144 red een dier

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door EdelHertje, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Vandaag in de krant dat 144 een groot succes is.

Hebben jullie weleens 144 gebeld of eraan gedacht 144 te bellen?
    Voor wat?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb voordat 144 in gebruik was wel een aantal keren een situatie gehad dat ik zou willen dat het nummer toen al in gebruik was geweest.

Voorbeeldje: een keer liepen we voor openingstijd door een overdekte winkelstraat waar alvast een paar konijnen en vogels buiten stonden. In één van de kooien lag een lam vogeltje wat continue door de konijnen in dezelfde kooi gebeten werd. Nou ja, wie bel je dan? Uiteindelijk is mijn vriend toen de afgesloten winkel binnen gekomen en heeft een medewerker het vogeltje uit de kooi gehaald (de rest laat zich raden). Later nog melding gemaakt en alles, maar dan is het jouw woord tegenover dat van de winkelier, dus daar wordt dan maar geen werk van gemaakt.

3. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ben super dankbaar voor 114. Ik heb helaas zo vaak de dierenbescherming moeten bellen, om er elke keer weer achter te komen dat ze niets konden doen omdat ze te druk waren en uiteindelijk niets konden/mochten doen.

Ik heb te vaak dierenmishandeling gezien. Open je ogen maar eens goed en dan zie je wel hoeveel verwaarloosde dieren er rondlopen. En dit gebeurt ook in zogenaamde diervriendelijke gezinnen. Zo had ik vroeger een vriendin die zichzelf een echte dierenvriend noemde. Maar een echte dierenvriend laat zijn Jack Russel niet de hele dag in zijn kleine hok in de warme auto zitten omdat je te druk met je paarden bent. Paarden die er vaak genoeg ook flink van langs kregen met scherpe sporen en schoppen omdat het niet helemaal ging zoals zij wilde.
    Oh, wat een dierenvrienden.

Zo hebben wij vorig jaar nog een vreemde kater 'laten helpen' omdat hij altijd wonden opliep door ruzies en zijn baasje nooit thuis was. En hou ik nu mijn buurvrouw in de gaten omdat zij toegeeft een hekel aan katten te hebben. Ze heeft zelfs sateprikkers in haar tuin gezaaid, dat vind ik dus dierenmishandeling.

Helaas ook echte mishandelingen moeten meemaken en ik vraag mezelf altijd af waar deze mensen toe in staat zijn? Als je een onschuldig dier mishandeld, hoe groot is dan de stap naar andere vormen van geweld? Of zelfs moord? Want dan heb je gewoon geen empathisch vermogen!

4. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb een half jaartje geleden ook 144 gebeld nadat een adverteerder op marktplaats aanbod om tropische visser per post te versturen. Hoe verzin je het... Ik hou zelf graag van dieren om me heen in huis en ik heb dus ook vissen. En ja, ook pijn bij m'n vissen is goed te herkennen. Dus vissen versturen in een zak per post is een ware marteling en mag volgens de richtlijnen niet. Helaas is daarover wettelijk niks vastgelegd en kon er niks mee gedaan worden.
    Ook heb ik laatst een keer de dierenambulance gebeld omdat er een hond verwaarloosd op straat zwierf. Helaas is de hond de volgende dag door zn baas weer opgehaald uit het asiel, ik snap dat niet.... de hond was vermagerd en had knopen in zn vacht en wonden over zn hele lichaam.
    Dus ook al bel je, vaak kunnen ze er nog te weinig mee.

5. susy26

susy26 Niet meer actief

ik heb t gelukkig nog niet hoeven gebruiken, maar als t nodig is doe ik t zeker, erg goed dat t nummer er is!!

6. Hier nog nooit gebeld. Maar als ik een dier zie die hulp nodig heeft, zou ik wel bellen. Laatst een keer de dierenambulance gebeld, er zat een kat in de boom, maar die was er een half uur later gelukkig zelf uit gesprongen.

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb er sinds het er is nog geen gebruik van hoeven maken (gelukkig), maar in het verleden ben ik regelmatig in een situatie geweest, waarin ik het nr erg goed had kunnen gebruiken. Ik zou het dan ook erg jammer vinden als het nu wordt afgeschaft!

8. EdelHertje

Er is heel veel tegen te doen hoor ;). Als de juiste instanties voor de juiste zaken worden ingeschakeld :).
    Dus blijven bellen als je zoiets tegen komt!

Ik ben ook blij dat het er is. Soms hebben mensen ook geen besef van hoe zij met beesten omgaan.

En inderdaad, het is bewezen dat Dierenmishandeling en huiselijk geweld vaak gepaard gaan.

9. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Wordt de dierenpolitie nou echt afgeschaft door het nieuwe kabinet...??

Zo ja, vind ik dat echt rond uit belachelijk :x

10. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik moet trouwens wel ff gal spuwen over de dierenambulance (sorry maar dit zit me best hoog)

Een aantal dagen geleden vertrok mijn beste vriendin laat in de avond vanaf mij naar huis. Op een gegeven moment rijdt zij op een stuk weg waar je 80 mag en zag ze op het laatste moment dat er een zwarte kat op de weg lag en ze kon hem net ontwijken. Helaas is dit net een stuk weg waar je niet even zelf kan stoppen en uitstappen omdat de kans dan erg groot is dat je zelf dood wordt gereden. Zij een stukje verderop bij een tankstation gestopt en de dierenambulance gebeld.

Vraagt diegene aan de telefoon of zij had gezien of de kat nog leefde of niet. Zij zei toen meteen dat ze de kat zelf niet van dichterbij kon gaan bekijken omdat dat gevaarlijk was maar dat wat ze gezien had absoluut geen platgereden kat was dus dat het waarschijnlijk net gebeurd was (het is een drukke weg) en dat er dus best een grote kans was dat de kat nog leefde.
    Nou, begon diegene meteen moeilijk te doen: "Tja, er bestaat dus ook een kans dat de kat al dood is en tja wij zijn ook maar vrijwilligers en straks gaan we daar voor niets heen op dit late tijdstip (was ongeveer 23:00). Nee mevrouw, bedankt voor uw telefoontje maar op dit moment doen wij er niets aan. Als we nog een aantal meldingen ontvangen gaan we misschien wel even kijken"

WTF...!! :$
    Daar ben je verdorie toch een vrijwilliger voor. Wat als die kat nog leefde en daar lag te lijden...?? Wat als die kat alleen zo verwond was dat die zichzelf niet meer van de weg af kon verplaatsen en deze nu verdoemd was te wachten tot er een andere auto over hem heen reed...?? Het was waarschijnlijk wel iemands huisdier een geliefd lid van het gezin :x

Sorry, dit was waarschijnlijk niet het topic hiervoor maar ik ben nog steeds zo boos daarover en moest ff mijn ei kwijt. Mijn vriendin was ook helemaal overstuur omdat ze zich zo machteloos voelde op dat moment.
    Ik mag toch hopen dat als zoiets ooit bij 1 van mijn katten gebeurd dat ze dan wel komen :(

11. EdelHertje

Nee hoor, de Dierenpolitie blijft gewoon bestaan :).
    Het enige is dat het nu geen fulltime functie zal zijn maar gedeeltelijk.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Op een bedrijventerrein waar ik dagelijks langs kwam, hadden ze waakhonden lopen. Maar die hadden geen hok, waar ze beschut konden gaan liggen tegen zon, wind, regen, grondvorst. Helaas was ook dat vóór 144. Ik heb dit toen doorgeven aan een bestuurslid van de plaatselijke dierenbescherming.

Mijn vader heeft een keer hetzelfde gedaan met een paard of pony wat er niet goed uit zag, maar het beestje bleek niet verwaarloosd te zijn, maar een ziekte te hebben, waardoor dat zo leek.

13. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Gelukkig verdwijnt het niet helemaal :)

Deel Deze Pagina