Wat een drukte zeg.. Als je het nu op de baby legt zeg ik nog van.. ja.. maar d'r omheen een paar dingen? Deed ik ook gewoon.
Ik kan me echt niet voorstellen dat er moeders zijn die boodschappen op hun kind 'smijten'. Nee daar geloof ik niks van. En als je het een keer ziet gebeuren vind ik dat je er iets van moet zeggen, want boodschappen op een baby smijten vind ik kindermishandeling. Boodschappen om de baby heen leggen vind ik anders. Deed ik hier regelmatig. Sven lag soms lekker ingebouwd hoor. En hij had er heus geen last van. En hij is ook een keer omgekiept met de buggy. Ik schrok, maar liep maar gauw lachend naar hem toe en na een verdwaasde blik begon hij ook te lachen. Hij heeft er niets aan overgehouden.
Ik denk dat TS een klein beetje overdrijft. Ik werk zelf bij een AH, maar nog nooit gezien dat iemand de boodschappen op haar/zijn kindje smijt hoor. Inderdaad wel de boodschappen erom heen, maar dat deed ik zelf ook. Lekker makkelijk, en zoonlief vond het altijd wel heel interessant.
Moeten ze die mandjes onder de kinderwagen maar wat groter maken. Zouden er heel wat moeders minder boodschappen bovenop hun kindje smijten.
Pffff, nu wetende wat een klein monstertje Milan (inmiddels bijna 6) soms kan zijn, had ik toendertijd mss als voorpestertje wel een zak aardappels op zijn pootjes moeten leggen En hier ook een keer de buggy achterover gekieperd, oehh wat erg..'t Was een ongelukje, had er niet goed bij nagedacht en voordat ik het doorhad, PLOF, daar ging ie Met kind niks aan de hand hoor, die vond het wel grappig. Ik schaamde me dood, want ohoh, die blìkken die je meteen toegeworpen krijgt:x
Awww deed mijn moeder ook altijd wel bij ons,Ik zie zelf ook zo het probleem niet,, tenzij je je baby gaat bekogelen met etenswaren enzo,, en dat gebeurd niet,, maar om de baby heen zie ik het probleem niet zo.
Smijten, nee. Ik legde wel eens een paar dingen bij zijn voeteneind, niet op zijn voetjes, aan de zijkant, zodat hij er niet bij kon. Plastic zakken zijn gevaarlijk...
TS: Heb je zelf al een kindje? Ik denk dat je soms in de periode voordat je kinderen hebt heel anders tegen dingen aankijkt dan wanneer je een kindje (of meer) hebt. Voordat ik voor het eerst met mijn zoontje in de kinderwagen ging boodschappen doen had ik er eigenlijk nooit over nagedacht hoe je dat nou precies moet doen. Want hoe doe je dat in je eentje? Een karretje én een kinderwagen is niet handig en een karretje en een boodschappen mandje ook niet. Dan is het eigenlijk toch wel heel makkelijk om de boodschappen om het kindje heen te leggen? Of wat soms ook mogelijk is is om het mandje op de kinderwagenbak te zetten/klemmen. Ziet er misschien een beetje gek uit, maar het je kunt dan wel gewoon normaal boodschappen doen. Hoe zou jij het zelf doen, daar ben ik dan wel benieuwd naar. Ik vond het makkelijker om mijn zoontje in de draagzak mee te nemen, dan kon ik immers gewoon een kar gebruiken. Soms hoefde ik maar een paar boodschappen te hebben (na het wandelen ofzo) en dan deed ik ze ook gewoon in mijn kinderwagenbak. Ik neem ook aan dat je overdrijft met het boodschappen in de bak "smijten" als dat het geval is dan vind ik dat je meteen stappen moet ondernemen en de ouder moet aanspreken. Dat is gewoon kindermishandeling.
Ik heb 100 meter van de supermarkt gewoond en heb ook de spullen in de kinderwagenbak gezet. Soms was het pak vla ja dan had ze pech dat is iets harder als een brood maar ze heeft er geen trouwma aan overgehouden hoor. toen ze 6 weken was mog ze in de dragzak. ik zette het meestal op de bak en niet erin
Nog geen ervaring mee, maar denk toch dat ik straks ook echt wel wat spulletjes bij de baby erin leg. Heb namelijk een kinderwagen zonder van die handige handvaten.. haha.. Dus kan er geen kg's aan hangen.. Onderin wel een redelijk net. Maar op nou aan iedere achteropkomende kassa-ganger mijn bilnaad te showen gaat een beetje irritant zijn. Denk dat ik in het begin ook niet zo graag buk haha. Dus zal toch een winkelmandje op de bak worden, en richting huis wat boodschapjes om ukkie heen. Maargoed, wonen ook lopend 10 min van aldi en 15 van jumbo af.. Dus das wel easy..
Toen ze nog in de wandelwagenbak lagen, zette ik eerst de 2 mandjes op allebei de bakken. Dus zagen de kinderen alleen een mandje en verder niets En dan deed ik daarna het grootste gedeelte onderin de wagen en wat niet paste gewoon ook bij de kinderen.Niet op ze maar idd er omheen. Ik vind het eigenlijk juist onhandig dat dat nu niet meer kan.
Lichte dingen zet ik ook bij het voeteinde daar is niks mis mee! En zeker niet als je supermartk geen mandjes heeft dat heeft de nettorama namelijk niet....
Hhahaha dat vind ik nou ook, krijg je lang niet mee zoveel bootschappen mee want dat past niet in het mandje