Vrouw van een zaaddonor

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MieniMe, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey MieniMe, wat stoer dat jij en je man een lieve vriendin willen helpen om haar diepste wens te vervullen. Ik ben zelf zwanger geworden met de hulp van een lieve oude vriend, en wij deden het als volgt: Ik ging naar hem toe (samen met mijn man als hij daar tijd voor had, en anders alleen) en terwijl zijn vrouw even boodschappen deed met hun oudste kindje deed de donor zijn bijdrage in een potje. Vervolgens bracht ik het in hun slaapkamer zelf in. Een beetje raar misschien, maar vanwege de reisafstand hadden we geen andere optie.

Wij hebben afgesproken dat de donor geen vaderrol zal vervullen. Hij heeft zijn eigen gezin en mijn man en ik willen dit kind graag samen opvoeden. Maar ons kind zal wel weten dat ze (m/v) met de hulp van een donor is ontstaan en als ze het wenst, dan mag ze de donor en zijn gezin ook ontmoeten.

Maar je moet doen wat voor jullie allemaal goed voelt. Wij hebben deze afspraken echt met z'n vieren vastgelegd, omdat ik het belangrijk vond dat iedereen er achter stond.

Belle.

2. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Bedankt voor je verhaal, Belle!
    Wat ontzettend mooi dat je oude vriend jullie hierbij wilde helpen en dat zijn vrouw er idd ook achter staat!
    Herken je wel bepaalde punten die ik noem in haar verhaal?
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!Ben heel blij voor jullie dat jullie hierdoor een mooie wens in vervulling zien,gaan en voelen komen :D :thumup:

3. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Gisteren en eergisteren zijn de eerste ZI's geweest...Nu maar hopen ;)
    De 25e kan er gestest worden, ben erg benieuwd :D

We zijn bij haar thuis geweest en heb er niet teveel over nagedacht en stilgestaan, toen mijn vriend zijn donatie deed en onze vriendin daarna ging inbrengen.Het viel dus reuze mee allemaal!! :D

Iedereen superbedankt voor de tips nogmaals :)

Liefs
    -xxx-

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Spannend! We horen het dan nog wel he ;)

5. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Uiteraard, tummetje!! :)
    Wij zullen de eerste zijn die het horen na haar natuurlijk en het ligt eraan hoe ik er eventueel nog bijlig ;) Maar ik zet het hier zeker neer :D

Jammer van je duivels!!Succes met clomid (100mg)!

6. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    is het miss een idee om de zaadlosing in een hotel te doen of eventueel in een ziekenhuis in de buurt ik denk als je de situatie uitlegt ze in het ziekenhuis wel willen meewerken dan is de situatie anders dan dat je het op een voor haar of jullie bekend terrein doet.

heel veel succes in ieder geval en een heel genereus gebaar vindt ik dit...

7. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    @ladypink: Bedankt voor je reactie en je complimenten (zo zie ik het maar ;) ).

We hebben inmiddels de eerste KI/ZI gedaan en het viel me reuze mee, hoor...het ging prima bij haar thuis :) (Hoefde vriendlief ook niet te helpen) ;)

Het ziekenhuis wil wel meewerken, maar kan dat pas doen, als het zaad van mijn vriend HIV-vrij is verklaard.In Mei hebben ze dan ook een afspraak in het ziekenhuis, gaan ze een gesprek aan en zal mn vriend een potje inleveren die op de kweek gaat voor een half jaar.Als na dat half jaar blijkt dat het allemaal in orde is en het is in de tussentijd onszelf nog niet gelukt om zwanger te raken, dan kunnen ze in het ziekenhuis weer verder met de BAM (wannabe) hormonen geven en -naar ik meen- een IVF behandeling ondergaan.
    De hormonen geven ze nu ook nog niet ivm met het risico, dat stel dat ze zwanger raakt van het zaad van mn vriend en hij zou toch HIV hebben, dan zijn zij mede verantwoordelijk, dus dat doen ze niet.
    Maar om dus geen tijd verloren te gaan in dat half jaar, gaan we op eigen houtje verder en mocht het in dat half jaar toch niet lukken, hebben we dat half jaartje ook weer "gewonnen" door niet DAN pas het zaad op kweek te zetten e.d. en kan de behandeling in het ZKH starten.

liefs

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    oke nou heel veel succes en ik hoop dat het gauw slaagt...laat je het wel weten op het forum??

9. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Dank je en ik laat het zeker weten...de 25e kan ze testen ;)

10. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    nou zal het in de gaten houden..

11. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Hallo allemaal! :)

Vandaag is de BAM-er bij ons op kraambezoek geweest en heeft ze de test gedaan.....

ZWANGERRRR :D

Het is dus in 1x raak!! =D>

Nu hopen dat het goed blijft gaan. [-o<
    Ze gaat vragen om bij week 6/7 een echo te krijgen, want ze heeft dus 1 MK gehad en hoewel ze superblij is en wel degelijk geniet, wil ze toch ter geruststelling een hartje zien.

12. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :confused: Wow jouw man heeft superglue!!! Helemaal geweldig zeg!!! :)

En petje af voor jou dat je zo superenthousiast bent!! =D>

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    je neemt me de woorden uit mijn mond :D

14. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    heel erg gefeliciteerd...en we hopen en bidden mee dat het goed mag blijven gaaan

15. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn mannetje is bekende-zaad-donor geweest voor een lesbi-stel-vriendinnen/collega`s.
    Het heeft ongeveer 2 jaar geduurd voordat ze zwanger was.
    Zij hebben dus sperma komen halen bij m`n mannetje en hebben ze zelf ingespoten.
    Ze hebben nu een prachtige dochter van bijna 3 jaar.
    Wij zijn nog elke dag blij dat we onze vriendinnen/collega`s zo hebben kunnen helpen.
    Hun zijn ons natuurlijk ook nog erg dankbaar.

Zelf zijn we nu ook bezig om zwanger te raken.

16. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    :oops: Dank je wel allemaal...Vindt het zelf niet meer dan logisch, maar ben echt superblij voor haar dat ze zwanger is.
    Ze ligt alleen nu in het zkh met een galblaasontsteking...Normaal zou ze al geopereerd zijn, maar dat doen ze nu niet ivm de zwangerschap.
    Morgen hopen ze dat het bloed goed is, dan mag ze naar huis...Durf verder niet na te denken bij het idee als ze wel geopereerd moet worden e.d. :(

@wops:Super dat jullie vrienden zo hebben kunnen helpen! :thumup: :D
    Succes met zwanger worden.

17. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Bam-Mam is inmiddels geopereerd en er zijn 3 grote galstenen verwijderd.
    Aankomende donderdag is ze 6 weken en pas in week 10 mag ze weer naar de gyn en kunnen ze zien of alles nog goed is met de beeb *duim**duim*

18. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0

19. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    succes en sterkte de komende 4 weken

20. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Thanks!!
    Het kan...Zwangerschap en operatie, maar het is wel spannend....

Deel Deze Pagina