Ik heb zelf mijn zoontje nooit meer buiten de deur gevoed nadat hij een jaar was, hij vroeg er ook zelf niet meer om. (thuis wel) Maar ik heb er geen problemen mee als een andere vrouw dat wel zou willen. Ik bedoel, waar maken we ons nou helemaal druk om? Is het echt zoooo'n big issue? Mij zou het gewoon niet zo interesseren, dat iedereen toch doet wat ze zelf wilt? Ik snap niet zo goed dat iedereen er zoooo op doordramt dat peuters buitenshuis niet meer zouden mogen drinken. Ohw, en ik gaf mijn zoontje vanaf 6 maanden vast voedsel, dus niet gepureerd. Da's pas raar he.
Nee voor mij is het geen big issue maar ik heb er wel gedachten en een mening over en vind het interessant om die met anderen uit te wisselen....als jij het doordrammen vindt, dan doe jij nu toch precies hetzelfde want jij geeft ook je mening....
Nou dat bedoel ik dus precies! Het gaat om het principe dat het niet per direct een must is voor zo'n oud kidnje of het nou om BV of een boterham of weet ik veel wat gaat! Gewoon eventjes wachten tot we thuis zijn, prima toch?
Ik ga toch maar eens reageren, na alles gelezen te hebben de afgelopen dagen. Ik vind dat openbaar voeden gewoon overal moet kunnen, maar ik vind wel dat je er een beetje rekening mee kunt houden dat andere mensen misschien niet zo graag naar jouw borsten kijken. Ik ben zelf een bv-mama, maar ik heb nooit in het openbaar gevoed. Ik kwam dus wel ook niet op zo veel plaatsen de eerste maanden, maar ik had daar sowieso niet zo'n behoefte aan. Als ik al ging, ging ik meteen na een voeding. Ik durfde niet in het openbaar te voeden. Ik weet dat sommige mensen het goor vinden en dan heb ik er gewoon het lef niet meer voor. Mijn buurvrouw liet me trouwens meteen weten dat ze bv vies vond en iets voor mensen zonder geld. Ik voed mijn zoontje nu nog steeds, maar nu zou ik echt NOOIT in het openbaar voeden. Ik weet hoe ik vroeger zelf dacht over langvoedsters, dus dat is voor mij echt out of the question. Gelukkig drinkt ijn zoontje dan ook niet meer bij me overdag.
Ik zeg helemaal niet dat ik het doordrammen vind. (en dat bedoel ik ook niet) Ik bedoel alleen dat ik het opmerkelijk vind dat iedereen er zo fel op reageert en er zo'n uitgesproken mening over heeft. Terwijl ik zelf zoiets heb van: who cares?!
t scheelt dat andere zoogdieren er minder problemen over maken....openbaar of niet, honden katten 8 tepels 8 stuks... in het openbaar
Ik vind ook dat bv in het openbaar moet kunnen. Kom zeg, zo zijn we gemaakt hoor. Het is niet voor niets dat er voeding uit komt, dat is een natuurlijk proces. Alles moet kunnen tegenwoordig, pubers van 15 jaar die met elkaar het bed in duiken, doodnormaal, mensen die elkaar de mond snoeren omdat ze niet gediend zijn van een andere mening "en waar bemoei je je mee", heel gewoon, alles moet besproken en gezegd kunnen worden. Maar een kind wat voeding krijgt op een natuurlijke manier zoals we bedoeld zijn....sjonge nee, dat vinden we vies om te zien Wat een rare wereld vind ik het soms toch, echt waar... Het is bewezen en aangetoond dat borstvoeding opzich het beste is voor je kindje omdat het zo is afgestemd op je kind ect. Dan vind ik het gewoon onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dat tegen gaan werken omdat hun 'waarden en normen' nou eenmaal dat niet toe laten. Het heeft met welvaart te maken dat wij een kind de fles kunnen geven en als we willen kunnen kolven. En welvaart is in mijn ogen nog steeds niet iets 'normaals', dat is iets wat wij zo gemaakt hebben. Tegennatuurlijk dus. We mogen van geluk spreken dat we in een omgeving wonen waar zoveel keuze is. Ik vind wel dat onze ideeën daarover zijn doorgeslagen als ik al die negatieve reacties op borstvoeding lees. Maargoed, das mijn mening. Ik vind trouwens een ouder kind wel wat anders, het verhaal over de boterham midden op het plein. Zo'n kind kun je idd wel aanleren dat het even moet wachten op een moment wat beter uit komt.
Dus als je de fles geeft, dan komt dat door de welvaart en is het tegennatuurlijk en dus slecht. Ben zelf pro BV maar kon het bij m'n 1e maar een aantal dagen geven uit medische overwegingen. En ik ben maar wat blij dat mijn kind de fles kan krijgen want in de oudheid zou hij dan allang gecrepeerd zijn. Ben maar wat blij dat onze 'welvaart' er voor gezorgd heeft dat deze kindjes nu ook gezond groot kunnen worden. Wanneer wordt het nu eindelijk eens geaccepteerd dat vrouwen zelf de voeding voor hun kind kiezen zonder daar door andere vrouwen door te worden veroordeeld. Ga toch fietsen....
Nouja, dat geldt natuurlijk voor wel meer thema's dan alleen borstvoeding. In Nederlandsis wel of geen abortus ook een vrije keuze, maar kijk maar eens wat je op je dak krijgt als je ervoor kiest. Dan is er ook geen sprake meer van 'kiezen zonder te worden veroordeeld'.
Ik vind abortus wel even wat anders dan BV/FV geven eerlijk gezegd. Bij abortus gaat het om leven en dood en dat roept bij de mensen nog veel heftigere reacties op. Bij BV/FV draait het uiteindelijk alleen maar om de discussie: "Ik geef mijn kind het beste en jij niet" of "van "FV is net zo goed/comfortabeler ed dan BV"
Daar ben ik het helemaal mee eens! Jammer dat er vaak zo gereageerd wordt alsof het iets buitenaards is of zelfs vies. Het past voor velen denk ikniet in deze moderne maatschappij waar alles te maken is? Zelf heb ik 13 maandjes bv gegeven en ben nog steeds erg blij dat dit mogelijk was. Ik hoop dat het bij dit kindje ook weer zo soepel zal verlopen. Ondanks dat ik dus zelf bv gegeven heb, ervaarde ik het niet altijd als prettig wanneer ik in 'gezelschap' de borst gaf. Er werd vooral door mijn schoonmoeder zó gekeken zodra mijn borst tevoorschijn kwam, dat ik me er erg oncomfortabel bij voelde. Ik heb zelden in het openbaar gevoed, alleen in 'huiselijke kring'. Maar het liefst trok ik me wel lekker terug met mijn kindje. Wanneer het niet anders kon, zoals in de wachtkamer ivm afspraak nazorg na bevalling van het zh of op het cb dan voelde ik me meer op mijn gemak. Ook omdat je daar toch tussen de moeders en kinderen zit. Maar ik zou het nooit in een restaurant of andere openbare gelegenheid doen. Niet omdat ik preuts ben, maar omdat ik liever rustig alleen met mijn kindje was op deze momenten. Lekker knus samen. Helaas nog altijd scheve gezichten gehad van mensen die het maar raar en overdreven vonden dat ik mijn zoon zo lang bv gaf. Heb ik me nooit wat van aangetrokken.
Ja tuurlijk is het wat anders, bedoel alleen dat thema's waarbij het om zwangerschap / kinderen gaat veel vrouwen aan het hart gaan, en dan heeft over het algemeen ook haast iedereen een uitgesproken mening.
Wat een onzin zeg! Het is een borst pfff! Ik moet zelf ook altijd slikken als ik dan ineens zo'n borst zie maar dat vind ik stom van mezelf. Het is maar een borst tenslotte. Die vent staat zelf waarschijnlijk wild te plassen als hij uit de kroeg komt en draait waarschijnlijk niet zijn hoofd om als een of andere stripper met haar borst staat te pronken. Tegenwoordig heerst de gedachten pronken met je tieten. Lekker laten opvullen want ja ze zijn er toch voor de seks. En aah bah jasses daar zit weer zo'n hippie te borstvoeden. Te dom voor woorden gewoon. Ik was ook echt niet die bus uit gegaan.
ik vind het terecht dat ze er mee moest stoppen ( of de bus verlaten) wanneer een vrouw per ongeluk een borst laat zien door dat het truitje zakt of een dergelijk iets, of te ver bukt en een man kijkt uit gewoonte, worden ze verrot gescholden, als ene man grote ogen krijgt als een borst ergens uit floept kunnen ze een klap krijgen of aangeklaagt worden wegens van alles..... maar de tiet geven in de bus mag dan wel? nee hoor dames, neem voor openbare gelegenheden gewoon een flesje mee.