ergste uitspraak over huisvrouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Sinds ik dan 100% huisvrouw ben krijg ik echt van alle kante te horen

ach jij hebt alle tijd. of een huisvrouw is geen werk ja koffie drinken met de buurvrouw.

Ik kan dan zo boos worden. als je een gewone baan hebt dan heb je veel meer rust dan dat je je stort op je kind en je huis.

Wie heeft er nog meer rotopmerkingen gehoord als ze zeggen dat je huisvruw bent.

2. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    ik vind ook dat er door velen op ons huisvrouwen word neergekeken,ik snap je wel.

Wij hebben het ook druk,en tal van taken en verplichtingen,alleen wij kunnen onze tijd zelf indelen wanneer we wat doen, en er is geen baas die op ons loopt te vitten wanneer wat nu af moet.Da's het verschil als je het mij vraagt

3. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja, ik vind een dag kinderen thuis+het huishouden doen ook druk. Dus wil ook niet zeggen dat huisvrouwen het relaxed hebben. Soms heb ik wel het gevoel dat ik het thuis allemaal makkelijker zou hebben als ik niet zou werken:
    Het hele huishouden, de organisatie van opvang voor de momenten dat ik werk, boodschappen plannen, zaken regelen als afspraken bij het consultatiebureau... Dat alles blijft je taak op het moment dat je werkt. Alleen de verzorging van je kind is een paar uur uit handen, maar alle andere dingen die jullie in 7 dagen kunnen plannen moet ik in een kortere tijd plannen.

Ik vind het alles behalve minderwaardig of makkelijk om full time te moederen, maar denk wel dat het soms minder stressvol is. Volgende week start mijn verlof en ik merk dat het voor mij echt een soort van rust is. Even niks anders dan huishouden en kind en alles wat daarbij hoort.

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nou minder stressvol is het niet hoor ;) toen ik nog werkte was ik minder gestresst als nu.

Ben 's avonds ook echt afgepijgert, en als m'n dochter op bed ligt hup ga ik ook (tv kijken op bed) en lig vaak vroeg te pitten.

En dat koffie bij de buurvrouw :) daar heb ik echt geen tijd voor, ben echt de hele dag bezig (vind ik ook niet erg) maar denk dat huisvrouwen vaak onderschat worden!

jessica

5. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik hoor het bijan elke dag ,
    met nam eook mijn vriend.
    hij komt dan thuis van werk en is hartstikke moe en hongerig.,

eten staat klaar , en dan ziet hij een wasmand met schone was op d egrond staan ,dat nog gevouwt moet worden, nou had je dat ook niet ff kunnen opvouwen. ik moet het straks zeker weer doen want jij hebt het owww zo druk hier in huis.

ik maak het huis bijna elke dag schoon,nu terence op de grond zich vooruit sleept hahah :p moet ik wel gestofzogen hebben.
    en dingen afstoffen,maar boven is ookj en verdieping dat ik moet schoonmaken.

heel vele mensen denken dat ik het rustig heb met maar 1 kind, die niet eens loopt, nou terence is langer wakker dan eerst, en wanneer hij zijn eten net op heeft kan ik gaan stofzuigen wanneer hij in zijn box ligt.

ze denken dat ik op d ebank ligt languit en tv zit te kijken.
    in het begin huilde terence heel veel een echte huilbaby.

nu zit ik af en toe achter d ecomputer,wanneer ik denk van nou ff een half uurtje(terence ligt dan op bed) dan ga ik afwassen , boodschappjes moeten gedaan worden, de was noem maar op.

maar jah mijn vriend komt er wel achter strax wanneer ik weer aan het werk ga of school dat bepaalde dingen gewoon moeten blijven wachten.

:rolleyes: wij blijven tenminste thuis,sommige moeders brengen hun kinderen naar de kinderopvang 6 uren en zijn zelf een dagje weg, nou dat vind ik nou niet goed, een keertje okay maar niet 5 dagen in de week.

maar goed hou je taai, en kop op, huismoeder is de zwaarste taak ooit bewezen, gestelijk en lichaamelijk.duuuusssssss :confused:

ps: heb ik een x gehoord, misschien als je meerdere kinderen hebt? ik weet het niet :(: :idea: ;)

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als mensen deze discussie aanhalen van "och jij hebt tijd zat" - "jij kunt doen wat je wilt" krijg ik me toch een paar nekharen van heb ik jou daar... ;)

en het stomme is als "huisvrouw" zijnde ga je je nog verdedigen ook, wat eigenlijk het stomste is wat je kunt doen, maar is waarschijnlijk het aard van het beestje ;)

Nee ik had meer vrije tijd toen ik nog werkte dan nu, in ieder geval stukken minder stress dat staat als een paal boven water.... :D

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Huisvrouw zijn en je kind verzorgen is hartstikke leuk maar gewoon erg zwaar! Zeker als je een baby hebt die zeer weinig slaapt. Toen ik nog geen kind had en fulltime werkte had ik veel meer vrije tijd, was veel minder moe en niet gestresst :(

Werk nu parttime en m'n werk is echt totaal niet zwaar vergeleken bij het huismoederen :)

Ook ik word dus behoorlijk nijdig om zulke opmerkingen :x

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hahaha wel grappig dit.
    ach je kan je zo druk maken als je zelf wil.
    ik ben jaren bij huis geweest bij de oudste 2. toen ze wat ouder waren ben ik gaan werken, wou toch wel een keer over wat anders dan kinderen praten, en mijn dagelijkse wandelingetje.
    combinatie werk en huishouden is altijd goed gegaan, en het werk gaf goede voldoening.
    nu met de derde valt me op hoe zwaar het is om te combineren. je moet plannen, en ik zou er wat voor geven als ik soms gewoon thuis blijven kon. dat is denk ik het verschil tussen een thuis blijf moeder en een werkende moeder. als werkende moeder is er vaak een constante druk om volgens je agenda te werken. maar daarbij heb je ook nog je huishouden, en je sociale contacten.

9. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    thuisblijfmoeders werken ook volgens schema, van en naar school, tussen de middag, zwemmen , sporten van de kinderen, huishouden etc.

waarom gaat het hier toch ook steeds over het verschil in zwaarte, alles is geregel en planning, en iedereen kiest of doet wat hij moet doen,

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Toen ik nog werkte tijdens mijn zwangerschap was ging ik om kwart voor 8 weg en kwam ik vaak pas om 7 uur thuis. Dan moest er nog gekookt worden want mijn man was ook vaak pas net thuis (wie het eerste thuis kwam die was de pineut :D). Dan heb je rond half 9 gegeten en soms gingen we nog op visite en vaak ook niet. Dan had ik idd nog eventjes tijd voor mezelf om vervolgens rond een uur of 11 weer te gaan slapen.

Ik was dus al kapot van het werken.
    Toen kwam er een kind hihihi, 10 weken te vroeg, dus hoop stress.
    Nu zit ik in de ziektewet omdat ik gewoon psychisch gezien nog niet kan werken, ik heb een soort van Burn Out in combinatie met alles wat er rondom Sam is gebeurd.
    En Sam is er nog hahahhaa, die wil aandacht dus die krijgt ze. Die moet eten (ik kan nog welleens overslaan, maar Sam die krijgt eten wanneer ze moet/mag eten). Ik heb over een dag gezien 2 uur waarbij Sam eventjes boven in bed ligt (ze is een uitslaper dus na de eerste voeding gaat ze niet terug naar bed, dat is pas na de tweede voeding).
    En tijd voor het huishouden is die tijd dus. Maar tja... aangezien ik mezelf niet zo goed voel sloft dat er bij in.

Ik kan nog niet oordelen over de combinatie werk en moeder maar als ik eerlijk ben denk ik dat dat ook behoorlijk stressen is, het opstaan, ontbijten, wegbrengen naar het werk (aangezien ik er een handje van heb om te ver weg een baan te vinden en niet om de hoek), op tijd terug om Sam op te halen.....

Denk dat het gewoon allebei zwaar is. En dat het een keuze is die iedereen voor zich moet maken en waar anderen idd gewoon niet over moeten oordelen.
    Dus ook niet oordelen over de werkende moeders die er voor hebben gekozen om hun spruit 5 dagen per week naar het kdv te brengen, want die hebben ook stress die hebben het ook druk. En die hebben qua tijd natuurlijk hun werkdag in te halen met de kids. En het huishouden moet ook nog gedaan worden.

Moet zeggen dat het een goed idee is om een dagje te ruilen (dat wil ik ook wel een keertje met mijn man) dan mag hij een dag de zorg voor de kleine dragen en doen wat goed voor de kleine is (hij gaat gerust een hele dag op pad met Sam, waardoor wij 's avonds ellende hebben)

Groetjes Daphne

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zeg ook niet dat dat niet zo is, maar ik heb er een taak bij gekregen, want het is niet zo dat ik nu ik werk mijn huishouden niet hoef te doen. ik moet ook mijn kinderen naar sport brengen, en boodschappen doen. want ik heb helaas geen hulp in huis die dat doet.
    voor mij is het dus iets dat er bij komt. en met 3 kinderen en jarenlang thuis te hebben gezeten weet ik waar ik over praat. ik ben gaan werken omdat ik het leuk vond, en nu moet ik ook constateren dat nu alles duurder is geworden dat mijn inkomsten toch ook wel nodig zijn. anders was ik waarschijnlijk wel gestopt met werken.
    ik zeg niet dat thuisblijfmoeders het niet zwaar hebben, absoluut niet. want het is net hoe je situatie is, en ook heel belangrijk, hoe je kinderen zijn. want soms is het ook een verademing om even iets zonder je kinderen te doen. maar daarom is ieders situatie anders.
    de een ervaart het huishouden als leuk, terwijl een ander het als een crime ervaard. daarom vind ik ook niet dat je oordelen kan. maar je kan er het beste je schouders over ophalen, want je weet zelf het beste, en verdedigen is verspilling van je energie.

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vind dit eerlijk gezegd ook niet zo'n fijne opmerking naar werkende moeders toe. Hier oordeel jij ook, je zegt dat als je een baan hebt dat je meer rust hebt.

Zowel mijn man als ik werken met wisselende diensten, het is een hoop geplan hoor om altijd oppas te regelen. Ik denk dat beide partijen een hoop gedoe hebben om alles te laten verlopen zoals we dat zelf willen.

13. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Mijn moeder was een thuisblijfmoeder/huisvrouw. Zij zat geen moment stil, was constant aan het poetsen en schoonmaken. Zij had het minstens zo zwaar als mijn vader die soms meer dan 40 uur in de week werkte. Als je zo'n huisvrouw bent/wil zijn, kan ik begrijpen dat je het zwaar vindt. Maar wees eerlijk. Er zijn ook huisvrouwen die wel het huishouden met een korreltje zout nemen en alle soaps op tv volgen. Door die dames, krijgen andere huisvrouwen meteen een stempel. Terwijl het voor elke huisvrouw anders is.
    Nu ik verlof heb, vraag ik me weleens af hoe ik het allemaal deed toen ik nog 24 uur in de week werkte. Ik heb het nu al zo druk. Maar ik voel me wel relaxter. Ik doe dingen in mijn eigen tempo en wanneer het mij het beste uit komt. En als ik even moe ben, zit ik ook even Dr. Phil of Oprah te kijken hoor. Moet ook wel kunnen als je bekkeninstabiliteit hebt en hoogzwanger, toch?
    Maar goed, ik merk zelf dat ik, nu ik dus thuis ben met verlof, dat ik gewoon relaxter ben. Maar of een huisvrouw/thuisblijfmoeder zich ook zo voelt, daarover kan ik niet oordelen.
    Als je het heel nuchter bekijkt, doet iemand die werkt lijkt mij het huishouden 's avonds en in het weekend en iemand die thuis is, doet het al overdag. Maar of dat zo is, weet ik niet. In feite moeten er meer activiteiten in dezelfde tijd gepropt worden door de werkende moeders. Maar dat is ook maar net hoe zwaar je eraan tilt. Misschien zijn werkende moeders wel minder precies in het huishouden. En tillen huisvrouwen/thuisblijfmoeders er gewoon te zwaar aan.
    Ik denk dat je niet kunt oordelen wie het zwaarder heeft. Dat is voor ieder persoon verschillend.
    x Linda

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Fleur: volgens mij bedoel je het verschil tussen huisvrouw met kinderen en iemand met een baan zonder kinderen? Zo heb ik het tenminste opgevat. Want anders is het idd een beetje raar :(

15. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tja, de suggestie dat ik me niet op mijn gezin stort negeer ik voor het gemak maar even.

Ik denk dat er niemand is die zegt dat het een peuleschilletje is om non stop voor je kind/huis te zorgen. Maar wat ik wel zeg is dat ik anderhalve dag creche heb waar mijn kind mag spelen en slapen. Mijn ramen worden gewoon vies in die dagen, afspraken maken met de tandarts, consultatiebureau of eventuele hobby's van mijn kind moeten in een paar daagjes gepropt worden en alle andere dingen die ik moet doen ook. In mijn geval moet ik dus bijna net zoveel taken doen als anderen alleen in minder dagen. Slechts de speelbehoefte van mijn kind wordt bevredigd in de dagen dat ik werk, verder niet. Ik heb geen oppas die ook nog even mijn huishouden doet o.i.d. Ik ervaar het als meer georganiseer wanneer je er niet altijd zelf bent om alles te doen en het dus over 7 dagen kunt spreiden. En ook als werkende moeder kun je een kind hebben dat weinig slaapt. Mijn dochter is er zo 1. Bijna 3 maar nog bijna iedere nacht komt ze nog en om 6 uur begint haar dag nadat ze pas om 9 uur in slaap is gevallen. Ik vind het niet zwaarder om na gebroken nachten te moeten werken of voor haar te zorgen. Gebroken nachten zijn sowieso vermoeiend.
    Daarentegen denk ik dat ik het wel lastig zou vinend om 7 dagen meer van hetzelfde te hebben, om voor de kinderen zorgen als enige taak te hebben. Het feit dat mijn man en ik dit afwisselen maakt het boeiend, gevarieerd en uitdagend.
    Ik zeg dus niet dat het 1 makkelijker of moeilijker is, denk alleen dat andere elementen meer naar voren komen in de 1 of de andere situatie.

Enneh, ik heb het ook liever niet over de zwaarte. Tuurlijk is het pittig, maar vooral ook leuk, toch?!

16. Niet meer actief

nou ik heb respect voor de huisvrouwen onder ons, want ik heb echt het gevoel dat mijn wereld eigenlijk instort. ben nu 5 weken thuis en wat moet ik doen...... alles is elke dag spik en span en het eten klaar etc etc, ok de kleine is er nog niet dus daar zit ik al op aan te dringen dat hij gauw moet komen heb ik wat om handen... maar ik weet wel dat k het niet zou kunnen.... laat mij maar werken dadelijk en ook alles in het gereel houden. Maar komt denk ik ook hoe jezelf bent, ik heb altijd teveel energie over...

Maar wat ik me wel afvraag he... ik kan niet eens thuis blijven ivm het financiele plaatje.... dus hoe in vredesnaam doen jullie dat dan joh... sommige zijn net zo oud als ik.... hebben jullie maar gelijk een rijke vent aan de haak geslagen ofzo ;)

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik krijg hiermee waarschijnlijk wel velen over me heen, maar toch wil ik het even kwijt :)

Ik ga iedere dag de deur uit om 07.45 uur en kom thuis om 18.30 uur van werk en boodschappen. Dan moet ik koken, afwassen en de rest van het huishouden. Oh, ja, ook nog een man die de nodige aandacht opeist. Nu vind ik dit al veel.

Zometeen een kindje erbij. Ik ga dan wel één dag minder buitenshuis werken, maar het werk thuis wordt meer dan dat het nu al is. Een thuisblijfmoeder kan het hele huishouden overdag doen, wat ik in de avond moet doen. Sorry, dat lijkt me toch wel minder zwaar. Niet?

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wacht maar tot je kleine er is... Dan merk je wel hoeveel er terecht komt van dat huishouden overdag doen.

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ja. ;)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahah probleem opgelost ;)

Deel Deze Pagina