Huh egoïstisch? Een vrouw van 65 zet haar leven op het spel, die van vier ongeboren kindjes. En al haar andere dertien kinderen en kleinkinderen verliezen misschien wel hun (groot)moeder. En Joost mag weten of die kindjes wel gezond ter wereld komen. Als er minstens 1 gehandicapt is dan belast ze daar nog meer mensen in haar omgeving mee. En het eeuwige leven heeft ze niet dus kunnen haar kinderen straks voor de kleintjes opdraaien maar ze alle vier uit elkaar halen is ook weer wat dus dilemma dilemma. Een gezonde vrouw, vol verdriet en liefde voor haar man wil haar droom laten uitkomen, erg egoïstisch hoor😒
Je weet dat hier op het forum ook een meid is die zwanger is geworden van het zaad van haar overleden man ? ! Ik vind het alles behalve Egoistische maar juist heel mooi dat ze op deze manier toch een gezin heeft met de liefde van haar leven, Tijdens zwangerschap kan mijn man nu ook overlijden, is het dan egoïstisch om dit kind te houden omdat ik er dan alleen voor sta met 4 kinderen ? Nee zwanger worden van je overleden man vind ik zo raar nog niet 65 jaar, al 13 kinderen hebben, eiceldonatie en zaaddonatie... 4 embryo's terug plaatsen.... Nee daarmee zet ze in mijn ogen heel wat op het spel en vind ik persoonlijk dus een stuk egoïstischer
Dr kind groeit bewust op met een dode vader... deze mevrouw kan misschien nog wel 20 jaar meegaan en heeft misschien wel een jongere partner. .. Ik vind beiden egoïstisch en ben van mening dat elke kinderwens uit egoïsme voortkomt... Dus ik veroordeel juist geen van beiden. Ik had alleen al verwacht dat er bij de andere moeder uit sentiment gereageerd ging worden terwijl er bij de andere moeder een beroep wordt gedaan op het heldere verstand. .. krom! Meten met twee maten
Dus jij vind jezelf ook egoïstisch Aparte gedachtengang houd jij er op na. Als je alle voor- en nadelen naast elkaar zet druipt het egocentrische van de 65jarige haar keus af.
Nou dat de gezondheidsrisico's boven de 30 al toenemen lijkt mij sterk eerlijk gezegd. En ik erger me echt aan mensen die door dit artikel gaan zeggen dat IVF en dergelijke vruchbaarheidsbehandelingen tegen de natuur in zijn. Als het je overkomt denk je echt: ik heb maling aan de natuur en ben je blij dat het bestaat. Bovendien vind ik het ook raar dat mensen ineens gaan oordelen wanneer een vrouw een kind gaat nemen (ik lees het niet zozeer hier, maar wel reacties op dit artikel op andere sites). Kijk dat een vrouw van 65 zwanger raakt gaat mij zelf ook buiten het boekje. Maar om nou te gaan roepen dat vrouwen boven de 30 ook al gezondheidsrisico's gaan lopen gaat mij echt te ver. Het gaat hier om een oude vrouw die zwanger is, en niet over al die andere vrouwen die boven de 30 of misschien we 40 zwanger raken. Ik word een beetje moe van dat oordelen maar hier en daar.
je kiest voor kinderen omdat je die graag wil hebben.... Ik vind daar zeker een vorm van egoïsme inzitten ja!
En sommige kinderen groeien bewust op bij een alleenstaande ouders, bij lesbische koppels, bij mensen die belast zijn met een ziekte, bij mensen die gaan scheiden, bij mensen die onder een bus kunnen komen en bij mensen die het kind liever niet hadden gehad. Alsof de standaard papa en mama alleen goed genoeg is? Ik ben het met je eens dat het willen van kinderen een keuze is die je voor jezelf maakt, maar het is ook de natuur. We willen ons voortplanten, anders is het gauw klaar met de mensch. Er wordt altijd gemeten met 2 maten, zo werkt het nu eenmaal. En de vrouw die jong en gezond is en een kind wil van haar overleden man: respect! Maar een vrouw die met 1 been in het graf staat, 13 kinderen heeft, alleenstaand is EN VIER embryos terug laat plaatsen, is niet goed bezig. Ik wil niet zover gaan dat ik het walgelijk noem. Maar ze neemt een risico en speelt met het leven van deze 4 babytjes.
Dat boven de 30 de risico's groter worden is gewoon een medisch onderzocht en bewezen feit, zit verder geen oordeel aan vast. Van mij althans niet. Maar persoonlijk houd ik daar wel rekening mee in het maken van een keuze, al heb ik die nu helaas niet meer. Ik had graag al veel eerder moeder willen worden dan op mijn 29e maar ja soms loopt het inderdaad anders en lukt het zwanger worden niet. Had het nog langer geduurd dan hadden wij het, hoe erg ook, wel opgegeven. En nogmaals, dat is een persoonlijke keuze.
Je hebt het niet in de hand inderdaad. En dat ligt voor iedereen anders. Als je na je 40ste nou stopt met het krijgen van kinderen vind ik dan weer wat anders. Maar tussen je 30e en 40e vind ik een prima leeftijd. Eigenlijk nog beter vind ik zelf dan, dan heel jong al kinderen krijgen. Dat had ik zelf echt niet gewild.
Woow, wat erg. Dit vind ik te triest voor woorden. Wel 4 embryo's terug plaatsen?? Bij een vrouw van die leeftijd met al 13 kinderen..... En sperma van een overleden man/vader? Weet niet of dat mijn keuze zou zijn, maar ik snap het ergens wel.