ja hier ook helaas...zeg ik in de ochtend tegen dochter, vanmiddag gaan we misschien....naar de kinderboerderij. Maar uiteindelijk komt het er niet van........... maar morgen weer school! Hopelijk dan weer wat ritme erin....wnat nu is het prut. Eerlijk...moet haar tas nog klaar maken, weet niet precies wat ze mee moet nemen en ben haar dossier kwijt wat ze mee moest nemen....zucht...wanneer komt het ooit eens goed!
Ik heb geen blackberry, maar vast wel. Er staan er in ieder geval meerdere in de 'winkels' van android, windows en apple. Ik gebruik in windows 8 de app "gTasks", bij de iPad "GoTasks" en op m'n Android telefoon staat "Tasks Free". (Moraal van het verhaal; zoeken op Tasks en dan kom je er wel. ) Ze synchroniseren allemaal met m'n online Google account. Dus als ik bij de één iets afvink, gebeurt dat bij de rest automatisch ook. Technisch gezien werkt het dus perfect, uiteindelijk zal wel weer blijken dat ik zelf de zwakste schakel ben, haha. Onze bieb stuurt een dag of drie voor je moet inleveren een mail. En meestal verleng ik dan online even. En dan nog een keer. (Het mag 'maar' twee keer.) Onze peuter is ook niet zo heel snel uitgekeken op een boek. Hij vindt naar de bieb gaan wel leuk, maar levert liever geen boeken in, haha. Ondanks die reminder heb ik dit weekend wel weer 4,00 boete af kunnen rekenen. We zijn trouwens ook al aan ons tweede pasje bezig. Tot grote pret van mijn man vond ik gisteren de eerste pas weer terug, toen ik -natuurlijk vlak voor sluitingstijd- wanhopig op zoek was naar de nieuwe. Zucht.
ja..dat heb ik ook zo vaak....pas mijn 4de...bonus kaart aangevraagd bij de AH, gelukkig zijn ze gratis. En ik heb nog wel een tasje waar allerlei pasjes in zitten in de la van ons dressoir, enkel als ik er dan 1 gebruik is het terug stoppen altijd het probleem....eens per zoveel tijd verzamel ik pasjes door het hele huis en gaan in het zakje... Hoeveel dubblee ik dan wel niet weg kan doen...bankpassen en ziekenhuis passen ook......
Hoi dames volgens de testen (GZ)heb ik geen add en geen adhd maar Ze zeiden wel dat ik uniek ben dat ik zo moet maar leren leven en dat pcos van mij kan de de zelfde tekens zijn als add (elke pcos is anders bij iedereen) ik heb ook moeite met slapen en emotions elke nacht malen en ze zeiden ook pak een boek schrijf alles op..maar heb ik gedaaan dan maal ik nog meer dus geen goed plan hihihi Dus ja en het sprak me aan om hier toevoegen waar ik ook thuis hoor Ik buurt ook met ander groepje maar merk wel dat ik al anders ben dan ander meiden zo vinden jullie niet erg dat ik mee kom buurten?Groetjes Oja p.s school begin kan me meisje na peuterschool eindelijk ritme voor ons allemaal
Hoi meiden, Mag ik mij aanmelden bij het clubje? Ik denk niet dat er iemand zit te wachten op mijn hele verhaal, haha, maar het komt er op neer dat ik de afgelopen 12 maanden behoorlijk wat heb moeten doormaken. Toen ik 14 was, heb ik de stempel "bipolair" gekregen.. Nu sinds een tijd weer gesprekken met een psychologe, en zij vind deze diagnose zeer onterecht, zij vermoed bij mij ADD/ADHD.. 21 augustus heb ik mijn intake..Ik hoop nu gewoon wat meer duidelijk te krijgen, en geen onterechte diagnoses meer.. groetjes, Iris
Gisteren een mooie dag gehad! Wel erg vermoeiend. Ik heb een second opinion aangevraagd om getest te worden op ADD. Ik voel me zo thuis in de omschrijving en ik heb zoveel aan de tips die aan ADD'ers worden gegeven.. Morgen ga ik mijn psychiater bellen, omdat het afbouwen van mijn medicatie echt totaal niet goed gaat. Ben beroerd en naast het kortetermijngeheugen van een goudvis, heb ik nu ook een hoofd als een zeef. Ik kan me iets bedenken, me omdraaien en het kwijt zijn. Dit was redelijk onder controle maar nu is het helemaal erg. Ik word er gek van! Slapen gaat ook steeds slechter.. Ik maak wel notities maar vergeet het weer net zo hard... Herkennen jullie het teveel aan prikkels? Hoe reageren jullie daar dan op?
Welkom nieuwe dames! @teveel aan prikkels: Ik herken dat zeker, maar hoe ik ermee omga. Tja. Het is bij periodes erger. Ik kan het niet echt onderdrukken of voorkomen. Daar is het ook ad(h)d voor natuurlijk. Als je het wel zou kunnen onderdrukken, dan had je het niet. Maar ik neem wel bepaalde maatregelen. Toch weer lijstjes invoeren, ook al is dat niet iets dat structureel helpt. Niet autorijden. En wat meer afzondering zoeken, waar dat mogelijk is.
en ja hoor, stond ik vandaag op de zwemles van dochter...zonder badpak!! :x... vandaag begon alles weer en ik had een drukke dag voor de boeg..echt voor schut. gelukkig kon ik er daar eentje lenen.. within hier vaak ook last van een teveel aan prikkels. voelt echt of ik zo weinig kan hebben soms.. en goed dat je met de psychiater gaat overleggen! iris welkom en ik hoop ook dat je nu een goede diagnose krijgt!
Mijn oudste is vandaag ook weer naar school geweest. Stond gisteravond om 22:00 nog even een blouse voor em te strijken. Omdat ik dacht dat ie niks had om aan te doen. Eenmaal boven kwam ik erachter dat ie nog een hele stapel gestreken kleding netjes in de kast had liggen. Pas toen ik al eenmaal in mn bed lag bedacht ik me dat zijn schoolbeker kwijt is, en dat hij waarschijnlijk een brooddoos nodig heeft omdat ie dit jaar veel moet overblijven. En bedacht ik me dat ie geen goed shirt voor gym meer heeft. De papieren die ik had moeten kopiëren en meegeven, had ik nog niet gedaan, heb ik nu net pas gedaan. Kortom; idd dat je denkt, komt dat nou ooit nog ns goed?? Maarrrrr, zn kleding lag klaar. Lunch ging in een boterhamzakje mee. Onderweg naar school snel pakjes drinken en schoolkoekjes gekocht en de juf vroeg niet eens naar de papieren, dus afgesproken dat ze die morgen krijgt, vond ze 'vroeg genoeg hoor'.
Ok, zoeken op tasks, dat moet wel lukken. @Pasjes. Geen commentaar. Nee op zich valt het wel mee. Ik heb een leuke portemonnee en als ik een pas gebruik gaat die in de regel meteen terug. Soms gaat het mis na het internetbankieren of als mijn man (ook al een chaoot) mijn pasje leent omdat ie zijn eigen pasje kwijt is.
@ Iris; hoop dat je serieus genomen word en dat je intake goed gaat. Zou wel fijn zijn om een diagnose te krijgen waar je ook echt wat mee kan. @Within; pff vervelend zeg. Ik herken het wel erg hoor, dat zeefhoofd. Bij mij gaat het momenteel ook helemaaaaaaaal niet goed op dat vlak. Mijn jongste word nog een aantal keer per nacht wakker, soms mijn dochter ook nog. Daarnaast weer begonnen met wereken en dochterlief die geen dutje meer doet, waaaaaaaaaa. Gigantisch slaaptekort dus, dat helpt ook niet bepaald. @prikkels. Ja is echt n probleem voor mij. Ik kan echt uit mn slof schieten van teveel prikkels. Vooral geluid ben ik erg gevoelig voor. Zoals gezegd; ik heb nu 3 kinderen, dus erg veel rust in huis is er niet. Daar heb ik dus echt wel last van. Het is heel dubbel, want aan de andere kant heb ik ook prikkels nodig. In de auto bijv moet altijd de radio aan, anders dwaal ik zo af. Zelfde met huishouden doen, koken etc.
Dames, hoop op goede adviezen van jullie. Die ADD wil ik mee aan de slag. Ik heb gewoon hulp nodig met bepaalde dingen. Structuur leren houden, achterstallig huishouden. Normaal kan ik het goed aan, maar nu met 3 kids, werken in een veeleisende baan en een man die me wegens omstandigheden niet heel veel kan helpen. Ik ben al jaren aan het rommelen. Als ik er nu niks mee doe, wordt het vroeg of laat een burn-out. Dussss, wil ik woensdag naar de huisarts. Alleen............ik weet dus echt niet wat ik moet zeggen, waar ik moet beginnen. Ik denk dat als ik begin met dat ik iets gelezen heb waar ik me in herken of zo, dat ie me dan totaal niet serieus neemt. Ik heb er ook al eerder gezeten met klachten van vermoeidheid, bijna burn-out, schildklier laten nakijken, vitamines laten prikken. Ik werk zelf veel samen met huisartsen dus k weet precies hoe die soms praten over patiënten. Vooral in het google-tijdperk komen er veeeeeeeeeel mensen die na een rondje internet-dokteren denken te weten wat ze hebben. Voor degenen die een diagnose hebben; hoe zijn jullie begonnen aan dat 'traject'?
Ik ben naar de huisarts gegaan en heb gevraagd om een verwijzing, omdat ik me wilde laten onderzoeken. Hij vond dat niet nodig, ik moest maar gewoon met takenlijstjes gaan werken en mezelf dwingen om het vol te houden. Bovendien was zijn indruk van mij niet die van een adhd-er. Ik heb gezegd dat hij onmogelijk iets over mijn gedrag en de chaos in mijn hoofd kan zeggen, op basis van misschien twee consulten van 10 minuten op jaarbasis. Dat takenlijstjes en dergelijk toch echt een (meerdere malen) gepaseerd station zijn. En dat ik oud en wijs genoeg ben en meer dan voldoende ervaring heb met adhd, om zelf te kunnen beslissen dat ik mezelf wil laten ondrzoeken. En dat ik zijn mening hierover eigenlijk niet op prijs stelde, maar gewoon een verwijzing wilde. Kortom: ik was buitengewoon assertief. Ik heb de verwijzing vervolgens gewoon gekregen.
ghehehe... Hier midden in de nacht wakker geworden omdat ik vergeten was haar lunchtrommel klaar te zetten (mij man smeert brood anders vergeet ik het....) Ze zit op speciaal onderwijs dus ook fruit en 2x drinken mee voor hele dag. De papieren heb ik gevonden...10 minuten voordat we in de auto sprongen. Wel hele kast overhoop gehaald, wat ik dus na thuiskomst ook weer op moest ruimen....... Kleding had ik vergeten, dus smorgens opstaan bedacht ik me een broek zonder knoop is wel fijn zo op de 1e dag (kan ze zelf naar de wc, met knoop nog niet) dus ik hele kast overhoop terwijl dochter op de wc zat...gelukkig sliep zoontje nog anders had ik die tegelijk moeten doen. (mijn man is dan beneden om drinken en boterhammen klaar te maken dus....) Gelukkig draagt mijn dochter niets wat gestreken moet worden, dat heb ik jaaaaren terug al uit ons leven gebannen...koop niets wat gestreken moet worden We waren wel goed op tijd gelukkig, maar hielp wel mee dat we met de auto gingen en mijn man er ook nog was hahahaha Tijd terug had ik haar nieuwe tas al klaar gelegd in de gang, die hing er ook nog steeds gelukkig hihihi. (soms bedenk ik me wel eens dat ligt daar beter, en daarna kan ik het niet vinden meer...want het lag toch op de oude plek!) En vorige week heeft mijn man me na laten denken hoe we het met het drinken gingen doen met maar 1 beker......wilde ik pakjes kopen (risico dat ik dat vergeet...) of nog een beker erbij. (laatste dus gedaan hahaha) Maja kwam ik er dus ook vanmorgen weer achter dat de melk op was....dus geen melk mee naar school. Ach, eerste dag dus dat mag wel.......
Wat pcos is jah rot iets zal ik zeggen...hihih nee masr pcos heeft te naken met hormonen ik heb te veel mannelijk hormone nu niet denken dat ik een manwijf ben hahah maar het heeft maken met stemming wissel en eistokken bij mij is pcos erg ik heb last van emoties dat gaat als snel trein boos verdriet blij en ook lekker druk zijn en chaoties(weet niet hoe je schrijf) en met eistokken nou ik maak wrinig of heel veel eitjes aan maar die zijjn niet rijp om springen en dan kan ik niet zwanger worden in plaats mijn hormonen eingelijk energie moeten steken in eistokken doen ze iets anders... maar elk pcos is anders (Google) Ik heb ook last van over gewicht echt pcos gun ik niemand maar je bent mee geboren of niet...en bij me dochtertje hadden we een ei die rijp was gedprongen (zonder dat we wisten) een kans uit miljoenen...en toen we voor 2 de kind voor gaan moesten we helaas ba ziekenhuis en kliniek mediche wereldje hormonrn spuiten en slikken .(me man heeft gelukkig niks lig echt aan mij). vorige jaar miskraam en 2 jaar eindelijk zo ver van iui (sperma in buisje via slang in gebracht ) is geen ivf maar we krijgen een tweeling wij schrok niet van tweeling want we zijjn blij dat we zwanger zijn hihihi klinkt raar maar is waar en zo dit was kort verhaaltje hoop dit al duidelijk is nou over paar uren 20 weken echo spannend!...en me man is gelukkig tegen pool van mij die is rustig en ik druk hihi truste xxxc
Hoi, morgen een afspraak met de psych dus daarna een update van mij en reactie op jullie schrojfsels. Voor nu welterusten!
@25012010 en E1982: Het is wel totaal iets anders, maar voor jullie allebei wel een spannende afspraak dus vandaag. Succes allebei!
Dankjewel! Oh en had deze gisteren nog aan mn post willen hangen. Voor velen vast herkenbaar... Gaaaaap