Constant koppijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb nu al maanden last van veel hoofdpijn. Afgelopen woensdag was echt het toppunt. Misselijk, vreselijke koppijn en heb van 8 tot 4 op bed gelegen omdat het lopen gewoon doordreunde in mn hoofd en dat echt heel erg zeer deed. Paracetamol, ibuprofen etc werken gewoon niet meer, of ik moet 2000 mg innemen, dat gaat me toch wat te ver.

Nu heb ik een recept voor paracetamol met codeine, iemand enig idee of dat wel helpt? Ik ben namelijk zelfgeen fan van codeine eigenlijk. En wat zou ik nog meer kunnen gebruiken om de koppijn eindelijk een keer weg te nemen?

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Codeïne werkte bij mij wel. Ik werd er wel een beetje misselijk en duf van, maar niet zodanig dat ik niet kon functioneren of zo.

Maar dit klinkt wel een beetje als migraine. En daar heb je speciale medicijnen voor, volgens mij. Heeft de ha daar iets over gezegd?

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb zelf al heel lang last van migraine en voor mn HA door had dat het om migraine ging kreeg ik ook vaak paracetamol met codeine. Het hielp bij mij wel iets, maar eigenlijk met name omdat ik er heel slaperig van werd en gelijk daarna mn bed indook ;) (was nog in mn studententijd, toen ik het me meestal wel kon permitteren ;)). Ik zou er geen fan van zijn om dit te gebruiken als je overdag ook nog iets wilt/moet doen. Mede omdat het de hoofdpijn bij mij nooit helemaal weghaalde. Daarentegen gebruik ik nu de welbekende triptanen en die helpen echt super (van vreselijke, ondraaglijke hoofdpijn naar 0 pijn in anderhalf uur). Misschien moet je deze gewoon een keertje proberen (bijv sumatriptan)? Mocht het bij jou ook helpen dan is het vast ook migraine. Overigens hielpen ibuprofen en gewone paracetamolletjes bij mij ook nooit ene zier. Sterkte!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Nou.. dit klinkt als de periode die ik van half juni tot aug heb gehad...
    Bij mij waren het migraine aanvallen met spanningshoofdpijn met hoofdpijn door de pijnstillers door elkaar. het ene versterkt het andere.

Wat je omschrijft met de misselijkheid, dat klinkt als migraine, daar hebben ze speciale medicijnen voor. Dat had de huisarts moeten melden.

Ik heb van de huisarts medicijnen gekregen om de aanvallen te voorkomen en minder intensief te maken, daar ben ik nu weer mee gestopt overigens omdat ik uit de vele hoofdpijnaanvallen ben en anders moet ik weer beginnen en dan definitief.

Maar wat ik ook heb gedaan, ik ben naar de fysiotherapeut gegaan, van hem heb ik bindweefselmassage gehad en ik denk dat dit echt heeft geholpen om "eruit" te komen.
    Als ik eerlijk ben vind ik dat de huisarts het zich een beetje makkelijk heeft gemaakt. Alleen maar meer pijnstillers nemen dat is vaak niet de oplossing, en maakt het juist erger.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou eerst gaan zoeken naar de oorzaak van de hoofdpijn.. Spanning/stress, nekpijn, slecht matras, hormonen..?

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.810
    866
    113
    Noord Holland
    Hier ook een migraine patient:( en zoals jij omschrijft klinkt t echt als een flinke migraine aanval. ik slik nu sinds maart sumatriptan als ik een aanval heb en t werkt als malle. ben altijd redelijk snel van m'n hoofdpijn af als ik 1 pilletje heb in genomen.
    de laatste tijd gaat t eigenlijk heel goed met me omdat de hoofdpijn minder snel op komt zetten,;)

dus ik zou zeggen. ga terug naar je ha en zorg dat hij goede pijnstillers voorschrijft want elke keer zoveel medicijnen is ook niet goed en ik spreek uit ervaring:(

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow dat heb ik een tijdje geleden gehad. Elke keer vreselijke last van hoofdpijn met misselijkheid en bragen.
    Bleek bij mij door de pil te komen :(

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Klinkt idd wel als migraine, maar dan zul je eerst even terug moeten naar de HA.
    Kan sowieso geen kwaad denk ik?!

Wat je wel kan proberen, wat bij mij bij migraine altijd goed werkt is advil liquid caps.
    Werkt bij wel meer mensen super goed bij migraine.

En pas op met te veel nemen, dan werk je de hoofdpijn in de hand.
    (Heb zelf vorig jaar af moeten kicken en das geen lolletje!)

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Codeine versterkt de werking van de paracetamol.

Maar als het echt migraine is zou het best kunnen dat ook dit niet voldoende is.
    Ik hoop voor je dat het helpt. Anders is een bezoekje aan de huisarts geen overbodige luxe denk ik.

Vervelend voor je. K weet wat het is, hier ook iemand met zeer regelmatig hoofdpijn (migraine):x

10. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    ik heb ook heel vaak echt hoofdpijn. maar de ha vind dat het geen migraine is ondanks de vele hoofdpijn. en ben blij dat hij me niet van allerlei medicijnen direct heeft gegeven. is voor iedereen wel anders.
    die heeft mij destijds naar de fysiotherapeut gestuurd dat heeft voor een poosje geholpen en dan kwam het ook weer terug. nu laat ik eens in de zoveel maanden kijken hoe mijn rug staat bij de chiropractor. en als ik er een langere poos tussen laat dan kan de hoofdpijn terug komen maar dan ga ik een keer of 3 heen en is het over.
    ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is maar het kan je helpen om te zien of er in je rug of nek iets niet goed staat waar je hoofdpijn weg komt.

maar je kunt ook altijd eerst een goed gesprek met je ha aangaan om te zien wat die zegt.

suc6

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    daar loop ik al bij;)

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier ook regelmatig last gehad van migraine en koppijn in het algemeen. Zeker in drukke stressvolle tijden was het altijd raak. Ik ben zelf niet zo van langdurig zware medicijnen slikken als het niet hoeft dus ben op zoek naar alternatieven gegaan. Wat mij bij echt dé uitkomst was: acupunctuur! Voelde mij in het algeheel veel beter na die behandelingen, ik zat minder "vast" en was veel meer ontspannen, sliep beter en ga maar door. Ik heb nu nog hooguit 2x per jaar last. De codeïne zal overigens best wel wat kunnen helpen, maar ik werd er erg suf van, niet zo tof dus. (Ibu)profen is trouwens hetzelfde als Advil. Let wel op dat je dat spul niet te lang slikt zonder maagzuuremmer erbij, vraag ff aan je ha. Sterkte!

13. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Laat je eens testen bij HA op hoge bloeddruk. Dit kan ook hoofdpijn ( soms erg lang en hevig ) als symptoom hebben.
    Heb het zelf ook namelijk.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    bloeddruk is 117 over 78 ;)

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    en je ogen?

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Veel spanning op de nek? Leg je oor eerst op je ene schouder en probeer wat spanning op je nekspier te zetten, minuutje vokhouden, andere kant on nog een keertje..

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heb lenzen en een bril :)

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    afgelopen tijd nog wel je ogen laten controleren?
    misschien een hele domme vraag maar daar kun je ook echt hoofdpijn van krijgen

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb bij een opticien gewerkt, dus domme vraag is het zeker niet hoor :) maar ja, doe ik elk half jaar en in augustus nog laten checken :)

en is niet dom, vind het al lief dat jullie helpen :)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Kan het niet zijn van alles wat je de afgelopen tijd hebt mee gemaakt? (denk dat je wel weet wat ik bedoel?) of je moet daar geen last mee hebben gehad...

Deel Deze Pagina