'Vrouw zwanger van twaalfling' GAFSA - Volgens Britse media staat een vrouw op het punt een twaalfling ter wereld te zetten en daarmee het record van 'octomama' Nadya Suleman, die een achtling kreeg, te verbreken... Meerdere kranten melden dat de lerares uit Gafsa, Tunesië, zwanger is van zes zoontjes en zes dochtertjes. Na twee miskramen besloten de vrouw en haar echtgenoot om over te gaan tot een IVF-behandeling. Die sloeg behoorlijk goed aan... Ondanks de grote risico's van zo'n meervoudige zwangerschap zegt de vrouw, van wie de identiteit nog niet bekend gemaakt is, uit te kijken naar de bevalling. De familie spreekt over een 'geweldig wonder', meldt The Daily Mail . Volgens de aanstaande vader, in lokale media Marwan genoemd, kwam het nieuws over de twaalfling als een complete verrassing. "In het begin dachten we dat we een tweeling zouden krijgen, maar er werden veel meer foetussen ontdekt", aldus Marwan, die docent is op een hogeschool. "Onze vreugde werd daardoor alleen maar groter." De zwangere vrouw heeft te kennen gegeven niet te kunnen wachten tot ze alle kinderen in haar armen kan nemen. Volgens Marwan hebben artsen gezegd dat de bevalling mogelijk op een natuurlijke wijze plaats kan vinden.
Mijn vriend kwam er net mee thuis... ongelooflijk zeg! Dan mag ze wel wat armen erbij aannaaien om ze alle 12 vast te kunnen pakken...
Nou helemaal mee eens. Dat moet toch verboden worden! Sorry hoor, een 12-ling. Hoeveel zullen het daadwerkelijk overleven?
ik vraag me af of zo'n zwangerschap wel goed zal gaan, en hoeveel er zullen overleven Daarnaast... inderdaad.. wie plaatst er nou zoveel bevruchtte eicellen???!!
Ben je wel in 1x klaar Maar nu serieus... heftig voor moeder lijkt me. Idd. zouden de kinderen en de moeder het wel overleven? Te bizar voor woorden, zwanger van 12....
Een 12ling? Pfff, vind het niet normaal en onverantwoord. Kan bijna niet dat alle kindjes het overleven
Dit kan toch niet! En dan volgens de arts ook nog normaal bevallen, ik geloof er niets van, bestaat toch nooit om vaginaal te bevallen met een 12 ling, liggen toch nooit allemaal goed? Vind het een beetje een vreemd verhaal, maar ja, wie weet, eerst maar eens foto's zien.
jeetje hoeveel zullen het overleven wie doet zoiets kan voor de moeder niet goed zijn een natuurlijk bevalling? uhm tja gekkewerk
12 tis niet normaal meer zeg.. lijkt me idd ook maar een raar verhaal natuurlijk bevallen? ik vind het echt onverantwoord!! 2ling brengt al meer risico's met zich mee laat staan 12
Dat snap ik ook niet, het laatste kindje wat geboren wordt, heeft dan 12 keer de bevalling meegemaakt (zo werd het mij toen uitgelegd toen ik zwanger was van de drieling), en dan nog prematuur, kan mij niet voorstellen dat ze de 30 weken haalt.
Dat meen je niet!!! trouwens wel een goeie vraag pluk.....welke arts plaatst zoveel terug?? Lijkt me indd niet dat ze allemaal kunnen overleven