In 2012 gaan die zwangerschapskilo's eraf!! wie doet mee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door blike1987, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nu ik (jammer genoeg) compleet gestopt ben met borstvoeding heb ik eigenlijk geen smoesjes meer om niet met afvallen te beginnen!;)

Vandaar dat ik mijn kasten heb leeggeruimd, lekker veel fruit en gezonde dingen heb gekocht en nu eindelijk eens goed ga beginnen met die zwangerschapskilo's eraf te krijgen!! :D

Wie doet er met me mee??

PS:
    Ben 1,72 en weeg nu 94 kg, wil er minimaal 15 kg afhebben!

2. SmvEenC

SmvEenC Lid

17 nov 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Het is nog erg rustig maar ik wil graag mee doen!
    Ik hou wel van een klein clubje haha.
    Mijn zoontje is van juni en ik weeg nog steeds 6 kilo boven het gewicht van toen ik zwanger raakte en die wil ik op zijn minst kwijt, maar het liefst tien. Maar vooral die buik! Die zit er nog steeds.
    Ik ben 1.63 en weeg nu 74 kilo. Dus ik ga voor -10 en de buik eraf!

Groetjes s.

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik sluit me ook aan hoor. Mijn jongste wordt in mei 3, dus van zwangerrschapskilo's kan ik niet meer spreken :) maar er moet echt nodig iets af :$. Echt het lukt me maar gewoon niet. Ik ben het laatste jaar vooral aan het jojo-en, dus ik wil nu eindelijk voor eens en voor altijd klaar zijn met die strijd. Er moet in totaal ook 15 kilo af, dus dat is niet niks. Maar samen moet het toch gaan lukken! Ik ben 1,69 en weeg nu 82,2kg ;)

Oja volgen jullie een dieet of probeer je je levensstijl te veranderen? Ik het laatste eigenlijk, maar dat wil nog niet zo lukken ;) probeer me nu me te houden aan het boek van sonja bakker. Zou eigenlijk ook meer moeten sporten, maar ook dat is niet mijn grootste hobby :)

4. SmvEenC

SmvEenC Lid

17 nov 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig, iemand om leed mee te delen!
    Ik wil maandag starten met Sonja, eerst zaterdag nog uit eten. Uiteindelijk moet het wel een manier van leven worden, maar voor nu moet er gewoon snel wat af......ik ben echt klaar met die buik!!!!
    En ik wil ook wel meer meer gaan sporten. In ieder geval meer en langer wandelen met de hond en kinderwagen, en als het straks weer wat warmer is wil ik het hardlopen weer gaan oppakken.
    Morgen ochtend zal ik me wegen en zo mijn startgewicht bepalen. Ik denk dat ik daarna elke vrijdag ga wegen, wil niet elke dag gaan om frustraties te voorkomen. Zal dus morgen verder schrijven.....

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    ik ben er ook zo klaar mee, maar blijkbaar is het eten sterker dan ik :). nou ja als we elkaar hier kunnen steunen, dan moet het vast gaan lukken! Ik lees morgen je verhaald verder. Gr. Kirst

6. SmvEenC

SmvEenC Lid

17 nov 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het begint allemaal niet zo goed, had vandaag een etentje bij de Chinees en dat is volgens mij niet zo mager.....verder wel normaal gedaan dus de schade kan ook niet al te groot zijn.
    De weegschaal gaf 74,7 aan dus vandaar uit ga ik starten en ik wil er dus 9kilo af hebben.
    Fijn weekend.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik doe ook mee. Ben een weekje geleden begonnen met weightwatchers. Ik wil er 30 kilo afhebben.

8. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ja, ik doe mee! Ik zocht al een afvalclubje dat nog niet (overvol) was....

Ik woog 92 kilo, ben 1.82 en wil naar de 80 kilo. De eerste 2 kilo is er al af!

Zijn jullie op een dieet?

Groetjes MamsieM

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hoi mamsieM, hier kan ik de motivatie niet vinden. Erg frustrerend, maar hoop tpch voor de zomervakantie wat minder te wegen dan nu. Moet er 15 kilo vanaf hebben. Ik volg geen dieet, al ligt het boek van SB netjes in de bovenste la van de keuken, maar doe er niet heel veel mee. Misschien als de lente begint ik me dan ook meer gemotiveerd ga voele. Ga jij een bepaald dieet volgen? Succes en netjes dat er al 2 kilo af is!!

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nee ook niet. Ben ik het type niet voor.....
    Voor mijn zwangerschap volleybalde ik 3x in de week. Ivm bekkenklachten in zwangerschap al vroeg moeten stoppen helaas. Na de bevalling op een lager niveau gaan spelen met als gevolg dat ik maar 1x in de week sportte. Nu ben ik gaan hardlopen en sinds vorig week weer gaan volleyballen op een hoger niveau.

Daarnaast gewoon mijn eetpatroon aangepast. Doordeweek geen koekjes etc. In het weekend mag ik best een keer chips oid van mezelf. Zou niet zonder wat lekkers kunnen ;)!

Succes allemaal!

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier hetzelfde. Ik kan er helemaal voor gaan met sporten en dan sport ik ook 3x per week, maar dan komt er op een gegeven moment een punt dat ik geen zin meer heb en dan doe ik niets meer. Het enige wat ik wel iedere week doe is tennissen. Dieeten is ook niets voor mij hoor, zou er ook niet aan moeten denken voor de rest van mijn leven niet meer te mogen snoepen :D Ben in een ver verleden bijna 10 kilo kwijt geraakt door het boek van SB en het moet me nu weer kunnen lukken, maar de motivatie ontbreekt echt nog....:)

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Niet snoepen is hier ook geen optie hoor! Net even lekker 1,5 uur fanatiek gevolleybald. Heerlijk!

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Vanochtend op de weegschaal gestaan. Helemaal blij, onder de 90 kilo! Vorige week nog 90,2 maar nu 89,6!

Wanneer wegen julle?

14. SmvEenC

SmvEenC Lid

17 nov 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zeg!
    Ik heb vanmorgen ook gewogen, 73,7 ben ik ook blij mee, toch een kilo eraf! In het begin van deze week lukte het niet zo goed, maar de laaste dagen goed opgelet en veel gedronken, dus het zal vooral vocht zijn maar toch....Dit motiveert me om door te gaan en uit te kijken naar nieuwe kleding. Als ik 68 kilo of minder weeg weeg ik weer wat ik woog voor de zwangerschap en ga ik voorzichtig weer eens een oude spijkerbroek passen, kijken of mijn buikje al wat minder is. En als ik minder dan 65 kilo weeg ga ik shoppen, heb nog kerst- en verjaardagsgeld liggen......
    Zo, net even het huis aan kant gemaakt en als de kleine straks wakker is boodschappen doen en de oudste van school halen, en dan vanmiddag lekker wandelen, het lijkt me heerlijk weer buiten! En morgen ook shoppen, maar dan voor de kinderen en vooral de kleine man. Fijn weekend alvast voor iedereen!
    Groetjes s.

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Super zeg, weer een kilo eraf! Dat shoppen kan ik ook al naar uitzien. Vind er nu niets aan, pas kleren en zie dan alleen maar mijn buik.... Maar we gaan de goede kant weer op!

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ook al zo goed bezig! Leuk dat het groepje steeds groter wordt!

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hmmm word nog weinig gekletst hier.....

18. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Idd heel rustig, maar ik ben er weer :D. Goed van jullie dat er wat af is! Kan ik helaas niet zeggen;). Tja gewoon eigen schuld, want ik eet alles wat op mijn pad komt...:) echt zoa het even te veel wordt stort ik me op het eten. Heb morgen een sollicitatiebezoek, ben nu al zenuwachtig en dat is voor mij dus weer een reden om te zeggen ach eet het maar van je af. Niet goed, een echte emo-eter, maar de knop kan ik niet omdraaien. Stel het steeds voor me uit. mocht ik aangenomen, dan..... Nou ja hoop nog steeds dat ik het op kan pakken en door hier met jullie te kletsen motiveert me misschien snel!! Fijne zondag en succes met de kilo's!

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    debby ga je naar de bijeenkomst?
    ik heb hier alle boekjes in huis en eigenlijk moet ik ook
    weeg gewoon weer te veel lijk wel een jojo
    morgen ga ik er voor!