vrouwen/mannen minder vruchtbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door , 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    bij mijn ouders vroeger wilde het ook niet lukken en uiteindelijk met injecties is het wel gelukt kwam trouwens door zwak zaad dus mijn pa kreeg de injecties...
    misschien mijn moeder ook wel...

denk persoonlijk dat mensen nu er meer over praten en het is ook meer in de media...
    en dat het meerdere factoren zijn zoals wat ouder aan kinderen beginnen en door de mogelijkheden word er ook sneller aan de bel getrokken...
    en vroeger gingen mensen misschien wel langer proberen waardoor het uiteindelijk lukte en het niet opviel dat ze al wat langer bezig waren...

2. vertel es? daar heb ik nog nooit van gehoord. wat voor injecties, en waar?

3. Niet meer actief

wat ik ook zo krom vindt is het volgende

een tante van mijn moeder, nu 75 jaar oud of zo heeft ook geen kinderen met haar man, de ouders van haar man wilden namelijk niet dat doktoren gingen kijken en friemelen aan haar lichaam

ze hebben het nooit zo gezegd maar er werd altijd maar gesuggereerd dat zij geen kinderen kon krijgen....dat het ook aan haar man kon liggen kwam niet in ze op, schaamte zal misschien ook een reden zijn geweest dat je vroeger weinig van hoorde

4. ja maar die tante en haar man hebben 'het probleem' dus wel eerst besproken met schoonpa/ma, dat hadden ze ook niet hoeven te doen. overigens zeggen niet alles stelletjes het tegen de ouders als ze in de MMM zitten.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Openheid is inderdaad heel persoonlijk.
    Wij zijn steeds meer open geworden over dit onderwerp..dat heeft ook wel even geduurd hoor.

Heel begrijpelijk dat sommige niks zeggen...je moest eens weten wat voor goedbedoelde dingen je naar je hoofd krijgt.

Als mensen nou eens een beetje na gingen denken...dan kon je ook wat makkelijker open zijn (in een aantal gevallen).

Elmo

6. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Nou wat ik me ervan herinner is dat mijn vader dus injecties kreeg om het zaad "actiever" te maken in details weet ik het verder niet...

Kan het helaas ook niet navragen want hij is overleden en mijn ma heb ik geen contact mee...

7. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hoihoi
    misschien is dit erg offtopic maar ik stel mijn vraag hier toch maar eens... wij zijn nu 18 maand geleden met de pil gestopt, en in juli een miskraam gehad na 10 weken zwangerschap ,was missedabortion was al duidelijk met de termijn echo.. toen zei de gyn dat er niks geen afwijkingen te zien waren en dat mijn man zn zaad ook heeft bewezen goed te zijn... nu (ik zou nu zijn uitgerekent) is die "goede"boodschap aan het wegebben want waarom lukt het nu dan nooit eens een keertje? iemand zei van de week: misschien was het een lucky shot en moet je toch echt naar de dokter om dat te laten onderzoeken? want misschien ben of zijn jullie wel onvruchtbaar. . . hoe denken jullie daarover? als dit TE off topic is heeft iemand dan een ideetje waar ik het zou kunnen plaatsen?
    liefs

8. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    misschien in het zwanger worden forum?

maarre je zou weleens naar de dokter kunnen stappen en gebruik je ook ovu testen enzo?

9. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hoi goudvis
    alles al geprobeerd en de ovu testen en mijn cyclus zijn altijd keurig precies op tijd...ik weet het gewoon niet

10. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Wiesje, het is misschien of topic, maar ik sluit me wel even bij je aan, ik had namelijk de vraag of een mk ook veroorzaakt kan worden door 'slecht' zaad? En valt het hebben van MK nou onder verminderd vruchbaar of niet? Enne, ik zou zeker weer eens met een arts praten als ik jullie was. Normaal is dat toch na een jaar proberen? Je bent alweer 1 1/2 jaar bezig.......

11. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    hey wiesje

je was eigenlijk na 8 rondes zwanger op zich normaal want binnen het jaar is zoveel procent zwanger (weet het aantal ff niet)
    en nu ga je op naar ronde 8 na je mk
    ik zou het nog ff afwachten en mochten een jaar na je mk nog niet zwanger zijn dan eens naar de dokter stappen met je twijfels...
    hoop voor je dat het snel raak mag zijn

trouwens ik wil je ff verwijzen naar het topic staat onder "zwanger worden" en dan "zwanger willen worden na miskraam" daar klets ik zelf mee misschien dat je dat leuk vind...

12. Niet meer actief

nou ja het is bij ons nogal vanzelfsprekend dat als je trouwt er 9 maanden later een baby in een wieg ligt

als dat niet zo was werd er gevraagd wat de reden was dat er nog geen kleinkind geboren was, ze waren het dus min of meer verplicht te vertellen ik geloof ook niet dat ze het leuk vonden het te moeten bespreken

13. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    carlijn ja dat zijn juist de vragen waar ik mee zit inderdaad ja..
    nee goudvis dank je wel hoor voor je aanbod maar ik wil er zo weinig mogelijk over praten eigenlijk, maar nu in deze periode komen deze vragen snap je... lief van je hoor..

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik denk persoonlijk dat het ook heel veel te maken heeft met het gebruik van bijv. de pil.

Ik woon in turkije en merk echt dat 9 van de 10 vrouwen hier binnen een half jaar zwanger is..en dan heb ik dat zeer ruim genomen want in mijn omgeving is het zelfs binnen de eerste 3 maanden.

Het enige wat ik over deze vrouwen en mannen kan zeggen is dat ze geen hormonen hebben gebruikt (zoals de pil etc.) en allemaal maagd het huwelijk in zijn gegaan..iniedergeval for sure alle vrouwen.
    Waar het verder aan zou kunnen liggen geen idee.

15. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ja wat Ayyildizf zegt klopt wel in de vooral arabische wereld is het vanzelfsprekend dat er getrouwd wordt en er meteen kinderen komen.. mijn schoonzusje heeft 2,5 jaar gewacht bewust maar daar werd al over gesproken of het niet wilde lukken enz... ik was meteen zwanger omdat we dat ook zelf wilde en er voor zijn gegaan. Ik heb het wel niet meteen verteld pas bij 5 maanden omdat ik ook wilde wachten en kijken of alles goedging.

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Uiteraard zijn er 1000 verschillende mogelijkheden waarom het 'niet zou lukken'. Zoals al eerder hier is genoemd op het forum.

Maar ik kan me hier ook wel een beetje bij aansluiten. Oma aan de pil, moeder aan de pil, ik aan de pil. Ik denk dat ik van oma en moeder ook een hoop binnenkrijg.

En wat dacht je van al die hormonenbende die ze in het vlees pompen. Kan me niet voorstellen dat dit alles goed voor je is. (ben geen vegetarier by the way)

17. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland

nu word ik ook nieuwsschierig,mijn man heeft zwak zaad,ik ga het eens maandag vragen aan me gyn over die injecties

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik denk persoonlijk dat alles terug te brengen is naar de leefstijl van tegenwoordig in vergelijking met die van vroeger...

vroeger leefde men gewoon veel "relaxeder" waren het de mannen die "gewoon" werkte en de vrouwen thuis voor alles zorgde...inclusief "gezonde" aardappels....

als je kijkt naar nu, werken meestal zowel de vrouwen als de mannen...er is vaak geen tijd meer om "fatsoenlijk" te koken...vaak ff een magnetron maaltijd of iets dergelijks..maar de hollandse pot is er lang niet meer zo veel als vroeger...daarbij alles is tegenwoordig zoveel bewerkt en bespoten etc. dat je daar bijna al ziek van zou moeten worden....zelfs de kippen moeten tegenwoordig ingeënt worden... :(

men heeft nergens geen tijd meer voor, leeft veel te gestressed omdat alles "moet" ipv "hoeft" ook zal de uistoot van chemische dingen er ook wel mee te maken hebben en dat er nu per gezin meer auto's op de weg zijn dan destijds...(dus millieuvervuiling) tja zet dat allemaal bij elkaar dan is het ook niet zo vreemd lijkt me.... ;)

maar ja niets aan te doen, gelukkig is de medici ook met zijn tijd mee gegaan en is er nu ook in tegenstelling tot vroeger veel meer mogelijk mochten er "problemen" opleveren tijdens het zwanger worden...

leeftijd zal er ongetwijfeld ook mee van doen hebben...

trouwde men vroeger al voor de 20e en werd men vroeger ook zo rond of voor die leeftijd zwanger, tegenwoordig is men steeds "ouder" vooraleer er een kinderwens komt omdat men eerst wil
    "feesten - carriëre maken e.d." :( dus denk dat het gewoon een optelsom van alles is...

1+1 is immers nog steeds 2 ;)

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik denk ook dat het een optelsom is van alles.

Ik las laatst ook een folder die verspreid is door milieu defensie. Dit ging over bestrijdingsmiddelen op groente en fruit. Het schijnt dat er op sommige fruitsoorten soms veel meer van deze middelen worden aangetroffen als dat 'gedacht' werd.

In de folder werd gewaarschuwd om bepaalde soorten aan je kinderen te geven. En in het rijtje gevolgen die het innemen van deze middelen kan hebben stond ook 'onvruchtbaarheid'.

Daar schrok ik best wel van.

Maar voordat we zometeen een hele discussie over bestrijdingsmiddelen gaan hebben, het is blijkbaar dus goed mogelijk dat mensen onvruchtbaar raken door het voedsel dat ze nuttigen, en dat hoeft dus niet eens ongezond voedsel te zijn :(

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Over het ongezonde eten ben ik het niet per definitie eens. In mijn omgeving eet iedereen toch wel braaf iedere dag een hollands prakkie, met af en toe eens macaroni, maar dat deden ze vroeger ook wel. Daarbij was er vroeger lang niet altijd geld voor een stukje vlees (eiwit, ijzer en koolhydraten) of fruit. Ik durf ook niet met volle zekerheid te zeggen dat mensen vroeger vruchtbaarder waren. Misschien wel, maar misschien werd het vroeger gewoon in de vergeethoek gedaan en werd er gewoon niet zoveel over gepraat. En wie weet maakte oma ook wel eens een slippertje wanneer de druk van de pastoor te groot werd ;)
    In ieder geval is het wel duidelijk dat de taboe er wel afraakt inmiddels. Mensen zullen eerder vertellen dat het niet lukt, en dat ze de MMM in zijn gegaan.

Vroeger zat de eerste vaak al op de leeftijd van 18 in de buik. Zelfs jonge mannen die nu op de gezonde leeftijd van 27 niet meer (of verminderd) vruchtbaar zijn, zouden misschien op hun 18e best vruchtbaar geweest kunnen zijn. Ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen dat we dat nooit met zekerheid kunnen stellen. Daarom is het zo moeilijk vergelijken. Wij waren erg bang dat mijn man's zaad misschien niet meer in topkwaliteit zou zijn (taxichauffeur, vorig jaar nog wel wat kilo's teveel, vorig jaar rookte hij nog, etc) maar het was na ruim een maand raak. Wie het weet mag het zeggen....

Deel Deze Pagina