dodenherdenking hypocriet????

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zogezegend, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

2. appelpie

appelpie Actief lid

15 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt de trend tegenwoordig om overal tegen aan te schoppen. Sinds ik mij kan heugen wordt er 4 en 5 mei herdacht en gevierd... en dat moet zo blijven ! . Het is een onderdeel van een periode in de geschiedenis die nooit verloren mag gaan. En daarbij wordt niet alleen wo2 herdacht. Maar iedereen die door oorlogsgeweld is omgekomen of worden onderdrukt. Zelf ben ik een echtgenote van een veteraan en ben daar trots op. Want ook hij heeft net als duizenden voor hem voor gevochten en bewaakt. Wil.je zeiken prima doe dat maar kies niet nu op deze datum. Tegen die azijnp $/_€ die nu zo nodig hun stelling willen verkondigen....
    Duik maar eens in de tal van verhalen van veteranen slachtoffers en nabestaanden vergeet daarbij ook niet een bezoek te brengen aan een deportatie kamp of vernietegingskamp of de vele duizenden begraafplaatsen . Dan wil ik eens een gesprekje met hun hebben achteraf.

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Nee we moeten het inderdaad allemaal afschaffen en er vooral helemaal niet meer bij stilstaan. Doodzwijgen die handel. Dan zal het vast veel beter worden.;)

Ik ben wel vóór een aanpassing van 4 mei. Nu ligt de nadruk, voor mijn gevoel, meer op WW2. Maar afschaffen of niet meedoen? NEE

4. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Ik ben blij dat ik mag herdenken en vieren. Er zijn nog veel mensen die dit niet mogen doen. Ik ben getrouwd met een veteraan die nog in dienst zit en ook hij heeft ervoor gezorgd dat andere mensen in het buitenland konden blijven leven. Ik ben er ook trots op. En als die tegenstanders het niet meer willen vieren dan gaan ze maar lekker naar een land in oorlog. Wedden dat ze dan blij zijn met hun vrijheid. We moeten niet vergeten dat er nog steeds mensen vechten voor onze vrijheid, niet in nederland maar wel in het buitenland. Onze vrijheid kan ook zo weer van ons afgenomen worden. Het is allemaal niet zo ver van ons bed als we denken.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ben het er wel deels mee eens. Alleen zou mijn verwoording iets anders zijn en sowieso blijven herdenken op 4 mei.

Maar als ik lees wat er voorbij komt op social media en in mijn omgeving (gelukkig geen vrienden of familie) over bijvoorbeeld moslims en vluchtelingen... Ik begrijp niet hoe iemand zo'n mening kan hebben, maar ondertussen wel herdenken, want de oorlog was o zo verschrikkelijk. Dus in dat opzicht; ja best hypocriet in sommige gevallen

Ik ben het echter niet eens met het afschaffen van 4 en 5 mei.
    Ik zal blijven herdenken en blijven vieren. Maar niet alleen om de tweede wereldoorlog. Maar voor alle slachtoffers en helden die de strijd aan gaan

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Maar omdat sommige "herdenkers" hypocriet zijn, moet je dan maar niet meedoen? Er zijn er zat die niet hypocriet zijn en die ook haar voorouders herdenken of mensen die momenteel in oorlogsgebieden zitten of zijn omgekomen. Het gaat om mensen die hebben gestreden voor vrijheid. En mensen die zijn omgekomen in het gevecht van een anders.
    Dit voelt voor mij als opruiing. Ze had ook de tv uit kunnen zetten of weg kunnen lopen. Maar deze actie zorgt alleen maar voor een groter Wij/Zij kamp. Wat de intenties ook zijn, alles wat een grote kloof tussen de vermeende groepen veroorzaakt of verergert moet stoppen.

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Mooi geschreven!!!

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mijn vriend is militair. Je heb er misschien niet veel aan ofzo. Maar ik heb ontzettend veel respect voor alle veteranen! Dus ook voor jou man! 🍀

Als je niet herdenkt herdenk je niet. Doe je het wel dan wel. Maar om zo een bericht op fb te zetten os vragen om reacties. Die dag worden alle oorlogsslachtoffers herdacht. Niet alleen tweede wereldoorlog. En ja, of het nou een overleden militair in Mali is, een in Pakistan of een in Duitsland, wij herdenken ze allemaal. Ook onze dochter.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ach gevalletje chronisch aandacht tekort.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee ik vind dat het je eigen keus moet zijn of je herdenkt of niet. Ik begrijp alleen wel waar het hypocriete in haar mening vandaan komt

Maar in sommige gevallen moet je je mening voor je houden (zoals de vrouw in dit artikel) herdenk gewoon niet als je er niet achter staat.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als zij om wat voor reden dan ook niet wil herdenken, vind ik dat prima. En dat mag ze best zeggen / schrijven.
    Ik herdenk wel. En ik voel daarbij geen enkele behoefte om een mening te hebben over wat anderen overmorgen om 8 uur doen. Ik hoef ook geen mening te hebben over hun beweegredenen om wel of niet stil te zijn. Dat is hun keuze. En die keuzevrijheid vind ik veel belangrijker dan die twee minuten stilte.

12. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!

13. Islah

Islah Niet meer actief

Helaas is dat de keerzijde van vrijheid van meningsuiting...

14. Heartbead

Heartbead Niet meer actief

Ik vind het zo belachelijk dat er weer over nazi's word gepraat door die griet. Er zijn helemaal geen nazi's meer en ik krijg ook het idee dat ze met nazi's mensen bedoeld die tegen de islam zijn. Ik zou zeggen: get a life. Zielig mens met aandacht tekort.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Wat ik vooral niet begrijp, is dat ze dodenherdenking boycot. Dat slaat als je haar motivatie leest toch helemaal nergens op? Het zou veel logischer zijn om bevrijdingsdag te boycotten. Het is immers de vrijheid die bedreigt wordt. Die niet voor iedereen lijkt te zijn. Op deze manier protesteren op dodenherdenking vind ik bovendien ongepast.

16. appelpie

appelpie Actief lid

15 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry hoor maar 20 jaar geleden was er ook vrijheid van meningsuiting. Maar blijkbaar had men nog genoeg portie aan verstand waarden en normen. Nu zijn er te veel stromingen met allemaal een eigen gedachtengoed eigen kijk op zaken die behoren tot Nederlandse en of westerse cultureel. Dat kan nooit goed blijven gaan. Kijk naar de vele discussies over feestdagen die al van oudsher worden gevietd. Nu ineens kan het allemaal.niet meer. Gaande van negerzoenen. Tot paaseieren. Ik heb respect voor ieder die ook respect heeft voor waar ik waarde aan hecht. En ik heb niets met een troela die 5 minuts of fame wil omdat zei vindt dat het niet kan en per se andere ook haar kant op wil trekken. Wil je niet herdenken prima maar heb respect en eerbied voor degene die het wel wil.

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Typisch gevalletje van flink wat aandacht te kort.
    Een foto van jezelf op social media zetten en daarbij een boycot op het herdenken van de doden omdat jij jezelf zielig voelt.
    Eigenlijk is het heel zielig...

18. appelpie

appelpie Actief lid

15 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens

19. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Hypocriet, nee helemaal niet!

Juist in deze tijd zouden we de handen in 1 moeten slaan en alle mensen die slachtoffer zijn geworden van oorlogsgeweld moeten herdenken. Niet alleen van de tweede wereld oorlog, maar ook de slachtoffers die recent nog zijn gevallen en/of nog gaan vallen.

5 mei zouden we dankbaar moeten zijn dat wij hier nog vrij kunnen leven. We over het algemeen niet bang hoeven te zijn en elke dag na het werk/school kunnen en onze kids buiten kunnen spelen.

Ik ben op 4 mei stil. En mijn zoon mocht hij nog wakker zijn ook. Ik hoop dat ik het hem mee kan geven om dankbaar te zijn voor het fantastisch vrije leven wat hij heeft en stil kan staan bij iedereen die het door oorlog familie/huis/veiligheid kwijt zijn.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap met de beste wil van de wereld niet wat negerzoenen en paaseieren met deze discussie te maken hebben??

Deel Deze Pagina