Vrouw van bus gezet na geven borstvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door blackeyedgirl, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Waarom zou je niet op je gemak in de bus voeden?Of waar dan maar ook?Ik denk dat het probleem een beetje is,dat heel veel mensen een blote borst aan iets sexueels koppelen.Maar een borst is voor mij gewoon een deel van je lijf....net als je arm of je benen.Niet dat iedereen maar topless over straat moet gaan rennen.Maar borstvoeding geven is toch iets heel normaals? Het heeft toch een functie op dat moment.Ik snap echt niet dan mensen last hebben van iemand die een kindje voedt.Zoiets moois en puurs.

Enneh....wil me er niet mee bemoeien,maar tegen mensen zeggen dat ze niet zo raar moeten doen vind ik niet echt bijdragen aan een respectvolle discussie.Dat ik er nu wat van zeg vast ook niet ;) maar toch.....

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je onderweg bent en je kindje krijgt honger, is het toch logisch om je kind te voeden? Tuurlijk zit je prettiger thuis, maar je bent nu eenmaal niet altijd thuis.

En als je borstvoeding geeft, geef je dan dus de borst, geef je flesvoeding, geef je de fles en als je sondevoeding geeft, pak je de pomp erbij. Wat is nou precies het verschil? Ik zie het niet hoor, het gaat gewoon om een kindje dat eten nodig heeft.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik hou er eigenlijk geen rekening mee als ik wegga. Ze is ook nog erg jong en er is geen peil op te trekken. Ik vind het juist zo ideaal aan bv dat ik het altijd bij de hand heb en in mijn ogen juist nergens rekening mee hoef te houden. De eerste paar keren moest ik wel een drempeltje over, maar nu voed ik net zo gemakkelijk thuis als op het terras.

Vorige week zat ik op een verjaardag, waar op een bepaald moment drie vrouwen aan het voeden waren zonder moeilijk gedoe. Ik vind dat juist erg mooi en niemand die raar opkeek. Ik vind dat het zo hoort!

4. Trees

Trees Niet meer actief

En om antwoord te geven op je vraag. Als mijn kind elke keer dat ik in de bus zit honger heeft, krijgt ze inderdaad eten.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    daar heb je gelijk in. maar in huiselijke kringen bij mensen vind ik wat anders ( dan heb je ook meestal toestemming gevraagd aan die personen of ze het goed vinden ) maar op openbare plekken of in openbaar vervoer moet iedereen maar of ie nu wil of niet getuigen zijn. en de een doet het al wat gecamoufleerder dan de ander. je hebt er ook die gewoon met alles erbij hangen en zich helemaal nergens wat van aan trekken en er zelf genoegen uit scheppen ofzo, denk ik dan. mensen moeten dan zelf weggaan als ze daar geen getuige van willen zijn. dan denk ik het kan toch ook wel wat minder opzichtig.

voor mezelf vond ik het juist prettiger om meer afgezonderd te zitten. ik vind het een intiem moment tussen moeder ( vader of andere kinderen ) en baby. bij visite ging ik dan op de slaapkamer of in de keuken zitten ofzo. thuis wel gewoon in de woonkamer behalve wanneer er visite was.

6. Suzanne68

Toestemming vragen om je kind eten te geven?
    Bij zulke mensen ging ik niet meer op visite denk ik.
    Maar misschien ben ik wel te vrij opgevoed hoor.Kan me niet voorstellen,dat ik aan iemand zou gaan vragen of het goed is,dat ik mijn kindje eten geef.Eerst nog wel even een kindje krijgen ;) en dan ga ik waarschijnlijk de fles geven.:D Serieus...maar sta er echt van te kijken van de reacties hier.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vraag nooit of mensen het goed vinden of ik mijn kind voed. Geen éen van de vrouwen deed dit overigens en terecht! Het is voor mij zoiets normaals en natuurlijks dat het raar zou zijn als ik toestemming moet vragen. Waarvoor zou je uberhaupt toestemming moeten vragen?

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vroeg het wel altijd, dan zal ik wel vreemd zijn. maar je zit wel in iemand anders zijn huis denk ik altijd maar.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik voed ook gewoon op openbare plekken en geen hocuspocus met allerlei doeken en sjaals eromheen. Als je kind goed aangelegd is zie je namelijk niks, behalve een hoofd, een klein stukje huid en de andere borst blijft bedekt.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Getver, wat zijn jullie kindjes menselijk.
    Die van mij is een robotje, die altijd op gezette tijden komt, slaapt altijd op dezelfde tijden en huilt NOOIT direct als hij honger heeft.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Je vraagt toch ook niet of je je kind de fles mag geven? waarom moet je dat bij borstvoeding wel doen? Ik ben trouwens serieus benieuwd naar het antwoord, want ik begrijp het echt niet.

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens! Goed punt ;)

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben de hele tijd al serieus trees. ik vind echt dat je in iemand anders zijn huis vraagt of je iets mag doen. dat geldt voor roken of je even van het toilet gebruik mag maken en dat geldt ook voor borstvoeding geven waar iedereen bij is. maar blijkbaar ben ik daar vreemd in. ( ik heb het dan uiteraard niet over opa en oma hé, waar je de deur plat loopt. )

14. Suzanne68

Heb mijn oudste(is nu 18..) wel borstvoeding gegeven ,dus klets ook weer niet totaal uit mijn nek :D En ik vind dat vrouwen met dit soort dingen voor elkaar op moeten komen.
    Vinden die mensen die dan zo anti in het openbaar voeden zijn dan ook dat die vrouw terecht voor die keuze gesteld is?Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

15. Suzanne68

Roken is iets waar een ander echt last van heeft.En ik vraag nooit toestemming om naar de wc te mogen.Wel altijd even waar de wc is.Ik denk dat het gewoon een verschil in opvoeding is.

16. Trees

Trees Niet meer actief

Toilet vraag ik alleen maar de eerste keer als ik iemand nauwelijks ken. Verder zijn wij het hier niet gewend om voor alles en nog wat toestemming te vragen. We roken ook niet en verder doen we ook geen gekke dingen bij anderen thuis, waarvoor het zou moeten.

Ik vraag ook niet of ik een slokje van mijn drinken mag nemen en mijn kind hoeft daarvoor ook geen toestemming te vragen.

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik denk het ja susanne. en toch vind ik het wel interresant om te lezen allemaal. ik lees graag op het forum hoe anderen dingen doen of beleven. soms verbaas ik me (net als nu) en soms leer ik er wat van en soms vind ik herkenning en soms lach ik me helemaal een breuk.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Als de BV bij de 2e lukt, ga ik lekker in de bus in Engeland voeden:D
    Kom er elk jaar dus, hey, laten we het eens proberen.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    moet je even van te voren vragen hoe die chauffeur heet Chebu anders heb je er nog niks aan :D

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

De enige keer dat ik bij vrienden toestemming heb gevraagd, wa sbij een vriendin die net een miskraam had gehad en bij wie ik me voor kon stellen dat het pijnlijk zou zijn om mij mijn baby te zien zitten voeden...
    Verder ben ik ook niet zo van het toestemming vragen, idd ook niet als ik naar het toilet moet, (de eerste keer vraag ook ik enkel waar die is). Niet dat ik maar alles ga zitten doen bij een ander, waar ik maar zin in heb, maar als ik de fles zou geven, zou ik dat ook niet hoeven vragen, dus waarom in vredesnaam bij BV wel?
    (Wederom: ik voed uiteraard discreet).

Deel Deze Pagina