Nederlands gezin omgekomen in Italië

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jel, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

UPDATE 18:04 Een Nederlands gezin is donderdag om het leven gekomen in de Zuid-Italiaanse plaats Conversano. De slachtoffers, een man, een vrouw en een kind van 18 maanden, bevonden zich in een pand dat 's ochtends instortte na vermoedelijk een gasexplosie.

Het zou gaan om een gezin uit Woudsend in Friesland. Ze zijn uit het puin gehaald na een urenlange zoekactie. Volgens reddingswerkers droegen de leden van het gezin nog hun pyjama.
    De man is volgens de lokale autoriteiten van Italiaanse afkomst, maar alle slachtoffers hebben de Nederlandse nationaliteit. Het gezin was enkele dagen geleden aangekomen in Conversano voor een vakantie. Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken is nog niet duidelijk wanneer de slachtoffers worden gerepatrieerd.
    Door de explosie stortten twee oude gebouwen aan een nauwe straat in het centrum van Conversano in. Een gebouw was leeg en in het andere gebouw zaten vooral toeristen. Tien mensen zijn gewond geraakt. Reddingswerkers met honden zochten donderdagnamiddag nog naar mogelijke andere slachtoffers. De zoektocht werd bemoeilijkt doordat de straat waar de gebouwen aan liggen maar enkele meters breed is.
    Volgens burgemeester Giuseppe Lovascio van Conversano is de instorting mogelijk veroorzaakt door een explosie op de eerste verdieping van een van de gebouwen. Omdat in de omgeving een gaslucht hing, wordt gedacht aan aan gasexplosie. Door de ontploffing zijn ook andere panden beschadigd die moesten worden ontruimd. Ongeveer 50 mensen zijn voorlopig dakloos geraakt.

Bron: Appartementen Italië ingestort - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat afschuwelijk om zo aan het eind van je leven te komen. En dat arme kindje van 18 maanden. :( Rust zacht allemaal. Veel sterkte voor de nabestaanden.

Ik weet trouwens niet waar je nu de grens stelt met wanneer dingen schokkend zijn, tuurlijk is dit ook heel erg wat er gebeurd is, maar het is jammer genoeg toch een feit en nieuws, wat er gebeurd is.

2. tulip

tulip Niet meer actief

vreselijk...

off topic, jel ik denk dat ze met schokkend vaak berichten bedoelen met bv kindjes die op een bepaalde manier omgekomen zijn (geen ongeluk enz, snap je wat ik bedoel)

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, dat dacht ik eigenlijk ook wel. Maar wist het niet zeker. ;)

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vreselijk, ik ken hem en hoor het net via een vriendin van mij.
    Ben er flink beroerd van

5. Jel

Jel Niet meer actief

Dan komt het helemaal dichtbij. Veel sterkte ook voor jou.

6. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik hoorde het al....vreselijk zulke dingen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja hier ken ik ze helaas ook.

Mijn man heeft bij hem in de klas gezeten en haar ken ik via een vriendin.

Ik schrok ook heel erg.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Erg he, schrok behoorlijk toen ik het hoorde. Vind het zo'n raar idee.
    Hun arme families :(

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou behoorlijk

En Italianen zijn sowieso al erg emotioneel..( weet ik )

Vreselijk...in 1 klap een deel van je familie weg

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik ken ze ook :( Van gezicht tenminste.
    Ik werk in Woudsend, en maakte met regelmaat een praatje. Gadverdegadver. Ben er naar van :(

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik vroeg me inderdaad al af of er een update was. Wat verschrikkelijk!! :(

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik hoorde vanavond dat ze hier in de stad een restaurant hebben. Echt erg man :( Ga je op vakantie, gebeurt er dit :(

13. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Het is vreselijk.. Wij kennen hun ook... Het klinkt misschien qru maar ik ben wel "blij" dat ze alle 3 zn gegaan en dat er niet 1 achterblijft dat is nog veel onmenselijker...

14. Jel

Jel Niet meer actief

Verschrikkelijk! :( Daar moet je toch ook niet aan denken, dat je zo in 1 klap 3 familieleden verliest.

15. Chaea

Chaea Niet meer actief

De man was een collega van mijn man, hij kende hem niet persoonlijk maar andere van zijn afdeling kende hem wel van wat ik had begrepen, verschrikkelijk gewoon :(

16. Chaea

Chaea Niet meer actief

Dat zei mijn man dus ook, mijn man had gehoord dat ze het gezin in hun pyama aantroffen en dat ze waarscheinlijk sliepen toen het gebeurde. (had ik van mijn man begrepen, hoewel hij het ook van anderen hoord) Denk je je zoontje te laten zien aan je familie gebeurd er dit.

17. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, ik las ergens dat ze in de keuken waren op het moment van instorten, en waarschijnlijk aan het ontbijt aan de keukentafel met z'n drietjes.

18. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Heftig hoor.. krijg net van mijn zusje te horen dat ze met hem in de klas heeft gezeten in Drachten..ze gingen best goed met elkaar om ...

19. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63

Dat stond gister in de krant...

En dit stond vandaag in de krant.. Denk dat het allemaal nog giswerk is.. Er werd later ook een gaslucht geroken. Je zou zeggen dat als ze in de keuken waren dat ze dat dan ook hebben moeten ruiken.. En als het een gasfles is die kan volgens mij nooit zo'n schade aanrichten dan moet het eerder een gastank zn geweest.. Volgens familie zat er geen gasleiding in het huis..

Deel Deze Pagina