Vrouw van juwelier in Deurne schiet 2 overvallers dood!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Als niemand er een onderwerp over opent, dan doe ik het. (Ik las dat het beheer dit toestaat).

Het is volop in het nieuws. De dood van de twee overvallers. Doodgeschoten door de vrouw van de juwelier.

Wat vinden jullie ervan?

Ik lees dat de vrouw geen wapenvergunning had. En dan nog mag je er natuurlijk niet mee in het wilde weg schieten.
    Maar begrijpen doe ik het wel. Dan hadden ze maar niet een overval moeten plegen. Dat is zoiets lafs. De juwelier werkt voor z'n geld. Laat de overvallers dat ook doen. ;) Het is natuurlijk erg triest dat er doden zijn gevallen. Maar ik begrijp de vrouw wel.

2. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik keur het niet goed want het is en blijft moord, plus dat ze geen wapenvergunning heeft.

Maarrrrrrrrrrrrr ik kan me heel goed indenken dat je als juwelier je zelf na eerdere overvallen ( want tja zulke dingen gaan je niet in de koude kleren zitten ) jezelf wilt/gaat verdedigen met als gevolg de dood van 2 jongens/mannen. Ik vind dit dus ook zelfverdediging en een zeer triest iets dat dit gebeurt.

Ik ben dan ook van mening dat deze vrouw alleen vervolgd moet worden voor het hebben van een wapen zonder vergunning en niet voor moord/doodslag.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Risico van het vak voor die jongens.
    Inderdaad, alleen vervolgen voor het hebben van geen wapenvergunning.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

precies! hadden ze maar voor een beroep moeten leren ;)

Even zonder gekheid: Ik begrijp deze mevrouw wel, eigenlijk. Ze waren in een jaar tijd al 3x eerder overvallen, en laten we eerlijk zijn: in deze crisistijd rennen mensen echt niet meer een juwelier binnen....

Deze mensen werken hard voor hun geld en moeten misschien wel met moeite hun hoofd boven water zien te houden, en als je dan meerdere keren overvallen wordt......

Gewoon gevalletje: eigen schuld voor de overvallers!

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wat ik niet snap is dat er alleen over die vrouw word gesproken. Maar dat die man geschoten is in zijn hand lees je bijna nergens.

Ik vind het gewoon zelfverdediging geweest. Als er bij mij iemand binnen breekt en ik heb een mes te pakken steek ik ook. Das een risico die de overvallers inbrekers lopen.
    wel vind ik dat het lintje krijgen en held gedoe te ver gaan. Zo lijkt het alsof iedereen die overvallen word een vrijbrief krijgt om zomaar iemand neer te steken of schieten in dit geval.
    Het moet geen gewoonte gaan worden.

Dat er nu demonstraties zijn gaat ook te ver want het is nu een rassenkwestie aan het worden en daar gaat het hier juist niet om.
    mensen zeggen het komt wilders nu goed uit blabla. Maar ik vind dat dit erbuiten staat als het een chinees of een nederlanders was geweest dan was er precies hetzelfde gebeurt.

gisteren was er ook bijna een demonstratie plaats gevonden alleen ze zijn op de snelweg van eindhoven naar deurne allemaal terug gestuurd.

Het gaat allemaal een beetje te ver en loopt wat uit de hand.
    Ze kunnen wel roepen moordenaar dit en dat. Maar marina dacht ook niet toen ze wakker werd zo vandaag ga ik er 2 doodschieten. Die vrouw loopt voor de rest van haar leven met dit rond. Moet voor altijd achterom kijken (al zal dat wel nie hoeven die familie kennende ) en ook zij is het slachtoffer. Niet alleen die 2 die helaas zijn overleden.

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik weet gewoon echt niet wat ik er van moet vinden. Ik keur het niet goed wat de vrouw heeft gedaan maar ik keur het ook niet af. Ik kan mij indenken dat je zoiets doet in een noodsituatie.

Waar ik het niet mee eens ben is reacties die ik gister op televisie zag waarin werd gezegd: 'die jongens hadden gewoon geen geld, geen baan en ze wilde ook wel eens mooie spullen kopen, ja dan ga je een overval plegen. Want wat moet je doen dan als je geen werk hebt?'

Een overval plegen is voor mij nooit maar dan ook nooit goed te praten. Dat is zo'n duidelijke keuze. Ook heel raar dat je blijkbaar een overval moet plegen als je geen werk hebt? Waarom geen uitkering? Solliciteren?

7. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Ingewikkelde zaak dit!
    Was het noodweer, zelfverdediging? Maar waarom geen gericht schot in arm of been bijvoorbeeld.. Daar dacht ik meteen aan. Erg heftig dat beide overvallers dood zijn. Lastige situatie met veel vragen

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Die overvallers hadden ook een wapen?

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja die overvallers hadden ook een wapen en de man van marina is in zijn hand geschoten.

En gericht in been of arm? Sorry maar ik zou nie eens weten of aan denken waar ik op moet schieten als ik gevaar loop. Knijp ik mijn ogen dicht en schiet. Als ik ook nog moet bedenken dat ik mijn best moet doen om zijn been te raken. Lig ik zelf al op de grond

10. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Er is nog heel veel onduidelijkheid over wat er nu precies is gebeurd. Maar als ik het goed heb begrepen hadden de overvallers inderdaad ook een vuurwapen.

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ze had ook geen wapenvergunning dus wist waarschijnlijk ook niet goed hoe je moet schieten. In zo'n geval is het volgens mij heel moeilijk om iemand niet dood te schieten.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het terecht.
    Dan moesten die overvallers maar een ander job nemen, elke job heeft een gevarenrisico en dat weten ze als ze eraan beginnen.

Natuurlijk is het erg dat ze dood zijn maar misschien heeft die vrouw wel het leven gered van nog andere mensen in de toekomst, als de overval was gelukt gingen ze nog meer overvallen plegen

Hopelijk een goede les voor anderen

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Tot op heden is een boel nog speculeren.

Ik hoorde ook al dat er een derde overvaller bij betrokken zou zijn, maar dat iedereen zijn kaken op elkaar houd.

Ik ga uit van noodweer, tevens vind ik het, het risico van het vak.
    Je hoort gewoon van ander mams spullen af te blijven, tis diep triest dat dit zo gebeurd, en nu zijn er mensen die zichzelf hebben beschermd, ik geef ze groot gelijk. (mocht het zo gegaan zijn als er gespeculeerd wordt.)

Men geeft Wilders nu de schuld, nog een stom en jammer, eigelijk krijgt WIlders door dit soort acties weer gelijk, tis weer een marokaan, zo zullen de wilders aanhangers het zien, zeker met dat gedemonstreer. triest.

Het is al met al een verdrietige zaak, de vrouw zal dit altijd met zich mee dragen, en er echt niet trots op zijn.

Wel hopenlijk een goede leerschool voor eventueel volgende berovers, dat het dus ook zo kan eindigen.

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat een geneuzel over een vergunning, die hadden die overvallers vast ook niet;):(

Erg wat er gebeurt is. Ook dat er gezegd wordt dat die vrouw zelf de deur heeft geopend voor de overvallers. Ik neem toch aan dat ze op dat moment niet wist dat het om overvallers ging? Anders doe je toch niet open, lijkt me.

Als mijn vriend en ik een juwelierszaak zouden hebben, en we zouden voor de zoveelste keer overvallen zijn, dan had ik wellicht hetzelfde gedaan. Helemaal wanneer die overvallers beginnen te schieten waarbij mijn vriend zou worden geraakt, als ik dan een wapen tot mijn beschikking zou hebben, ja dan zou ik denk ik wel hetzelfde doen.
    Ervan uitgaande dat het zo ongeveer zal zijn gegaan.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik keur wel goed wat die vrouw gedaan heeft..kom op dit is pure zelf verdediging en ik zit er echt geen seconde mee dat de daders dood zijn: je hebt met je klauwen van andermans spullen af te blijven.

en dat die vrouw niet in een been schiet...tja van een politieagent mag je verwachten dat die daders probeert uit te schakelen zonder te doden maar van een burger niet.

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik zou het ten zeerste onterecht vinden als deze vrouw vervolgt gaat worden.
    Het is zeer duidelijk (haar man is in zijn hand geschoten) dat het zelfverdediging was.
    En dat ze een wapen in het bezit had nadat ze 3x in een jaar zijn overvallen kan ik ook begrijpen.

Wat ik niet kan begrijpen is dat mensen empathie vertonen voor de inbrekers. Die inbrekers gaan dus met een vuurwapen het vertrek van iemand anders in met als doel de bezittingen(doormiddel van geweld) van diegene afnemen.

En dat er mensen zijn die hier weer zonodig een rassenkwestie van moet maken slaat ook nergens op. Welk ras die inbrekers ook waren geweest, waren ze fout bezig en had de juweliersvrouw ze neer geschoten.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Typisch geval van noodweer. Geen vervolging dus.

18. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik lees hier een reactie over waarom de vrouw geen gericht schot op been o.i.d. heeft gegeven..
    Probeer maar eens een gericht schot te doen als er iemand dreigend op je af komt of als je in paniek bent.
    Die vrouw heeft er waarschijnlijk niet eens echt bij na kunnen denken maar dacht alleen maar 'ik moet dit stoppen' en heeft toen geschoten.
    Wie weet was het nooit haar bedoeling om ze te doden.

19. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Omgekeerde wereld joh. Ik sta helemaal achter die vrouw, als er geen gevaar was geweest had ze ook niet geschoten dus zelfverdediging.

En of die overvallers nu wit, zwart of paars zijn: het is gewoon tuig en daar valt volgens mij niet over te discussiëren.

20. LissanneTim

LissanneTim Actief lid

9 feb 2014
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, zo is het.
    En ik snap niet dat de 'Marokkanen' zoveel gedoe er van maken.
    Er worden vast veel Nederlanders in Marokko doodgeschoten, of waar de moslim dan ook actief is in welk land.
    Wij doen dan ook niet meteen zo net zoals hun doen..?

Deel Deze Pagina