Vrouwen kiezen ruggeprik om gratis te bevallen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rana84, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier een aanvullende van Agis, en daar zit het gewoon bij in. Kwestie van bekijken voordat je het afsluit.
    Als het zo belangrijk voor je is om in zh te bevallen zonder eigen bijdrage, dan kan dat half uurtje uitzoeken er ook wel van af.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

nou nou....;)
    Wat betaal jij dan per maand voor zo`n verzekering?

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Was niet tegen jou bedoeld, al lees ik nu dat het er een beetje lomp uit kwam. :)
    De gezinspolis vergoedt het, en die is 25 euro duurder dan de basis.
    En als je nog wat rondshopt op het internet, krijg je minstens 10% korting. Maar er zullen ongetwijfeld meer verzekeraars zijn.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar je moet ook kijken of het wel loont om aanvullend te verzekeren.. soms betaal je zoveel per maand extra dat je nog duurder uit kan komen als dat de hele bevalling zelf kost. Daarbij heb je ook nog een groot risico dat je alsnog medisch wordt en dan heb je dus voor 'niks' elke maand x euro meer betaald.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat de gezinnen die het zich kunnen veroorloven om zich extra te verzekeren, ook wel die paar honderd euro voor een poliklinische bevalling kunnen missen.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

haha je schreef het toch echt tegen mij hahaha:D
    Ja ik mag niet thuisbevallen dus wat dat betreft heb ik "geluk" ......
    Maar dan is het 25 euro per maand meer....12x25=300.00 nou dan heb je het toch bijna zelf betaald uiteindelijk?

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach... Het bevallen kost nog altijd minder, dan de luiers daarna...

:D

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, dat is altijd een afweging die je maken moet. Ik nam zelf basispakket en zette extra kosten van aanvullende verzekering apart op een spaarrekening. En dat geld gebruikte ik voor bijvoorbeeld fysio of een kroon. Het ene jaar hou je over, het andere jaar niet. Is echt een kwestie of je wel of niet voor alles verzekerd wilt zijn en of je risico's zelf kunt en wilt opvangen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je katoen neemt bij je oudste ben je in één keer iets van 70-100 dollar kwijt en daarna alleen nog maar de waskosten, al zou je 10 kinderen krijgen...

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Niet mijn ding....

Doelde trouwens niet letterlijk op de luiers.... Maar gewoon dat kinderen krijgen geld kost...... De voeding en verzorging (etc,) veel meer dan zo'n bevalling.....

Hier trouwens de "mazzel" dat ik bij de eerste medisch werd, maar had gewoon voor ziekenhuis gekozen, wat konden me die kosten schelen... Achteraf maar goed ook... Bij tweede werd het uit aanvullende verzekering vergoed en drie,vier thuis.....

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja zo zou je het ook kunnen doen idd! Is eigenlijk veel slimmer:D

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #172 luckybird, 2 jul 2012
    Laatst bewerkt: 2 jul 2012
    Ach ja dat hoort zeker niet en volgens mij heb je alleen jezelf ermee. Onnodig een ruggeprik is natuurlijk wel
    Zonde. Overigens, nooit dat hele thuisbevallen begrepen. Nota bene een besnijdenis, een paar milimeter voorhuid weghalen, doen we vaak zat in het ziekenhuis maar een bevalling met grote risicos's voor moeder en kind en vaak hechtingen doen we thuis op de eerst verdieping in je eigen bed. Die zeker 30 minuten ambulancetijd nemen we voor lief als er iets aan de hand mocht zijn.En natuurlijk gaat het gelukkig heel vaak goed en is het fijn!! Natuurlijk. Maar goedkoop voor de premie betaler is het zeker niet als je uitrekent hoeveel er alsnog met grote spoed medisch worden, waarbij en een leuke rekening van de ambulance bij op geplust wordt, wat niet het geval is bij mensen die niet medisch poliklinisch voor in eerste instantie eigen kosten al in het ziekenhuis lagen.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hihi...ja eigenlijk heb je wel gelijk luckybird.....
    Ik was hiervoor ook van plan om thuis te bevallen...nu na mijn 2 bevallingen te hebben meegemaakt;) ben ik echt niet meer voor thuisbevallingen

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja ik had zon lul van een ex die stiekem schulde maakte, en oeps... ja toen kon ik geen aanvullende verzekering betalen!

Dus ja , ik was heel blij dat ik door de ruggeprik (waarvan ik wilde dat die optie er was) er voor gezorgd heeft dat we niet nog verder in de schulden kwamen!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

lekkere ex vagans!

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nope... zijn dan ook niet meer samen, maar dat begrijp je wel

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hih daarom noem je hem ook je ex hahahaha:p

Maar is eigenlijk heel erg en niet om te lachen hoor;)

Deel Deze Pagina