Perineum masseren

Discussie in 'De bevalling' gestart door Moon77, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hallo dames,

Ik weet niet of ik dit onderwerp bij het juiste topic gezet heb, maar het heeft wel te maken met de voorbereiding op de bevalling dus vandaar toch hier geplaatst :).

Ik had ook al zoiets gelezen in het boek van Daphne Deckers en gisteren zat ik op de site van weleda, op zoek naar zwangerschapsolie, kom ik dus perineum massageolie tegen. Je kunt vanaf week 34 je perineum masseren om de kans op inscheuren en knip te verkleinen, omdat het weefsel soepeler wordt (of zou moeten worden).

Het is voor mij nog niet van belang, maar ben toch benieuwd of er dames zijn die hier ervaring mee hebben. Heeft het geholpen of was het grote onzin??

Bedankt :)!

2. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Ik heb het bij de 1ste ook gebruikt. Tsja of het werkt? Ik ben in ieder geval niet uitgescheurd en me dochter woog bijna 8 pond en is met haar hand naast haar hoofd geboren. Dus ik geloof er wel in.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb niets gebruikt en had ook geen scheurtje. Geen idee of het werkt masr het is veel gedoe, je moet wel bereid zijn er echt tijd in te steken,

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    niet gedaan, maar m'n bekkenbodem-fysiotherapeute (bij de 2e zwangerschap) heeft me wél uitgelegd hoe het moet en ze heeft het wel echt geadviseerd. (dit in het kader van: Is het onzin? )

dan vraag je je natuurlijk af: Waarom heb je het niet gedaan? Ik vond het te veel gedoe, kon er maar moeilijk bij en vond het op de één of andere manier toch genant om het m'n man te laten doen.

Ik ben flink uitgescheurd, maar m'n dochter is zo'n beetje gelanceerd, ze is toen m'n vliezen eenmaal gebroken waren en ik ging persen in 4 minuten geboren. Oftewel: Dan is niet zo gek dat je 'gehavend' uit de bevalling (strijd :p) komt.

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb het wel af en toe gebruikt... maar wel laat mee begonnen (week 36 pas, in het kader van 'ik beval vast toch pas met 42 weken, dus tijd zat'). Ben met 38 weken bevallen en hartslag van dochterlief werd steeds lager na elke (pers)wee.... dus een mega knip en ze was er!

Had dus 3/4 fles over en heb het laatst nog eens een paar keer gebruikt om het daar van onder weer wat soepeler te laten worden, nu de wond van de knip herstelt is, trekt het toch een beetje en het helpt... :):p:)

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Goede vraag moon:) zag het heel toevallig gisteren ook! Of hebben we dezelfde mail gehad:p. Ik lees ff mee!

7. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Dames, bedankt voor jullie reacties :)! Tot nu toe varieert het dus een beetje. Tja, ik hoor alleen de "horror"verhalen van uitscheuren en inknippen. Bijna nooit hoor je over een bevalling, die zonder (kleer)scheuren verlopen is ;). Zie daar dus best tegenop...nu al :cool:.

@Mausi: Als je dochtertje het niet zwaar zou hebben gehad tijdens de bevalling en je dus ook die knip niet had gehad, dan had het mss toch geholpen?? Als je nu merkt dat het weefsel toch soepeler wordt?!

@Lottie: Haha...jij ook hier :)? Nee, heb geen mail gehad...kwam in eerste instantie door Daphne Deckers.

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Moon
    ahh ja soms struin ik maar wat rond hier haha:p. Ik was ook ingescheurd btw, maar vk zei dat t heel erg mee viel voor
    n eerste kindje. Had er ook niet lang last van hoor!
    En dat terwijl ik niet erg ruim was daar;)

9. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @Lottie: Hahaha....jij bent echt OVERAL :D! O, jij ook ingescheurd dus....ik ben ook niet zo heel ruim daar....vandaar mijn angst ;).
    En dat je er daarna behoorlijk last van de hechtingen hebt enzo.

Mss dat ik het toch wel ga proberen...baadt het niet, dan schaadt het niet (hoop ik).

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb eens gehoord dat je dan meer kans hebt om "verkeerd" uit te scheuren, oftewel een heel verkeerde richting op. je zou dus beter natuurlijk uit kunnen scheuren omdat dit beter zou herstellen.

Heeft iemand hier ook wel eens van gehoord?

11. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @Tord: O jee....Nee, nog niets van gehoord. Wel dat uitscheuren (natuurlijk geen totaal ruptuur) beter is, dan een knip.

12. proudmommy2011

23 jun 2011
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het niet gedaan en had ook maar een heel klein scheurtje en 1 hechting waar ik verder helemaal geen last van heb gehad.
    Maar mijn dochter was ook redelijk klein dus daar heeft het misschien ook mee te maken...

13. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    een knip geneest vaak wat lastiger omdat die rechte wondranden heeft. Een scheur daarentegen heeft een natuurlijke wondrand en schijnt dus beter te genezen.
    Maar een knip is gecontroleerd een bepaalde richting in en een scheur gaat zn eigen weg, dus het heeft allebei voor en nadelen.

Ik heb geen pernerium gemasseerd of olie gebruikt, maar hoorde ook al dat het best wat werk is. Daarbij had het bij mij denk ik niet zoveel nut gehad, want heb ook een flinke knip gehad omdat zoon het moeilijk had. Tja dan had de olie toch niet geholpen :)

Deel Deze Pagina