Heeeeel herkenbaar bij de vader van dochter. Ik heb uiteindelijk de moed gevonden te vertrekken (was ook lichamelijk en emotioneel mishandeld) maar vooral die luie laxe houding en gebrek aan aandacht voor zijn kind wat het meeste stak. Beste keus die ik ooit had kunnen maken.
Nou lieverd, lijkt erop dat je een dochtertje en een grote zoon heb! Snap wel dat je het wil proberen, en het anders wil. Maar denk dat het te vroeg is voor hem om te veranderen. Ik zeg nooit, nooit. Maar voor nu is hij iig niet klaar voor het gezinnetje dat jij voor ogen had
Ach meid wat een rotsituatie. Ik heb ook 4 jaar lang in zon relatie gezeten waar ik godzijdank geen kinderen mee heb gehad, maar hem eruit schoppen was de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. Ik weet hoe moeilijk het is en hoe eng het is om weer alleen te moeten, maar echt waar.. liever alleen dan met zon man waar je alleen maar energie instopt en er nooit wat voor terugkrijgt. Kies voor jezelf en je kindjes, jij komt er wel en wat hij dan met zijn leven doet moet hij zelf maar uitzoeken. Als hij jullie dochter erkend heeft, zou ik bewijs tegen hem gaan verzamelen zoals al eerder gezegd. Als hij haar niet erkend heeft, dan zou ik hem lekker buiten zetten als het huis op jouw naam staat. Sloten laten vervangen en dan zoekt hij het maar uit. Aan zon man heb je echt helemaal niets.
Ik heb niet alles gelezen behalve de eerste pagina maar mijn man is een echte vader voor onze kindjes lijkt me niet meer dan logisch als je samen besloten heb om voor een kindje te gaan. Mijn man werkt veel sowieso 5 dagen per week en soms is hij wat later thuis (eigen bedrijf) maar gaat dan wel de volgende dag later naar zijn werk zodat hij wat tijd in de ochtend met ze heeft. Nu slaapt onze zoon al een tijdje door maar voelt zich nooit te beroerd om s' nachts op te staan. Zo'n man als de jouwe zou ik absoluut niet willen...
Ik zou ook heel hard wegrennen bij deze man... Zo te lezen kan je het makkelijk alleen, want dat doe je nu ook al. Sterkte!
Ik ben 13 jaar geleden bij mijn vriend weggegaan. Ons zoontje was toen 1 jaar. Het ging echt niet meer. Ik zeg altijd: beter gelukkig alleen, dan ongelukkig samen. Ik wens je veel wijsheid. Sterkte
Sorry voor de late reactie maar hij heeft me dochtertje wel erkent maar de 2de nog niet bij de eerste had hij er ook haast mee en nu hoor je hem niet meer erover. Volgens hem is hij heel hard aan het zoeken naar werk alleen is er altijd iets waardoor het niks is geworden ik heb zelfs voor hem gezocht! Voor mij veranderd er vrij weinig zonder hem ja het scheelt me rotzooi in huis van dat even dat hij wakker is als hij thuis is! Als die thuis is kijkt hij liefst tv of wil op visite. Het huis staat op mijn naam daar heeft hij ook geen cent in gestoken maar ik durf me dochtertje niet eens aan hem mee te geven want hij Let helemaal niet op hier al niet! Laat keelsnoepjes slingeren heb al meegemaakt dat hij even op moest Letten dat ze begon te huilen en helemaal blauw werd (en was ik gewoon in de badkamer) ze werd helemaal slap en viel echt weg en hij is ook zo als hij iets wil bijv dat zij een liga op eet dan moet ze die ma opeten en anders krijgt ze ma niks, ik geef haar dan gewoon wat anders maar wat als ik er dan niet bij ben?
Meid, je geeft zelf al antwoord. Je voelt je niet prettig dat hij voor je meisje zorgt, en terecht zo te lezen. Maak eens een stappenplan wat er moet gebeuren mocht je hebben besloten hem eruit te knikkeren. En vraag om hulp. Meld dat hij dreigt vervelend te gaan doen als jij bij hem weg gaat zodat ze je in de gaten houden. Ik volg je verhaal en het enige wat belangrijkste is nu is je kleine meid. Weet alleen niet zo goed wat voor instanties je in zou kunnen schakelen maar er zullen vast meiden hier zijn die het wel weten. Wat wil je eigenlijk zelf? Als je even de eventuele 'gevolgen' niet in overweging neemt maar je moederhart volgt???
Waarom zet je hem niet de deur uit? Als jij laat zien dat je niet te chanteren bent via je dochter, druipt hij waarschijnlijk vanzelf wel af. Zorg dat hij dat niet als zwakke plek kan gebruiken, hij kan haar niet 'zomaar' even meenemen. Hij heeft recht op een omgangsregeling, maar dan moet hij die wel eerst gaan regelen.. of hij die moeite zal doen is maar de vraag. Waar wacht je op? Of wil je er over 10 jaar nog zo bijzitten?
Als het huis op jouw naam staat zou ik hem er zsm uitzetten en lekker met je dochter en straks baby blijven. Zo te lezen heb je werkelijk niks aan hem en ben je beter af zonder als met hem.
Nou,, in dat laatste geef ik hem gelijk.. je kind hoeft niet altijd wat anders te hebben als een paar hapjes van het ene heb genomen.. Hier moet zoontje ook gewoon opeten wat hij wil hebben Maar.. schop hem lekker eruit joh!
Jeetje wat een heftig verhaal. Ik zou het persoonlijk verschrikkelijk vinden als mijn man zich niet bezig houd met zijn kind. Wel een quad kopen van 800 euro maar niet meehelpen met de kinderkamer? Heeeeel egoïstisch. Ik kan je geen advies geven omdat ik niet in dezelfde situatie zit als jou, maar ik kan je wel vertellen wat ik zou doen als mijn man zo was. Ik zou hem 2 opties geven, 1 hij helpt mee met alle financiele rekeningen (voor zover mogelijk uiteraard) en minimaal 1 keer per week heeft hij de hele dag zijn kind. Aangezien hij niet werkt. De 2e optie, veranderd hij niet dan zou ik per direct mijn spullen pakken en weggaan, alle contact verbreken voor een week of 2, daarna terug keren en kijken of hij jou "gemist" heeft, zo niet dan zou ik er een punt achter zetten hoe moeilijk ook. Ik weet jullie situatie uiteraard niet en wil niet oordelen, maar als mijn man elke dag buiten was, terwijl hij buiten "niks" doet, zal ik gaan twijfelen of mijn man niet een andere vrouw ontmoet heeft.. Tuurlijk is elke man anders maar mijn man wilt niks liever dan bij mij zijn als hij vrij is. Ik wil je ook heel veel succes en sterkte wensen, vind het een lastige situatie!
Ik wil je echt geen pijn doen maar meid eigenlijk ben je wel beetje suf dat je nog steeds een relatie hebt met deze vent.. en ook nog eens een tweede kind van hem verwacht. Je hebt 2 keuzes.. of je doet het ermee en laat het zo doorgaan en hopen dat je kids niets overkomen en je vriend gaat veranderen (reken er maar niet op) of keuze twee hem op straat zetten. Je zegt het zelf je hebt niks aan hem hij is je tot last en is een gevaar voor je dochter. Ik zeg morgen even bellen met een advocaat. Succes!