vrouw van 63 krijgt kind

Discussie in 'De lounge' gestart door patrien, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind haar veel te oud. Ten eerste heb je op zo'n leeftijd een tamelijk hoge kans op geboorte-afwijkingen. Ten tweede kan iemand van die leeftijd toch niet meer zo met kinderen omgaan als een jongere ouder, tegen de tijd dat het kind gaat spelen zijn zij waarschijnlijk niet in staat er nog achteraan te rennen. Bijkomen vind ik het ook nog vreemd dat zij als kinderpsychologe niet beter wist. Want die zal toch genoeg in aanraking komen met kindjes die het verlies van hun ouders moeilijk kunnen verwerken? Bovendien gaat dat kindje waarschijnlijk ook nog gepest worden met zijn/haar 'senoiren'-ouders. Nou ik vind dat ze dat kind dus wel wat aandoen.

2. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    ik vind het belachelijk
    :confused: :confused:
    maar wie ben ik :)

3. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ik wilde even opmerken dat iemand van 63 tegenwoordig niet mer zo oud is als vroeger....Ik werk met oudere mensen en ik kan er ook 1 van 93 die alles nog zelf kan...

4. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Laat die mensen toch. Hartstikke mooi toch, een kind wat duidelijk welkom is. Ze hebben zo'n kind andere dingen te bieden dan een "jonge" moeder. Is het daarom minder? Ik dacht het toch niet.
    Grotere kans op afwijkingen....ja okè, maar op oudere leeftijd kan daar op getest worden. Ik hoef geen gehandicapt kind op de wereld te brengen.

Een jongere moeder is leuker. Maar beter? Ik kan de kids van mijn partner meer bieden dan hun moeder die toch aanzienlijk jonger is. En naast dat lichamelijke stuk waarin ik duidelijk beter ben heb ik ze ook geestelijk meer te bieden. Meer levenservaring?

Och, vandaag naar de doop geweest van het kind van mijn jongste broer. Zijn vrouw is 26 jaar. Is denk ik 1.55m. En weegt tegen de 170 kg!!!!!! Ze kan het kind o.a. niet in een campingbedje leggen, zoals ze zoveel niet kan. Ze valt gewoon om. Ze plet het kind nog eens.

De artsen hebben haar gezegd dat er iets moet gebeuren, zo wordt ze niet oud. Haar knieën zijn al langer versleten. Over de rest nog maar niet te spreken. Wij (als broer en zus) houden ons hart vast voor ons jongste broertje. Hij staat er straks alleen voor met zijn zoontje. En wat krijgen die twee voor de kiezen als mams straks in een rolstoel landt...? Over erger maar niet te spreken!!!

Laat die vrouw van 63 maar ......ik vind het erg dapper! Hier is over nagedacht geloof dat maar.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier geef ik je volkomen gelijk in. Mijn moeder wordt 64 dit jaar maar als je haar bezig ziet, zou je het helemaal niet zeggen.
    De berg werk die zij op een dag verzet daar doen een hoop jonge meiden wel een paar dagen over hoor.
    Als die mensen dat nou willen, mij niet gelaten. De opmerkingen dat ze over een paar jaar niet meer achter hun spelend kind kunnen rennen vind ik ook maar vaag. Jonge ouders kunnen ook ineens getroffen worden door een ziekte waardoor rennen achter hun kind niet meer mogelijk is. Of wat dacht je dan van jonge mensen die nu zwanger proberen worden maar al niet meer kunnen rennen? Moet je het hen verbieden dan?

Persoonlijk zou het voor mij ook niet hoeven, maar voor de rest heb ik er geen problemen mee.

6. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ik doel niet op geboorteafwijkingen of iets dergelijks, maar wel dat zo'n kind automatisch 'anders' is doordat ze oude ouders heeft. Is dat je moeder of je oma die je staat op te wachten op school? Ook is de kans groot dat dit kind op vroege leeftijd al zorgen krijgt over zaken als sterfelijkheid, ziektes van ouders en dergelijke.
    Tuurlijk is het fijn dat dit kind in ieder geval liefde krijgt (is het allerbelangrijkste) en tuurlijk zijn er slechtere ouders die jong zijn (vind ik persoonlijk een beetje appels met peren vergelijken), maar zo'n kindje krijgt wel een beetje een valse start in de jeugd. Ik vind dat je als ouder niet alleen maar voor je eigen behoefte kan beslissen dat je een kind wil. Je moet een kind wel wat kunnen bieden. Ik zou wel 10 kinderen willen, maar dat is bijvoorbeeld financieel en qua huisvesting niet haalbaar. Ik persoonlijk vind dat ik daar dan niet (makkelijk) voor mag kiezen.
    Waarom doen oudere mensen niet iets moois in de pleegzorg? Juist mensen met een stabiel thuis en een goede relatie kunnen veel betekenen voor kinderen die al wel op deze aardbodem rondlopen.

7. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ouderen iets doen in de pleegzorg? Ik denk dat er genoeg zijn die dit willen maar gezien hun leeftijd hierop worden afgekeurd........

Ik blijf er nog steeds bij dat ik het niet raar vind dat iemand van 63 een kindje krijgt alleen ik zou het zelf nooit willen.....

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af waar het ophoudt... Ik denk dat er niet voor niets voor gezorgd is dat vrouwen na een bepaalde leeftijd geen kinderen meer kunnen krijgen. Mijn moeder zei dat ze toch lichamelijk gezien een verschil merkte met toen ze mij kreeg op haar 24e en mijn jongste broertje op haar 36e...

9. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Precies, dat denk ik dus ook. Er zijn legio dames van hoge leeftijd die nog heel veel kunnen, maar er zijn ook net zoveel mensen die op hun 68 ernstige gezondheidsklachten hebben. Een zwangerschap zal voor een oudere dame niet echt bevorderlijk zijn, lijkt me. Het is voor jonge vrouwen al een hele kluif.
    Ik vind eigenlijk dat het te ver gaat, op zo'n leeftijd, maargoed, ieder zijn mening! :)

10. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    tjonge ik ben een paar dagen niet hiero geweest en zie het berichtje nu pas..
    ik vind het schandalig... oke met het feit dat niet iedereen oud is op die leeftijd ben ik eens.. maar als je wat jongere ouders hebt kan je er langer van genieten...
    hoe denk je dat het voor dat kind gaat worden als hij/zij naar school gebracht wordt of zo...
    ik vind dat ze zulk soort dingen nietm eer moeten doen bij mensen op die leeftijd.. wees evne realistich.. dat kan toch niet arm kind.. ik snap ook dat ze dat kind alle liefde zullen geven maar voor de moeder zal dat van korte duur zijn.. lichamelijk gezien is het gewoon een feit dat zij achteruit zal gaan.. nee mijn persoonlijk mening is nee dit kan niet !!!!

11. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ik vind het garppig terug te lezen dat de mensen die 'voor' zijn er automatisch vanuit gaan dat deze mensen er geschikt voor zijn omdat ze er bewust voor hebben gekozen. daar zetten ze dan tegenover dat je daar nog wel je vraagtekens bij kunt zetten bij een jong iemand. Wie zegt er dat deze mensen zo geschikt en liefdevol om zullen gaan met dit kind. Ja ze willen het graag, maar dat kan een 16 jarig meisje ook als argument hebben. Ja, ze zullen wel veel van elkaar houden... Dat doet dat 16 jarige meisje ook van haar tienervriendje ;)
    Ik vind het veel te oud en zeg daarmee heus niet dat mensen van 63 bejaard zijn ofzo. Ik weet heus wel wat mensen van die leeftijd soms nog kunnen, lichamelijk. Maar een klein kindje op de wereld zetten vind ik wat anders dan nog een goede conditie hebben en jong in het leven staan.

12. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    persoonlijk moet ik er ook niet aan denken op die leeftijd een baby tekrijgen alhoewel ik nu al een uitschieter ben maar een bekende van me die in london woont vertelde dat het daar ook nieuws was het verhaal was dat die vrouw nooit kinderen heeft gekregen in haar tijd was nog geen ivf ze adopteerde wel een dochter die haar onlangs eicellen afstond voor haar adoptiemoeder en mocht er iets gebeuren gaat het kindje naar de adoptiedochter (eigenlijk zowiezo haar kindje) dit alles is wettelijk geregeld dit alles geeft het verhaal toch een klein beetje een andere draai vinden jullie niet ze zag trouwens voor haar leeftijd goed uit

groetjes gemma

13. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    he bah, ik moet er niet aan denken om zo'n oude moeder te hebben! Ben nu twintig, ma zou dan 83 zijn! Wat een idee, loop je met je 'groot'moeder op t schoolplein, zeggen de kinderen dan..

63, dat is gewoon al bijna bejaard! ik vind het echt niet kunnen. Je lichaam is daar dan toch helemaal niet meer klaar voor?

14. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi Gemma. ik vind 40 en 63 ook nogal een verschil hoor ;) . Vind ik niet te vergelijken.
    Wat je schreef werpt wel een ander licht op de zaak hoewel ik dan niet zo goed snap waarom die adoptiedochter niet zelf het kindje heeft gedragen zeg maar. Maar goed, ook daar zal wel een logische reden voor zijn.
    Groetjes!

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    ik gun iedereen het beste, maar persoonlijk sta ik er niet achter. Het druist tegen mijn gevoel in. Bovendien heb je een extra verantwoording naar je kind toe als je 63 bent, tegen de tijd dat het kind naar de middelbare school gaat, moet moeder naar het verzorgingstehuis.

Deel Deze Pagina