Ja tuurlijk, dagelijks! Nee even serieus, ik ben echt een voorstander van bv en ook van openbaar voeden. Maar ik bedoel dat ik het wel kan begrijpen dat andere mensen het vervelend vinden als een vrouw echt half bloot ergens zit. Dat heeft verder niks te maken met bv, want dat zou ook raar zijn als die vrouw geen bv gaf. Maar op een normale manier zou een vrouw haar baby overal moeten kunnen voeden, of dat nou in de bus is of in een restaurant.
ze is zelf uitgestapt tenslotte. ik vind het ook niet prettig om te pas en onpas mensen met baby's aan hun borst te zien hoor en ik ben niet tegen borstvoeding. maar midden op een terras of in de bus is niet echt mijn ding. en niet mijn visie van discreet. discreet vind ik ergens in een hoekje met de rug naar de menigte toe. of als je het gevraagd hebt bij iemand waar je op bezoek bent. dan passen ze hun reisschema maar gewoon wat aan aan de baby. je weet heus wel ongeveer hoelaat er een volgende voeding komt.
Maar, gewoon uit nieuwsgierigheid? Wat vind jij er precies onprettig aan? Je ziet toch geen blote tiet rondbungelen? Ik heb nooit meer gezien dan een kindje die tegen de moeder aanligt, en je ziet aan de verschoven kleding dat ze aan het voeden is, maar heb nog nooit meer dan 2cm blote huid gezien. Wat is er dan zo anders dan een moeder die een kind op een bankje fles zit te geven? Die hoeft toch ook niet in een hoekje? (ik zou me iig niet prettig bijvoelen als ik tot een hoekje word veroordeeld omdat ik mijn baby de fles geef).
helemaal mee eens!! wat is dat toch voor belachelijks dat we nerveus worden van voedende vrouwen... sjongejonge...eng hoor zo'n blote borst...pfff...ik voed overal, en inderdaad heel discreet, je gaat echt niet rondzwaaien en alle aandacht vragen... moeten ze mij eens op aan spreken.. de wind van voren kun je krijgen...echt belachelijk!!
als je op verzoek voedt weet je niet altijd wanneer de volgende voeding komt en in de bus voeden is dan wel zo prettig! al lopend in de stad is wat vervelend he? waarom niet gewoon even de andere kant opkijken als je er last van hebt?... blijf het vreemd vinden dat mensen er zo'n last van hebben.... ik geef mijn man toch niet de borst op het terras? dat zou raar zijn....hahah..maar een baby toch niet? kan me geen mooier beeld voorstellen en vind je dat niet kjjk je toch weg?
hahaha...ja precies... discreet in een hoekje... tja als je gaat zitten kolven, doe je dat, als het niet anders kan in een discreet hoekje.. maar live voeden is zo mooi en niemand ziet iets... alleen het achterhoofdje van je kindje en misschien een hele klein stukje blote borst,...whoe...confronterend zeg!
haha komt ineens iets in me op uit een uitzending van 60 baby s per uur...daar vroeg een zoon aan zijn moeder of ze al melk in haar borsten had..en toen zei die kerel van haar: jaaaa laatst heeft ze al wat over haar cornflakes heen gesproeid hahahahha
Blijkbaar heb jij OF geen bv gegeven.... OF je hebt hele makkelijke kindjes gehad.... hier was er ECHT geen touw aan vast te knopen..... En ja ze is zelf uitgestapt... MAAR wel omdat ze voor een keuze gesteld werd..... had ik ook voor mn kind gekozen....
hahahaha..... nog niet eens "niple-gate"...... moet zeggen dat ik niet zou kunnen en willen kolven in een hoekje.... zou er niets komen.... en vreselijk dat geluid.... Tenzij deze baby opeens van die rare slobber geluiden zou maken aan mn borst.... dan zou ik wellicht eerder gaan kolven.....
Ik heb liever een vrouw naast mij die haar kind borstvoeding geeft, dan een krijsend kindje naast me. En dan niet zo zeer alleen voor mijn oren maar vooral omdat ik het hartstikke zielig zou vinden dat dat kindje honger heeft maar moet wachten tot ze bij de halte zijn waar ze eruit moeten....
Wat een gezeur altijd over dat borstvoeden. Heb het al eerder gezegd maar rondlopen in korte rokjes, truitje met half open borsten etc is allemaal geaccepteerd maar bv niet? Ik ben als moslima volledig bedekt en voed ook in het openbaar en geen mens die er iets bloots ziet en bijna niemand heeft door dat ik uberhaupt zit te voeden. Snap nog steeds niet waarom borstvoeden in het openbaar iets ongepasts zou zijn.
Ik lees dat sommigen het niet gepast vinden, dat ze vinden dat zo'n vrouw zich bv ergens moet terug trekken of zich aan de tijden van haar baby moet aanpassen (ging het maar zo makkelijk) maar wat ik nergens kan teruglezen is het wáárom ze het ongepast vinden. Waarom vind iemand een vrouw die haar baby voed zo ongepast? En dan heb ik het niet over een vrouw die half naakt ergens midden op een plein met haar borsten zit te zwaaien maar gewoon zoals de mevrouw in de bus, dus bedekt en al. Wat is er dan nog ongepast aan? Die snap ik niet Iedereen mag haar eigen mening erover hebben hoor, dat dat even duidelijk is, maar ik lees nergens terug: ik vind het ongepast want..zus en zo.
vraag me toch af waarom mensen voedende vrouwen aanstootgevend oid vinden, wat vinden ze dan van de "Billboards" van Sloggi??? Of die van Sapph... ik vind dat persoonlijk veel erger om naar te kijken dan dat ik naar een vrouw kijk die borstvoeding (waar je niets van ziet) geeft...
Idd! Ik vind het ook heel erg om te lezen dat sommigen daardoor gestresst raken of niet meer in het openbaar durven voeden. Bij mij heeft dit net het tegenovergestelde effect!