spaar (A). Bij ons komen kids niet aan de deur... Ze hebben wel ruilmiddagen enzo, bij de AH zelf.
Arrrgggghhhh nee hea! dat wordt mezelf weer met gevaar voor eigen leven naar de supermarkt aan om de boodschappen te halen. Vorige keer stonden de kinderen in de garage onder de AH, zodra je je auto uitstapte kwamen ze al op je af als gieren. Pffff....