Vrouwen met ADD.. ervaringen gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Narcisje, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

Treez Niet meer actief

Wat een goed idee! Ik ben begonnen aan een bulletjournal, maar ik maak het veels te ingewikkeld. Ik heb ooit een 5-jarendagboek gehad, waar je elke dag 1 zin kon opschrijven. Ik moest van mezelf elke dag iets opschrijven waar ik trots op was. Ik heb het zeker een paar maanden volgehouden (5 jaar is wel erg lang voor een adhd-er :roflmao:). Dat was ook fijn.

Narcisje vindt dit leuk.
  2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Haha 5 jaar is wel heel lang idd. Ik vind 5 dagen iets volhouden al lang :D

Ik heb me de afgelopen dagen verdiept in een bullet journal maar dat zag ik alweer helemaal mislukken met mijn uitstelgedrag en slechte concentratie dus daar ben ik maar niet aan begonnen. Dit schriftje wat ik nu heb is gewoon een soort bullet journal in kladpapiervorm :roflmao: iets minder druk dus om het goed te doen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Heel herkenbaar. Ik ben ook nooit zo gevat en ik kan soms heel warrig vertellen, kan niet op de juiste woorden komen enz. Dat is op een forum wel fijn, want dan kan ik rustig de tijd nemen om mijn gedachten en ideeën om te zetten in woorden.

Vaak ga ratelen, kan de juiste woorden niet vinden, zeg maar helemaal niets, omdat ik bang ben het verkeerde te zeggen of ik flap er meteen uit wat ik denk en dat komt er niet altijd even tactisch uit.

Lynx vindt dit leuk.
  4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik maak in mijn Bullet journal ook regelmatig een lijst van dingen waarbij dankbaar voor ben. Bijv per maand, iedere dag van de maand 2 regels.
    Doe het niet elke maand. Ik wissel het af. Ik verveel me altijd snel. Daarom vind ik de flexibiliteit en steeds wat anders kunnen doen in het bujo fijn. Anders zou ik het ook niet vol houden. Bijv met agenda’s ben ik echt een ramp. Op school waren toetsen vaak een complete verrassing voor mij. Echt een wonder dat ik mijn diploma’s gehaald heb. (Ben wel 5 maanden te laat afgestudeerd voor mn master :rolleyes:)

5. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dit is inderdaad een fijn boek! Deze heb ik gebruikt na mijn niet-diagnose maar heeft me ontzettend veel handvaten gegeven.

6. Bleumke1980

1 mei 2011
    55
    23
    8
    Vanmorgen bij de huisarts geweest. Deze heeft me in eerste instantie naar de POH GGZ doorgestuurd, waar ik toevallig vandaag nog terecht kon. Met haar heb ik een kort gesprekje gehad en een paar vragenlijsten gekregen als voorbereiding op verdere doorverwijzing.
    Nu op zoek naar een instantie waar ik terecht kan/wil.
    Ik heb al gelezen en gehoord over ADHD centraal, maar de dichtsbijzijnde vestiging ligt op een uur rijden.

Wat betreft lijstjes/schriftjes, daar heb ik er meerdere van rondslingeren, maar kom er nooit verder mee. Alleen de belangrijke dingen met een deadline worden net op tijd afgestreept....

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Is een planbord misschien iets? (Dan moet je hem natuurlijk niet zoals mij telkens vergeten te kopen).

8. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Zit PsyQ bij jou in de buurt toevallig? Ik hoorde dat zij ook erg goed zijn.
    Ik ga ook naar ADHD Centraal en ligt inderdaad niet in de buurt. Omdat het volledige onderzoek binnen één dag gedaan wordt, neem ik het voor lief. Ik ga ook naar de vestiging die de kortste wachtlijst heeft, ongeacht waar het ligt. Ik zit al zolang met deze vraag dat ik nu echt antwoord wil hebben. Als ik er minder haast mee had, dan zou ik ook zeker voor ééntje in de buurt kijken.

9. Bleumke1980

1 mei 2011
    55
    23
    8
    Ik weet het niet. Ik heb ook een weekkalender hangen voor de show.

10. Bleumke1980

1 mei 2011
    55
    23
    8
    Voor 1 dag zou ik het geen probleem vinden om verder te reizen.
    PsyQ zit idd in de buurt. Ik ga eens even rondneuzen, dank je.
    Zie wel dat mijn eigen risico er aan gaat. Dat heb ik voor dit jaar op €885 staan. Even afwegen wat het belangrijkste is. Acute hulp is niet noodzakelijk, maar weet niet of ik wil wachten tot 2019. Eerst maar eens kijken hoe lang de wachtlijsten zijn. Daar heb ik nl. geen idee van.

11. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Jou naam moet ik even onthouden vooral ik ook een "niet diagnose" krijg. Ik zal zeker dan vragen of er op een'ander vlak daar hulp kan komen. Anders toch misschien dat boek. En hoe jij ermee omgegaan bent toen je niet een diagnose kreeg maar wel veel dingen herkende

12. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb mezelf maar gewoon gediagnostiseerd ;). Ik herken te veel punten en weet dat het dan daardoor komt.
    Een andere psycholoog heeft me toen door dat boek geholpen.
    Soms twijfel ik of ik niet alsnog voor een her diagnose moet maar soms is het ook wel makkelijk, als je niks ‘hebt’, hoef je het nergens te vermelden.

heidiane vindt dit leuk.
  13. Treez

Treez Niet meer actief

Voor mij was het ook een uur rijden. Voor mij was de vraag hertesten en opnieuw instellen op medicatie. De testdag is in één dag. Voor de medicatiecontroles ben ik nu één keer geweest en de rest doen we telefonisch. Als je ook CGT-behandeling zou willen is dat volgens mij 10 a 12 keer daarheen. Dat is misschien minder handig?

Bleumke1980 vindt dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik ben bij PsyQ geweest. Positieve ervaring! Met zowel individueel therapie als groepstherapie. Medicatie werd in 2 gesprekken opgezet (1x psycholoog, 1x psychiater) en daarna opgevolgd door belafspraken.

Bleumke1980 en heidiane vinden dit leuk.
  15. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Fijn te lezen dat er bij Psyq ook positieve ervaringen zijn, ik heb mij daar ook bij ingeschreven en had soms echt het gevoel een verkeerde keus te hebben gemaakt. En ik beter af was geweest bij ADHD centraal. Maar zo te lezen maakt dat ten diepste geen verschil.

KleineLai vindt dit leuk.
  16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Het gaat hier nu wel redelijk.. niet zo slecht meer als twee weken geleden. Ik heb de huisarts nog niet gebeld en zoals ik me nu voel denk ik meteen; ik hoef nu ook niet te bellen want dan denkt hij vast dat ik me aanstel. Slaat natuurlijk nergens op...

17. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb twee jaar getwijfeld ;). Wij kunnen de keuze niet voor je maken, maar blijf ook niet te lang aanmodderen. Achteraf gezien (altijd makkelijk praten), had ik het toen eerder moeten doen. En waarom zou de huisarts denken dat jij je instelt? En al zou hij dat doen? Wat dan nog?

18. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Exact maar dan ook exact wat ik denk/dacht als het een paar weken goed ging, dan kon ik me echt niet voorstellen weer terug te vallen. Totdat... (tja. Denk ik dan. Was te verwachten want zo gaat het al meer dan 20 jaar)

Treez vindt dit leuk.
  19. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Maandag heb ik intake, erg zenuwachtig dat ik dan door de mand val als zijnde een gek mens die uit is op een diagnose om een excuus voor haar gedrag te vinden. Maar natuurlijk volkomen gezond is en niets mankeert.

Het zou voor de twijfelaars nu en wellicht in de toekomst hoopvol zijn om mijn twijfels angst etc te lezen en dan ook de uitkomst te lezen. Als het wel ad(h)d is een steun in de rug. Hier dus niet makkelijk achteraf praten maar ervoor staan met alle onzekerheid die erbij hoort. Ik hoop ook binnen een paar maanden de diagnose te hebben zoals iemand hierboven. Dat was ook binnen 2 maanden

20. Treez

Treez Niet meer actief

Zo denk ik al ruim 15 jaar lang elke twee jaar dat ik zonder medicatie kan. Het lukt nooit, want er komt altijd een totdat...

Deel Deze Pagina