Maar even zonder kritiek naar haar, daar steek ik verder geen energie in, het was toch een vreselijk genant interview?! Begreep ze de vragen niet of is ze gewoon een wazig figuur...?
Ik heb haar twitter account gelezen en zoals de familie zegt...ze is heel blij overal aan het lobbyen.... Ik heb een nare bijsmaak Ik heb contact met een vriend van de familie nu op Twitter... en ze zijn echt heel boos...het is gewoon heel respectloos om het zo te doen...waarom via de media... Geld en aandacht lijkt het wel. Maar goed...uiteindelijk zullen we het nooit echt helemaal weten
Ze kwamen inderdaad wel wat wazig over, vooral Waylon, aan de rode wijn! Bij haar had ik vooral het idee dat het de zenuwen waren en ze het toch wel lastig vond om in de media op te treden...
Dit stukje van de broer vind ik wel treffend Hard times: Lieve Sander. #RTLLN Citeer broer van Sander :Als je zo lang bij elkaar gebleven bent, de dingen die jullie hebben meegemaakt, dan ga je niet weg. Dan houd je elkaars hand vast. Tot de laatste minuut, de laatste seconde, het laatste woord en de laatste blik in elkaars ogen. Ik weet ook wel dat jij het haar misschien niet heel makkelijk hebt gemaakt. Maar wat kon je anders? Je ging dood. 6-9 maanden zeiden ze tegen je. Thats all. Sorry Mr. Ep, this is it.
Dat zij die media- aandacht zoekt en er zo nodig een boek over moet schrijven (en uitgeeft!) snap ik niet zo goed. Hoe ze heeft gehandeld tijdens de ziekte wel.... NIEMAND kan over haar oordelen als je het zelf niet mee hebt gemaakt. Ik heb het met mijn broer meegemaakt en geloof me: dat was een nachtmerrie. Dat was mijn broertje niet meer die daar dood lag te gaan. Een hel: voor hem maar ook voor mijn moeder en mij. Het was zo'n opluchting toen het EINDELIJK voorbij was, dat ik (heeeeel genant!) een half uur de slappe lach heb gehad... En daarna nog 1 keer heel hard heb gehuild. Ik heb het interview niet gezien, en op tv ook niet, maar wat ik lees in het artikel...kan ik haar ergens wel begrijpen dat ze zo gehandeld heeft. Mijn broer was een monster: letterlijk en figuurlijk (sorry jongen) en ik geloof dat de situatie bij hun ook zo moet zijn geweest.
Voor zijn familie lijkt me dit inderdaad echt heel erg vreselijk. Helemaal omdat nu kennelijk wereldwijd bekend wordt dat hun zoon/broer ook zoveel dronk in zijn laatste fase... Het blijft zo'n dubbel verhaal. De familie moet maar ondergaan dat er over hun zoon geschreven wordt, al is het natuurlijk vanuit haar perspectief. Misschien was het beter geweest om toch in harmonie met de familie van Sander te bespreken waar ze mee bezig was, zodat het niet zo rauw op het dak valt.. Nu wordt de familie immers ook 'ongewenst lastig gevallen' (nu is lastig vallen altijd ongewenst, weet het) door de media, zitten ze echt niet op te wachten... Maar omdat het dus zo'n dubbel onderwerp is, is het ook zoveel in het nieuws en praten wij er hier over....
Misschien...als ze het geld van het boek nu allemaal had overgemaakt..... naar een goed doel. Dan misschien...
Mooi kan die man schrijven! Ik hoop dat dit snel dood bloed evenals haar boek. dit heet nu over lijken gaan, maar zij is degene die zichzelf moet aankijken in de spiegel!
Op twitter roepen mensen op om in plaats van het boek te kopen geld over te maken naar het KWF Goed idee ( ik steun KWF trouwens elke maand...een ziekte waar bijna iedereen mee te maken heeft of krijgt...)
Ook ik ben mijn partner verloren, maar kan me er echt helemaal niets bij voorstellen om hem in die laatste fase van zijn leven alleen achter te laten..... hoe kun je! En verder heb ik er eigenlijk geen woorden voor....
Ik kan hier misselijk van worden. Ook ik heb de laatste dagen met een terminale kankerpatient doorgebracht, gestorven in mn armen, 4 dagen in haar huis gebleven toen ze daar opgebaard lag, zelf in de kist gelegd, zelf naar het crematorium gebracht. Vond ik het leuk? Nee. Zou ik het nog een keer doen? JA. Dat heb je voor iemand over, of niet. Wat een onzin dit zeg, hij vond het wel best. Ja tuuuuuurlijk. :x:x
Ik heb helaas in een soortgelijke situatie gezeten, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om hem alleen te laten! Ik ben ervoor om iedereen zijn eigen keuze's te laten maken maar denk bij haar wel heeft ze zich wel echt in zijn situatie verdiept en geprobeerd voor te stellen hoe het voor hem was? Als je alsnog besluit om uit elkaar te gaan heb dan in ieder geval het lef om je afspraken na te komen. In hawai blijven terwijl je hebt gezegd dat je naar huis komt als het moment daar is... Denk dat dat laatste helemaal de druppel is geweest bij familie en vrienden van hem. Ik zelf heb geen behoefte om haar verhaal te gaan lezen, net of ze nu nog wat wil verdienen.
mooi geschreven. vader van een vriendin die zn vrouw ging begraven zei me ooit. als iemand waarvan je veel houdt al jaren de dood op de hoek heeft staan, dan sterf je zelf ook een beetje. ik kan me de mooie momenten van ons samen door die rot ziekte bijna niet meer herinneren. veel partners en familie moeten hun verdriet soms jarenlang wegstoppen. ik begreep dat deze man 7 jr ziek was en de laatste jaren aan de drank. ik geef het je te doen als je dan ook je vader verliest nog. elk mens heeft zn breekpunt zij had dat ook. moet dat dan in een boek...gezien de reacties hier is het idd een taboe en is het misschien toch wel nodig.
Ze was gisteren bij rtl late night. Wat een walgelijk mens! Ze zal vast haar reden hebben gehad om weg te gaan maar waaaaarom in hemelsnaam dat boek uitbrengen met een foto van hem erop. Gewoon aandacht zoeken. Ik snap heel goed dat zijn ouders hier niet blij mee zijn (ze heeft ze zelfs niet eerder op de hoogte gebracht). Zijn ouders gaven aan te willen dat de opbrengst naar kwf zou gaan. Maar mevrouw had andere goede doelen in haar hoofd....nadat haar 'salaris'. Eruit gehaald was. Diep en diep triest
Dat ze die keuze die keuze heeft gemaakt om hem in het heetst van de strijd te verlaten, daar wil ik proberen om niet over te oordelen. We weten niet wat er allemaal heeft gespeeld... Hoewel ik me niet kan voorstellen dat ik zoiets zou doen. Maar dat ze dan over de rug van haar vriend en zijn achtergebleven familie geld probeert te verdienen, vind ik walgelijk. :x :x :x Om die reden alleen al zou ik het boek never nooit niet kopen!!!
Oh, ik ga vast en zeker heel veel mensen over me heen krijgen. Maar ik snap haar wel. Als je te horen krijgt 6-9 maanden en dan is het over en het duurt bijna 7 jaar is dat heel erg lang. Komt nog eens bij dat hij van niemand niks hulp wou en volledig steunde op haar. Dat is niet vol te houden. Daar ga je aan onderdoor. Hoeveel je ook van iemand houdt. Ik zie het bij mijn ouders (mijn moeder heeft darmkanker, levensverwachting 24 maanden, we zijn inmiddels 3,5 jaar verder). Mijn mams heeft hulp ingeschakeld voor mijn paps, omdat hij zichzelf helemaal wegcijferde. En dan was hij ook nog eens alcoholist. Dat op zich is al een reden om weg te gaan. De keuze om niet terug te gaan, maar een (nogal zweverige) eigen afscheid te houden daar zet ik wel mijn vraagtekens bij. Dat ze er een boek over schrijft vind ik eigenlijk wel goed. Het hele gebeuren is inderdaad vreselijk taboe in NL. Hopelijk wordt dat hiermee iets doorbroken. Ik denk dat veel mensen er niet bij stilstaan wat er allemaal wel niet bij komt kijken als iemand terminaal ziek is en nog zolang rondloopt.
Ze had ook een ebook kunnen publiceren.. Met foto, zonder toestemming van zijn familie, heerlijk de winst opstrijken. Nee das niet oke.