@heidiane succes vandaag bij de huisarts! Bij mij hebben ze mijn moeder ook nooit gesproken bij adhdcentraal. Ik ben er alleen heen gegaan. Je stelt je trouwens echt niet aan. Dat alles zoveel moeite kost, heeft een oorzaak. Dat is gewoon echt niet normaal. Je woont niet toevallig in noord-Nederland? Anders zou ik nog een andere optie weten.
Ik woon in noord Brabant. Denk niet dat ik vandaag nog niet daar terecht kan bij huisarts moet ook werken. Mocht ik toch de huisarts niet kunnen spreken voor het andere advies van Psyq dan hoor ik ze aan en vertel dat ik eerst mijn huisarts wil spreken. En denk dat ik eerder verder ga met mijn huidige psycholoog die nog nooit met haar mond vol tanden gestaan heeft met de mededeling het moeilijk is en ze ook even niet weet wat te doen en erover na denkt. Mijn teleurstelling nu wel verwerkt. En voel me meer strijd lustig. Denk ook bij mijn huidige psycholoog geleerd dat wat ik denk en voel klopt, en ik ben er van overtuigd dat zo een tablet al een hoop zou helpen en ik de rest gewoon met logisch nadenken moet doen. Als mijn huis maar eens gewoon onderhouden kan worden dat zou al een hoop rust geven. Ik heb niet voor adhd centraal gekozen omdat dit te ver was, nu zou me die afstand niet uitmaken. Ben zo blij met jullie reacties het helpt me echt, bij de huisarts ben ik al minder hoopvol omdat het bijna logisch is dat ik die tabletten niet krijg. Anderzijds denk ik waarom wel de oxazepam die ik 2 tot 3 keer per dag mag slikken en niet die dexafetamine waar ik goede berichten van lees.
Gebeld naar huisarts. Toch om 10 voor half 11 vandaag afspraak zal wel weer huilen worden. Maar probeer echt voor mezelf op te komen en duidelijk te maken wat ik wil.
@heidiane klopt, ik ben alleen gegaan en ik en mijn man hebben beiden een vragenlijst moeten invullen. Ik heb van te voren met mijn moeder gesproken, maar daar kwamen geen heel concrete signalen uit. Behalve rommelig zijn en dagdromen. Tijdens het gesprek hielp de psycholoog met voorbeelden waardoor er bij mij wel belletjes gingen rinkelen van vroeger. Al was het soms vaag, maar dat bleek al voldoende. Succes vandaag! En inderdaad, ik zou er echt op aandringen dat je nu hulp nodig hebt. Ik was in eerste instantie veel te terughoudend in de ernst van mijn verhaal. Toen ze zei dat ik eerst bij de poh moest beginnen, heb ik meera verteld en aangegeven dat het niet langer zo door kon gaan. En daar heeft ze direct actie op ondernomen.
Ik heb tabletten van 2,5.mg. En neem in de ochtend en de middag 2 tabletten per keer. S ochtends helpt het minder dan in de middag. In de middag ben ik normaal gesproken extreem vermoeid en hierdoor helemaal niet meer. Omdat ik s avonds ook vaak werk zou ik het liefst ook dan nog 2 nemen. Maar moet het eerst opbouwen. Hoe was de huisarts?
De medicatie kan alleen bij diagnose gegeven worden. Second opinium alleen als je heel het proces bij de eerste afgerond hebt. Verder heeft hij bloed laten prikken om te kijken of daar iets te vinden is, als tiener al vaker gedaan voor dezelfde klachten maar kwam niets uit. Nu verder het advies van Psyq afwachten. Ben nu eerder boos dan verdrietig en teleurgesteld. Van de huisarts snap ik het wel. Psyq zal zich moeten bewijzen. Nu maar wat lekkers eetbaars gekocht. Om even dat als medicijn te gebruiken. Voel me nu wel niet meer passen in dit topic. Maar gezien de openingspost waarbij iemand wel vermoeden heeft zou dit proces bij mij ook wel voor extra info kunnen zorgen
Het klopt inderdaad dat je pas ergens anders naartoe kan als dit is afgesloten. Maar toch vind ik het heel raar gegaan bij jou. Toen ik bij mijn therapeut, waar ik nog midden in de sessies zat, aangaf dat dit 'm niet ging worden voor mij, hebben ze dat serieus genomen en na nog één laatste gesprek het dossier afgesloten. Tussen het moment dat ik aangaf dat ik niet meer verder wilde en de afspraak bij ADHD Centraal was denk ik 2 weken. Ik hoop echt dat je snel de juiste hulp krijgt. Wat dat dan ook uiteindelijk mag zijn. Mijn pb staat voor je open en je kan uiteraard ook hier gewoon het topic blijven meepraten over de dingen waar je tegenaan loopt. Al kan ik heel goed begrijpen dat je je er nu liever even voor wilt afsluiten. Dikke knuffel voor jou! Je komt er, echt!
@heidiane Inderdaad dikke knuffel! En als jij morgen aangeeft dat jij je dossier gesloten wil hebben bij psyq, dan moeten ze dat doen. Aan de andere kant zou je ook nog je twijfel bij psyq kunnen neerleggen. Je kan vragen naar hoe je moeder heeft geantwoord, maar ook dat je enorm twijfelt aan hun conclusie.
Ik voel nu wel hoe ik het afgelopen jaren ook volhield juist omdat heel af en toe ik me juist opgewekt en goed voel en dan in mijn hoofd heel goed mijn huishouden kan doen bleef de hoop. Alleen op moment dát ik eraan begin is het loodzwaar. Ik hoop nog een mail je sturen naar mijn huidige psycholoog of zij mogelijkheden ziet om mij te helpen. Als ik toch geen medicatie slik en ergens op eigen kracht aan de slag moet zou het misschien ook evengoed bij haar kunnen. En nog afwachten waar ze bij Psyq mee komen. Het feit dat ze niet van te voren gekeken hebben wat te doen vind ik echt heel slecht welke reden er ook voor was. Eigenlijk vind ik het naar mijn moeder toe niet fijn om te weten wat ze gezegd heeft. Ik zou het verschrikkelijk vinden als zij wist wat ik over haar gezegd heb en al ben ik de client in deze vind ik dat ook wat zei gezegd heeft privé moet blijven. We hebben nu weer "gewoon" contact namelijk na 3 jaar geen contact, mocht ik toch ooit naar adhd centraal gaan dan laat ik mijn man maar zo een lijst invullen. Alleen is hij ook niet betrouwbaar. Ik heb hem namelijk ook van een kant leren kennen dat hij niet vies is van chanteren. Dus alle extra info kan hij als stok gebruiken. Ik wacht maar af gelukkig heb ik al vele teleurstellingen in het leven gehad. En merk dat het gevoel dan wel weer zakt en ik het redelijk verwerk.
Uitslag bloed onderzoek was vitamine d tekort. Maar klein beetje (48 moet tussen 50 en 150 inzitten) ik moet nu bij slikken. Verder vervolg onderzoek bij Psyq.
Ik lees dit topic al een tijdje mee, aangezien ik vorig jaar ook de diagnose ADD heb gekregen. Verder nog niet gereageerd, omdat ik niet lekker in mijn vel zit en mijn hele ervaring optypen een enorme berg lijkt (hoezo ADD'er) Maar op deze opmerking wil ik toch reageren. 50 als ondergrens is veel te laag. Tegenwoordig houden artsen die zich wél verdiepen in het vitamine gebeuren en zich wel wat aantrekken van de huidige onderzoeken en adviezen, een ondergrens aan van 80, soms zelfs 100. Een waarde van 48 kan zeker veel klachten geven en het kan heel veel schelen in je gevoel om dat op te krikken. Maar dan wel met een dosis die zoden aan de dijk zet én in combinatie met magnesium (citraat). De laatste helpt vitamine D om te zetten in de actieve D3 vorm. Beide hebben elkaar nodig om goed te kunnen werken in je lichaam, slik je alleen het 1,dan put je het ander uit. En van beide is bekend dat er bij de westerse bevolking veel tekorten voorkomen.. Magnesium tekort geeft ook een waslijst aan klachten waar je jezelf misschien ook wel in herkend.
Precies dit. Hier ook veel lichamelijke EN psychische klachten door een vit d tekort. Door v d tekort kan je psygische klachten krijgen zoals depressie, stress, meer kans op burnout. En door stress word je opname van vit d weer verstoord. Het is een cirkeltje en alles heeft invloed op elkaar. Ik had vit d van 37 en klachten. Later werd hij iets hoger, 47 en nog klachten. Volgens huisarts moet hij minimaal 80 zijn en liefst boven de 100. En heb je vit d van de huisarts gekregen? Bij een tekort heeft het geen zin om vit d van bij kruidvat te kopen of de pilletjes van de huisarts. Die zijn allemaal meestal rond de 400-800 ie. Hier krijg je een tekort niet mee weg Beste kan je ze van solgar nemen. Zonder troep/vulstoffen en dan die van 4000 ie. En inderdaad met magesium. En dacht zelfs ook vit K. Kijk eens op face.book daar zit ook een vit d tekort club met goede informatie.
Oke ik denk dat het officieel is. Ik ben gisteren vergeten dat er een Apple Event was...... En kwam daar pas vandaag achter...
Ik gebruik deze, de rechtse op de foto. Is een hoge dosering (ik gebruik vanaf September 2 per dag en in de zomermaanden 1 per dag). En ik laat mn vit D regelmatig prikken. Werken echt gewoon prima. Goede vit D hoeft niet duur te zijn. Goede Magnesium is helaas een ander verhaal. Daar word ontzettend veel troep van verkocht. Gebruik vooral geeeen Magnesium Oxide, daar krijg je alleen maar diarree van.