Vrouwen die niet op hakken kunnen lopen

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oh nee, het was erger dan dat :p Ik ben te jong om echt fan te zijn geweest van de Spice Girls, maar ik denk dat hun schoenen heel zoet waren, vergeleken met die van mij. Ik droeg plateauzolen in mijn ultiem extreme gothic-en-ontzettend-alternatief-periode. Hele grote laklaarzen met scherpe spikes :p Deze!

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik kan het ook niet, maar het staat me zoooow goed :( Is er een mogelijkheid om dit aan te leren, een questie van goed oefenen om moet je het al in je hebben ?? Hoogste wat ik kan is 7 à 8 cm.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik vind het heerlijk lopen. Heb namelijk 2 verkorte achillespezen. ( komt Door de hakken zeiden ze in het ziekenhuis) platte schoenen doen bij mij ontzettend zeer..

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kan prima op hakken lopen, maar ik ben al zo lang! Ik voel me dan echt een reus 😑 Echt een irritante onzekerheid.

Heb nu wel hele leuke sleehakjes, loopt ook nog eens lekker.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Is inderdaad een kwestie van oefenen.
    Maar ook je hak eerst neerzetten en dan 'afrollen' naar je teen. Je voeten voor elkaar zetten als je loopt, dus alsof je op een rechte lijn moet lopen.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb bijna altijd een hakje aan, maar dan gewoon een klein hakje. Echt hogere schoenen kan ik alleen as laars(je). Daarnaast moet ik minimaal een bandje over mijn wreef, ik glip altijd uit pumps. Ik heb hele comfortabele schoenen met kleine hak, maar als ik een hele dag ga lopen heb ik platte schoenen. Ik krijg op en gegeven moment last van mijn voorvoet.

Ik kan trouwens echt niet lopen op teenslippers. In de tuin gaat net, maar ik krijg zo ontzettende pijn aan mijn voeten omdat ik uiteindelijk altijd moet grijpen met mijn tenen. Ik heb echt een bandje achter mijn hiel nodig, anders houd ik het niet vol.

Het geklak van hakjes vind ik trouwens prachtig. Ik houd er echt van om het te horen, zo vrouwelijk.

7. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Zo noemt mijn man me altijd als ik op hakken loop

8. Islah

Islah Niet meer actief

Dat waren ze zeker :$ Wow ik vraag me echt af hoe je hier op loopt, voelt dat niet net alsof er tien bakstenen aan je voet vast zitten?

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ja die zijn er....zoek morgen voor je op:D

10. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn zus had ze eens voor me meegenomen uit Japan haha (over teenslippers en plateauzolen gesproken trouwens!) maar die zijn allang versleten.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als je dat afrollen doet met te goedkope hakschoenen ploffen je voeten zo neer. Ik heb een paar die dat doet, verschrikkelijk.... trek ik niet meer aan. Echt belangrijk om goede schoenen te hebben.

Geklak van hakken vind ik mega irritant, koop alleen schoenen die dat niet te erg hebben.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik heb brede voeten en aan beide kleine tenen een likdoorn dus nee mij niet gezien auwwww.......

13. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Oh ik vind hakken prachtig maar ik kan er niet op lopen :(

14. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik loop vaak op hakken. Ik vind het heerlijk lopen. Mijn favoriet zijn nu mijn enkellaarsjes met 10 cm hak. Hoe stom het ook klinkt ze zitten heerlijk. Ik liep zelfs toen ik net ingeleid was voor mijn bevalling nog een rondje buiten op hakken van 7 cm haha. Maar ik loop ook wel eens op sneakers of nu op slippers hoor. Ik ben alleen vrij klein met korte benen en dan vind ik hakken net mooier staan

15. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Mja het kostte mij jaren om tot deze hoogte te komen. Hyperflexibel dus ik ging op hakken van twee centimeter al door mijn enkels, zelfs op platte zolen. Een hoop reuma verder lukt het nu wel.

16. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Vroeger kon ik heel goed op hakken lopen, ik had bijna geen platte schoenen. Toen ik wat aankwam vond ik het niet mooi meer staan. Inmiddels is dat er grotendeels weer af en dus gisteren een paar bestelde killerheels binnen gekregen. Maar ik kan het echt niet meer. Als ik stil sta vind ik het mooi, maar als ik loop :cool: Misschien wat oefenen, een paar jaar terug ging het tenslotte prima! Ik vind het wel super vrouwelijk staan.

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Qua "loopje" kan ik het prima... heb alleen een aantal jaar geleden een botje in m'n voet doormidden gebroken waardoor ik nooit meer langer dan 5min erop lopen vanwege pijn. Maar ik doe het dan sowieso niet meer

18. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Haha, wat een grappig topic dit :). Ik loop er gemakkelijk op, en gelukkig heb ik dat bevestigd gehoord van bekenden en onbekenden. Ik was vorig jaar ceremoniemeester en had naaldhakken met kant aan. Ik schat de hak zo'n tien centimeter.
    Ik hoorde toen een vrouw achter me op het openbare terras zeggen: "oh kijk, dat soort hakken bedoel ik nou. Zo mooi, maar zij kan er wel op lopen. Dat kan ik echt niet...".
    Dat vond ik best leuk om te horen :):)

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik kan niet op hakken lopen dus ik loop altijd op sneakers :D

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan het waarschijnlijk ook niet, maar ik loop er ook nooit op. Mijn man en ik zijn even lang. Met hakken aan ben ik langer. Dat vind ik niet mooi staan. En trouwens: nog afgezien van de lengte van mijn man, vind ik mezelf al lang genoeg met 1,78. Ik ken wel vrouwen die langer zijn hoor, maar meestal hoor ik toch wel bij de langsten. Daar heb ik verder geen 'last' van ofzo, maar ik voel ook niet de behoefte om nog een paar centimeter extra boven mensen uit te komen.

Op hakken lopen is slecht voor je enkels en je achilleshielen. Voor mij zijn er echt meer redenen om nìet op hakken te lopen dan wel. Soms is het iets lastiger om leuke schoenen of sandalen te vinden, omdat best veel schoenen toch wel een hakje hebben. Zeker als je niet al te 'lompe' exemplaren wilt hebben. Dat ik maat 41 heb, helpt daar ook niet altijd bij. Dat lange lijf heeft grote poten nodig om stabiel te blijven staan. ;) Maar het lukt toch altijd wel om iets te vinden. Als ik echt 'op chique' moet desnoods met een klein hakje, bij pump-achtige schoenen ontkom je daar nou eenmaal niet aan.

Deel Deze Pagina