vrouw restaurant uit gezet wegens borstvoeding!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lieke1989, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Maar ik heb ook het recht om overal borstvoeding te geven...
    Ik heb nooit gezegd dat ik uitgebreid met mijn borsten bloot zit, want dat doe ik nl niet. Maar ik ga ook niet weg omdat iemand anders er last van heeft. Met mijn grote cup zie je waarschijnlijk meer borst dan men misschien discreet noemt, maar ik probeer zo discreet mogelijk te doen.
    Maar van mijn tafel weg moeten omdat men een baby aan de borst niet aan kan zien gaat mij echt te ver. En dat mensen het gênant vinden zegt echt meer over hun en hun idee over borstvoeding. Ik ga toch ook niet blozen van een flesje...

2. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Ik vind dat je inderdaad rekening moet houden met je medemensen en die hebben geen nood om een borst te zien (de meesten toch). Met een sjaal is dat zo opgelost en kan je discreet voeden. Zo is iedereen tevreden. Kindje kan drinken en medemensen merken het nauwelijks op.
    Ik pleit dus voor discreet voeden ;)

Die reacties zijn idd om te janken op die nieuwssite... Zeker als je gemakkelijk kind hebt, dan hoef je geen oppas in te huren en met een borstvoedingskindje is dat ook moeilijk mogelijk of je moet al afkolven. Ik heb zo'n apparaatje niet in huis. Dus kind gaat gewoon mee. Dat spaart ook oppasgeld uit :p

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Die reacties zijn heeeel erg, en ook is het weer eens duidelijk hoe ontzettend slecht het is gesteld met de kennis rondom borstvoeding, ergo, dat mensen denken dat ze er iets van af weten maar het totaaaal bij het verkeerde eind hebben...
    Daarnaast vraag ik me ook echt af, ik heb het wel 100 x gelezen, dat borstvoedende vrouwen in hun blote borsten zitten.
    Maar volgens mij heeft eigenlijk niemand van deze mensen OOIT daadwerkelijk een vrouw zien voeden in het openbaar. Want dan zou je wel weten dat de meesten zich zeer discreet gedragen..
    En de vergelijkingen met "andere zaken die ook heel natuurlijk zijn, zullen we dat dan ook maar overal gaan doen"...na ja dat is toch gewoon vreselijk! Het gaat hier over het voeden van een piepklein babytje..

De topper was wel : ja dit zijn vast van die mensen die ook op andere plekken open en bloot lopen...
    hahahaha ja ik heb mijn kids in het openbaar gevoed maar zit al jaren niet meer topless op het strand...

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ben zelf ook heel makkelijk met borstvoeding geven in het openbaar. Afgelopen weekend nog in een heeeel druk restaurant, gewoon aan tafel. Ik zei nog tegen mijn man, volgens mij ziet echt niemamd wat. Komt er een vrouw naar ons tafeltje, wat goed dat je in het openbaar voedt! Was een lactatiedeskundige, dus die is beroepsmisvormd hahaha.

Nou zou ik dat niet in een sterrenrestaurant doen, om de simpele reden dat ik geen baby zou meenemen naar een sterrenrestaurant. Dat vind ik namelijk nog meer not done dan daar gaan zitten voeden. Je kan gewoon niet riskeren dat je in zo'n restaurant een huilend kind hebt... Je zit daar úren aan tafel, het is heel stil, en mensen betalen heel veel geld om er te eten. Tja, als je daar dan zit is je kind aan de borst nemen misschien wel de enige manier om de avond door te komen ;)

5. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    OMG hier staat echt niemand op te wachten.....
    Mijn eetlust vergaat direct...

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    De eerste vergelijking is al gemaakt:
    poepen en borstvoeding geven in het openbaar

Hoe laag kan je zinken?:(

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik weet het,zo laag,als het was dat ze het restaurant haar wegstuurde omdat ze een flesje gaf zou heel Nederland nu in rep en roer zijn,maar omdat het om een borst gaat is het opeens vies en moet je maar thuis blijven.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Wat een rotopmerking! Je bent nu bewust kwetsend. Waarom?

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb net het andere topic over dit onderwerp gelezen. Sommige reacties zijn ongelooflijk bekrompen en onnadenkend. Schijnbaar nog nooit echt een voedende vrouw gezien.
    Ik stoor me ook aan het feit dat het continue over tieten gaat. Ik heb borsten en ik geef borstvoeding. Ik vind tieten niet zo netjes klinken :)

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb net het andere topic over dit onderwerp gelezen. Sommige reacties zijn ongelooflijk bekrompen en onnadenkend. Schijnbaar nog nooit echt een voedende vrouw gezien.
    Ik stoor me ook aan het feit dat het continue over tieten gaat. Ik heb borsten en ik geef borstvoeding. Ik vind tieten zo ontzettend po.rno klinken :)

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Heb je misschien ook mijn andere reactie gelezen behalve deze waar jij nu op reageert?

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Je hebt ook alle recht om overal te voeden, het is alles behalve aanvallend bedoeld, ik ben zelf ook voor borstvoeding.
    Maar ik vind persoonlijk dat je ook rekening kunt houden met je omgeving. Zoals ik begrijp, doe jij dit wel en dat is toch prima, meer kun je niet doen.
    Jij en ik zijn er niet bij geweest in dit "sjieke"restaurant. Misschien heeft die mevrouw het wel niet echt discreet gedaan ofzo, eruit zetten gaat mij ook veel te ver.
    Ik vind het ook raar dat mensen borstvoeding gênant vinden, maar zelfs ik heb wel eens een rode kop gekregen als ik bepaalde mensen een baby in het openbaar aan de borst zag leggen. Wat ik als voorbeeld gaf van mijn exschoonzusje, die stroopte zonder blikken of blozen haar shirt af naar beneden en zat dan met een blote borst en een baby aan de andere borst. Soms half half met een doekje over de "blote" borst. Nou sorry hoor, maar dat is toch ook niet nodig. Ik kan heel goed begrijpen dat iemand daar door in verlegenheid gebracht wordt. Het gaat ook om de manier waarop je iets doet.

13. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    En op het strand liggen met blote borsten, daar hoor je niemand over. Als andere mensen zo vevreemd zijn van de natuur en het lichaam dan is dat hun probleem, niet de mijne! Borsten zijn bedoeld om mee te voeden...

14. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Het is zeker niet nodig om je hele borst eruit te gooien en behalve als ik alleen thuis ben doe ik dit ook niet ;). Maar je moeten verstoppen oid omdat je bv geeft vind ik echt een enorme stap te ver. We leven in een maatschappij waar mensen half naakt over straat lopen omdat het mode is, mar een baby aan de borst is aanstootgevend. Dat is toch krom?

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik wil graag even een misverstand uit de wereld helpen hier! ( kom er zelf uit de buurt met ml in de horeca dus weet net iets meer van t verhaal ;) )
    De mevrouw is zeker niet uit het restaurant gezet, maar ze is zelf opgestapt. De kok heeft haar alleen gevraagd in een andere ruimte te zitten omdat de andere gasten zich er niet prettig bij voelden en hier werd de mevrouw boos om en stapte dus zelf op.

Zelf ben ik ook van mening dat je overal moet kunnen voeden, zolang het wel een beetje discreet is. Was er zelf niet bij, dus geen idee hoe dat precies is gegaan natuurlijk.

Wat ik wel erg stom vind is dat Niven het zelf zo in de media heeft gezet! Is toch nergens voor nodig?

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wie gaat er mee een keertje lunchen daar?!

17. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ohw en zal ik dan ook mn kolf meenemen, voor als n flesje in t restaurant wel mag?! ; )

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.195
    10.798
    113
    Mwoah, voor dat geld ga ik liever naar ergens waar ik wel met een volle maag vandaan kom ;) en dan kan ik de rest van de week ook nog eten.

het probleem met discreet voeden is dat het zo discreet is, dat de mensen die mekkeren over het voeden in het openbaar rustig 10x langs dat babytje dat zo lekker ligt te slapen heen lopen ;)

19. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik denk zelf dat het wel eens allemaal wat genuanceerder kan liggen dan dat de meeste denken.

We weten de helft van het verhaal en gooien hier af en toe toch met behoorlijk gesneden antwoorden. Wellicht is de vrouw inderdaad zelf opgestapt en niet weggestuurd? Misschien heeft ze een ontzettende heisa gemaakt, terwijl haar netjes een ruimte aangeboden is... tsja wie zal het zeggen. Ik ga er in ieder geval niet klakkeloos van uit dat het zo gegaan is als dat de media zo voorschrijft.

Even algemeen, vind ik borstvoeding geven in het openbaar kunnen, maar ik kan ook begrijpen dat er mensen zijn die er niet op zitten te wachten om de borsten van een andere vrouw te zien. (dan heb ik het even over flink de borsten er uit, wat ik al eens gezien heb) Blijf het lekker doen! maar ik vind wel dat je ondanks je soms eigen uitgesproken mening ook rekening moet houden met mensen die die mening soms niet met je delen. Dus ook ik pleit voor gewoon wat discretie:)

20. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Man man man wat een discussie zeg. Doet mij denken aan mannen met lange baarden die vol overtuiging uitleggen waarom een niqaab eigenlijk heel logisch is. Niemand die zich afvraagt waarom het bezwaarlijk zou zijn om een stukje van een arbitrair gekozen lichaamsdeel misschien te kunnen zien. Gewoon... omdat!

Deel Deze Pagina