Als reactie op de topic titel. Belachelijk wat die chauffeur gedaan heeft. Echt ronduit belachelijk. Als antwoord op de vraag tot welke leeftijd. Als je een kleine hebt tot een 10 maand of een jaar vind ik het prima maar op een gegeven moment een lopende peuter of kleuter aan je borst leggen vind ik te ver gaan. Mits je het qua geld niet zou redden om normale voeding te geven.... , maar dan zou ik niet eens aan kinderen begonnen zijn. Ik at met 3 maanden broodjes zonder korstjes en met minder dan 4 maand gepureerde prak mee. Wortels met aardappels jus en stukje vlees in gepureerd. Enz enz. Dus ja... Belangrijkste vind ik: Ieder voor zich, en mekaar wat meer respecteren, zou fijn zijn. Word de wereld wat vriendelijker van.
ik voed mijn zoontje wanneer hij honger heeft, of dat nou op een terras midden in amsterdam is of dat ik nou midden in de menigte sta op bevrijdingsdag is ik schaam mij niet voor het feit dat ik borstvoeding geef, en als mensen het niet willen zien kijken ze maar niet. zo simpel ligt dat voor mij.
Ik ben het eens met Nicky, zo denk ik er dus ook over! Mijn kind gaat ook borstvoeding krijgen, iets mooiers dan dat bestaat niet, heb laatst een vrouw op de bushalte zien zitten die haar zoontje aan het voeden was, nou niets mis mee, ook zij bedekte haar borsten zodanig dat het leek alsof het kindje tegen haar aanlag, alleen als je goed keek zag je dat ie gevoed werd. Niets mis mee en ik vind gewoon dat het moet kunnen!
Lees ik dat nou goed? Na een jaar nog BV vind jij te ver gaan, en de enide reden om nog door te gaan daarmee, zou zijn als je weinig geld hebt?
Thirza krijgt nog steeds BV en als het zo uitkomt dus ook in het openbaar. Nou moet ik daar wel de kanttekening bij plaatsen dat Thirza door allerlei gezondheidsklachten (KMA, oorontstekingen waarvoor ze nu eindelijk buisjes heeft, eczeem) nog BV krijgt, en dat ik onder normale omstandigheden afgebouwd had willen hebben rond haar eerste verjaardag (gewoon vanaf de borst over op vast voedsel). Maar goed, feit blijft dat ik een loslopende peuter aan de borst heb, (wat overigens, als het gewoon zo loopt, echt niet zo raar is als sommigen hier doen geloven). En ik onderhand echt te veel gedoe heb gehad om me -nu het wel weer kan- te laten beperken in erop uit gaan.... We beginnen hier eindelijk een beetje te genieten na anderhalf jaar gedoe en misere. Dan ga ik niet gedwongen thuis zitten omdat Thirza nog 3 voedingen per dag krijgt en je eigenlijk niet fatsoenlijk echt weg kunt als je schema 7.00-12.00-18.00 is, (met echt weg bedoel ik de leukere dagjes uit, kinderboerderij en speeltuin weet ik tussen de voedingen uiteraard wel te vinden).
Tja, ik probeer het zo discreet mogelijk te houden, maar met de warmte van een paar weken terug, hield ik het toch echt bij 1 hemdje en Thirza heeft een rothekel ondertussen aan doeken over zich heen, (zeker met die wamrte ook niet gek), dus bij mij was er de afgelopen weken wel iets meer zichtbaar dan zoals op die (overigens prachtige!) foto van Cossy. Maar nog altijd minder dan bij de gemiddelde dame op het strand hoor
Nou thank God, dat we nu zo wijs zijn om dat niet meer te doen op die leeftijd.. No way dat mijn kind dat krijgt met die leeftijd, vind ik nog schokkender als voeden in het openbaar (met blote tieten en al )
Het is meer 'raar' als iemand het een vreemd gezicht vindt als er BV gegeven wordt.. van alle dingen die nog over zijn na onze hele evolutie, wordt alles gerespecteerd (zwanger zijn etc) maar iets natuurlijks als BV geven dat is een vreemd gezicht?? Wat als er geen flesvoeding was geweest, was het dan ook nog een vreemd gezicht als iemand BV gaf? Enne haar stuk vlees.. ik dacht eerst dat je het over het eten op haar bord had ging zij ermee rondzwiepen ofzo dat je er veel last van had?
Heeeeeeeeerlijk zeg, zo'n topic waarbij we alles op het scherpst van de snede proberen te zeggen, terwijl iedereen het erover eens is dat 'voeden mag, mits het discreet gebeurt'. Het zet me wel aan het denken over m'n eigen voedgedrag. Ik vind mezelf best een bescheiden en beleefd mens, dat altijd wel rekening probeert te houden met anderen. Maar als ik het zo lees vinden sommige mensen mij niet discreet. Geloof mij: ik doe mijn best om niet aanstootgevend te zijn, maar van sommige dingen begrijp ik gewoon écht niet wat het probleem nu precies is. Ik voed in het openbaar. Ik heb geen kleine 'mini-tietjes' maar een volle cup F sinds ik BV geef. Ik trek bijna altijd 2 laagjes aan (omdat ik er moeite mee heb een blote buikrol te laten zien; daar schaam ik mij meer voor dan een stuk blote borst) en meestal laat ik mijn dochter daartussen in drinken (één shirt omlaag, één shirt omhoog). Ik vind het echter heel onplezierig om alleen mijn tepel daartussenuit te laten steken, omdat dan het onderste shirt omhoog kruipt en in m'n tepel snijdt of in de mond van mijn dochter komt en haar daardoor loskoppelt. Daarom heb ik meestal m'n hele borst tussen die twee shirts uit. Nou heeft m'n dochter best een groot hoofd, maar toch zul je altijd wel wat borst blijven zien. Doek over ons heen werkt meestal niet; het leidt haar enorm af en ze wil dat ding dan pakken. En nog erger; soms heb ik een shirtje aan met een wijde v-hals. Dan vind ik het veel prettiger om m'n borst bovenlangs eruit te halen, zodat m'n buikrolletjes beter bedekt blijven. Als m'n dochter eenmaal drinkt zie je alleen nog de bovenkant van mijn borst - die je overigens ook ziet als ik een wat lager uitgesneden kledingstuk aan heb. Ik vind daar niets onaantrekkelijks aan. Het zou ook zo maar kunnen dat ik met een aardige 'cleavage' tegenover je in een restaurant kom te zitten. Uiteraard zul je dan nooit m'n tepels zien, maar een flink stuk bovenkant van mijn borst zou zomaar kunnen. Overigens zal ik nooit langer dan strikt noodzakelijk met een blote tepel voor je gaan zitten, het voorbeeld van de moeder die het drinken op die manier klaarzet voor haar kind vind ik nogal apart. Sommige mensen raken blijkbaar op een gegeven moment echt alle gêne kwijt. Nou ja, heel verhaal zo. Ik wil er alleen maar mee aangeven dat wat voor de ene discreet is, dat voor de ander misschien niet is. Het is in elk geval totaal niet als provocatie bedoeld, als ik ergens ga zitten met m'n tiet uit mijn shirt.
Lekker laten gaan... Even reactie op het beginbericht: die chauffeur spoort niet, hij kan beter op de weg letten ipv op vrouwen die BV geven. BV is voeding voor je kindje, ja ook nog na 6 maanden. Je mag je kind toch ook een flesje, boterham of weet ik wat geven in de bus, dus ook de borst lijkt mij. Tuurlijk is de ene vrouw wat minder discreet dan de andere. Ik hou er zelf ook niet van om mn hele hebben en houwen buiten te hangen en heb altijd zo discreet mogelijk gevoed. Maar als anderen wat meer tepel laten zien, dan is dat maar lekker zo. Wat een reacties hier ook weer ...is weer snel weg...
Dit is dus precies wat ik bedoelde. ik denk dat als je in een andere situatie het vreemd had gevonden als je het had gezien zo'n groot kind aan de borst. maar nu je het zelf mee maakt waarschijnlijk niet meer van opkijk. maar wat ik al zei.. ik zou het opmerken. (denken. ik zou het zo niet doen (misschien in jouw situatie dan weer wel) maar zou er verder niks van zeggen omdat er een reden achter kan zitten zoals jij nu zegt. super dat ze zo nog 3 voedingen kan krijgen en jullie nog genieten van de bv. en ik hoop dat je meisje omdat jij zolang bv geeft een goede weerstand opbouwt.
Prima toch. er zijn altijd uitzonderingen op de regel. en als je toevallig in zo'n uitzondering valt moet je je niet aangesproken voelen omdat je weet dat je je best doet het op een nette manier te doen. provoceren is dan nog altijd een ander verhaal. (en dat gebeurt ook).. maar ach. men moet doen wat ze niet laten kunnen. ik zou er nog steeds niets van zeggen. en dan blijft het punt dat die busschauffeur gewoon een ei***l was
En dat de gem.leeftijd op 4 jaar(mondiaal gezien) ligt tot einde BV-periode, is natuurlijk helemaal schokkend. Dat kan toch niet, een 4-jarige aan de borst. Ik snap nog steeds niet dat er zoveel moeders zijn die hun kind´s belang niet als hun eigen belang zien. ZO ook met deze vrouw, die discreet in een bus voedt. Echt onbegrijpelijk.