Lekkere gerechten uit de oven

Discussie in 'De lounge' gestart door Massie, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Massie

Massie Lid

15 mrt 2009
    52
    0
    0
    Gastouder
    Utrecht
    Hoi Dames

Wie weet er lekkere gerechten uit de oven,ik wil morgen me schoonmoeder verassen,en kom zelf niet verder dan lasagne haha
    Dus kom maar op met met de recepten.

Groetjes

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

een stuk zalm met kruidenboter erop en klein beetje citroen en bacilicum erover strooien, dit in wat aluminium folie wikkelen ongeveer 10 min in de oven zetten.

lekker met aardappeltjes en sperziebonen. snel klaar en ik vind het echt heeerlijk.

anders doe je lekker kippetjes marineren met wat knoflook, bij de toko heb je van die aparte marinades die ontzettend lekker zijn, wat honing, boullion blokjes (het liefst 1 dag laten intrekken) en dan 20-30 min in de oven. (klein beetje olie erover gieten)
    lekker met..aardappel of rijst of stokbrood en salade

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

of een aardappelschotel....

4. Waar wij helemaal gek op zijn is hee makkelijk te maken. Je neemt een zak roseval aardappeltjes die was je dan droogdeppen en in vieren snijden. Verse thijm en rozemarijn erover. een teentje knoflook fijnpersen en een scheut olie. Een uurtje in de oven op 180 tot 200 graden ( je heb er geen omkijken naar ) Lekker met alle soorten vlees of een lekker visje .

5. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik zou haar niet verassen als ze nog niet dood is, maar verrassen :) (sorry...beetje flauw)

Maar goed: een lekker gerecht...
    Venkel in blokjes snijden, dit op een stuk ingevet aluminiumfolie leggen. Hier bovenop leg je een flinke kippenpoot. Beetje peper en zout erop, daarna de kip helemaal bedekken met ontbijtspek. De folie dichtvouwen en ongeveer 40 minuten in de oven laten garen op 200 graden.
    De kip wordt dan zo gaar dat hij van het bot valt en de smaak van de spek en de venkel is er dan helemaal ingetrokken: heerlijk!
    Doe er lekker gebakken aardappeltjes bij en je hebt een complete maaltijd. Ook lekker met een stokbroodje kruidenboter of een frisse salade/rauwkost.

6. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Waar wij heel erg gek op zijn en supersimpel te maken is ovenpasta. Volgens mij alleen bij de AH te verkrijgen (zakje saus) en op de verpakking staat precies wat je nodig hebt. Wij maken er altijd nog een lekkere salade bij en de ovenschaal gaat altijd leeg..

7. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Je hebt ook een ovenschotel van macaroni met ham, kaas en champignons van Knorr volgens mij. Die is ook erg lekker.
    Verder heeft maggi volgens mij een ovenschotel met macaroni en sperziebonen, heerlijk!

8. Massie

Massie Lid

15 mrt 2009
    52
    0
    0
    Gastouder
    Utrecht
    Dankje wel dames
    Ja sorry maak soms wat spel fouten,komt door te snel typen

Ik heb hier zeker wat aan.

Bedankt bedankt bedankt..
    Er mogen er trouwens wel meer komen hoor ben helemaal weg van ovenschotels haha,maar wil soms wel wat wisselen

Gr

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik heb bij een vriendin eens iets heel lekkers gegeten: een ovenschotel met laagjes:
    gehakt (reeds licht gebraden), dan groenten (prei, tomaat, spinazie je kan zelf kiezen) en dan aardappelpuree en lichtjes kaas erover... Heel lekker :)

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Preischotel..

Prei, gehakt en spekblokjes roerbakken meteen flinke eetlepel kerriepoeder..

Doe dit in een ovenschaal.. Hier bovenop aardappelpuree en daaroverheen geraspte ( oude) kaas, of aardappelschijfjes en dan aardappelanders knoflook/tuinkruiden.

Dit ongeveer 30 minuten op 200 graden..

Echt zo lekker!!

11. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik bedoelde het niet vervelend hoor! Ik moest gewoon erg lachen om het idee dat jij je schoonmoeder ging verassen in de oven... sorry, vreemde gedachtenkronkel...komt misschien door mijn eigen relatie met mijn schoonmoeder :(

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Haha ellen27 ik volg je helemaal :)

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Die is ZOO lekker!

Je mikt alles in de schaal en je hebt er verder geen omkijken naar! 40 min later is alles klaar!

14. ProudMum

@ Massie,
    AH XL en Jumbo op Overvecht hebben het allebei

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn

Nog een die helemaal voor de ovenpasta gaat. Heb dan alleen nog maar de ham/kaas variant gehad. Hoe is de zalmvariant?

Doe normaal boodschappen bij de DEKA, maar daar verkopen ze die zakjes niet, dus als ik bij de plusmarkt of ah ben sla ik altijd ene flinke voorraad in.

Hier gaat de schaal ook helemaal leeg (met zijn 2en :D )

Iemand zei het hier ook al, maar aardappeltjes, spekjes, uitjes, paprika, tomaat, rozemarijn (en wat je nog maar meer lekker vindt) in een ovenschaal, beetje olie erover, in oven en smullen maar.

16. ProudMum

Klinkt lekker Daan!

17. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Dit is een van mijn favorieten

Andijvie ovenschotel

Ovenschotel om je vingers bij af te likken. De andijvie schotel wordt gemaakt met gehakt, aardappelschijfjes, eieren,knoflook , spekjes en heerlijke verse Parmezaanse kaas

Ingrediënten

• 500 gram andijvie, gesneden
    • 500 gram runder gehakt, gekruid
    • 1 klein scheutje vloeibare margarine(of stukje margarine)
    • voorgekookte aardappelschijfjes
    • 2 bakjes magere spekjes
    • 1 groot bakje creme fraiche
    • 3 teentjes knoflook, geperst
    • 4 eieren
    • 250 gr gram kaas (parmezaan of belegen)
    Voorbereiding

Verwarm de oven voor op 225 graden

Bereidingswijze

Verhit een koekenpan en bak de spekjes even uit en voeg knoflook toe, schep uit de pan met een schuimspaan. Bak daarna het gehakt grof rul in een scheutje margarine. Roer hierbij de andijvie zodat het slinkt en blus dit af met een heel klein beetje water of wat citroensap, doe een deksel op de pan en laat dit even stomen.
    Roer de creme fraiche met de eieren los en roer de kaas erdoor eventueel wat peper toevoegen en wat nootmuskaat. Draai het vuur onder de andijvie uit en roer het creme fraiche mengsel erdoor.
    Schep dit in de ovenschaal en beleg dit met de aardappelschijfjes, strooi de spekjes erover en nog een handje kaas en bak dit 40 minuten in de oven.

18. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Ik heb laatst iets lekkers gemaakt van de AH recepten!

je moet een paprika mix hebben (groen,geel en rood dus)
    1 aubergine
    1 zakje krieltjes
    1 pot aardappel anders
    250 gram gehakt

Groenten klein snijden, gehakt rullen.. Groenten in een aparte pan bakken
    Wachten tot al het vocht weg is..
    Doe je de groentes aan de onderkant van een ovenschaal, gehakt eroverheen.. krieltjes erover verdelen.. aardappel anders eroverheen en in de oven doen op 220 C totdat de krieltjes gaar zijn!

Ik vind het heeeeeeeeeeerlijk (en dat zeg ik niet gauw ;) )

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Omdat er al een lopend topic is over allerlei recepten doe ik deze op slot.

Kwebbel

Deel Deze Pagina