Wie heeft wel is 112 gebeld en waarom?

Discussion in 'De lounge' started by charliebradbury, Oct 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

Oct 14, 2013
    986
    54
    28
    Goede avond dames,

Ik was wel is benieuwd wie er wel eens 112 heeft gebeld en waarom?
    Ikzelf meerdere keren 1x voor mijn vader die een hartinfarct had, dat is gelukkig goed afgelopen!
    En meerdere keren voor mijn oudste zoon ivm zijn allergie anafylaxtisch schok.

Groetjes Charlie

2. tuc

tuc Niet meer actief

Wij vorige week omdat ze bij de overburen aan het inbreken waren.

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Deze topic is pas nog geweest toch?

4. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Een jaar of vijftien geleden toen er een ongeluk voor ons huis gebeurde.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    1x omdat mijn zoontje verbrandde
    1x omdat mijn baby leek te stikken en er niet zelf uit kwam (ik kon gelukkig halverwege het gesprek ophangen)
    1x omdat er een auto levensgevaarlijk achterstevoren stond op een drukke afslag van de snelweg waar altijd keihard gereden wordt

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    1x vanwege brand, die ik zelf al geblust had voor de brandweer er was, maar gezien de locatie (terrein van een ziekenhuis, tegen de gevel) toch heel fijn dat ze kwamen om de veiligheid daarna te checken.

2x werkgerelateerd, dan had ik voor een patient met spoed een ambulance nodig en wist ik het directe nummer van de meldkamer in die regio niet (meestal bel ik dan rechtstreeks met de ambulancemeldkamer dus).

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Idd! Wilde de link opzoeken maar kan hem niet vinden.

8. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    1 x gebeld vanwege een gevaarlijke geweldsituatie bij mij in het ouderlijk huis.

9. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

Feb 20, 2018
    1,514
    853
    113
    Female
    Al heel veel keren voor cliënten (werk in de thuiszorg en heb al heel wat heftige alarmoproepen gehad.

Een van mijn laatste 112 melding was net voor een avonddienst dat ik getuige was van zinloos geweld op een drukke parkeerplaats waar een jongen een man van zijn fiets getrapt had omdat hij blijkbaar iets gezegd had tegen hem. Ik zag het van een eind en had eerst niet door dat hij op een persoon intrapte omdat het slachtoffer bewusteloos was bewoog hij niet.
    Ik heb mij een tijdje zeer onveilig gevoeld in de wijk omdat het jongeren uit de wijk waren en er heel veel man rond stonden en ik in mijn thuiszorg kleding opviel.

10. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,911
    113
    Female
    iMoeder and Sneeuwvlokjes like this.
  11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    1x. We zaten binnen en hoorden een klap op onze oprit. Ze waren in de straat bezig met een huis aan te bouwen. Ze hesen kant en klare wanden van een vrachtwagen en eentje brak er los. Tegen het hoofd van een bouwvakker die op een ladder stond en daar van af viel tegen de stenen paal tussen onze 2 opritten in. Voor-en achterhoofd kapot, nauwelijks aanspreekbaar. Zijn collega's zouden 'm wel even in de auto zetten om naar een dokter te rijden. Ik heb ze direct duidelijk gemaakt de man te laten liggen en de spoedlijn van de huisarts gebeld. Die zeiden mij gelijk 112 te bellen. Dus gedaan. Uiteindelijk kwam er een ambulance, 2 rapid responders, een politiewagen en de traumaheli. Ik voelde me wel een beetje opgelaten, maar de centralist bepaald wat er op afgestuurd word aan de hand van wat er verteld word. Er is later ook nog een onderzoek door de arbeidsinspectie gedaan vanwege het losbreken van die wand.

Het was dus gelijk wel een goeie, maar ik vond het vooral heel fijn later die middag de beste meneer terug te zien in de straat. Zijn vrouw was er inmiddels vanuit de andere kant van het land om hem mee naar huis te nemen. Hij kwam mij bedanken en zijn spullen ophalen. Hij had "slechts" een hersenschudding en mocht thuis van de schrik gaan bekomen. Gelukkig goed afgelopen dus.

Darinka1 likes this.
  12. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    1x omdat mijn man in een plas bloed lag.
    1x voor een woningbrand waar de bewoner nog binnen was, maar wij met geen mogelijkheid naar binnen konden.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    1x vanwege een (wat klonk als) uit de hand lopende ruzie bij de onderburen tussen ouders en jonge puberzoon...t was daar elke avond raak, maar die keer was t echt heel erg dus ik maakte me zorgen.

1x vanwege een ongeluk voor onze deur: 2 jonge broekies in een 45km wagentje waar ze altijd al mee aan t stunten waren (eentje op t dak hangend en dan al slingerend door de straat - woonerf - rijden bijv). Dit keer dachten ze wel even een handrembochtje te kunnen maken met t ding op een drukkere doorgaande weg.
    Die vloog dus behoorlijk uit de bocht op zn kant en bijna een achtertuin in van onze overburen.
    Ze waren niet helemaal eerlijk tegen de politie hoe t gebeurd was, maar mag hopen dat ze er wel doorheen geprikt hebben ;)
    Heb ze daarna eigenlijk nooit meer gezien in de straat.
    Meerdere mensen hadden toen al gebeld.

1x een oudere vrouw onder invloed die niet meer wilde leven en op straat lag....ik heb toen niet zelf gebeld maar iemand anders. Zij klampte zich aan mij vast en een heel verhaal over haar dochter en dat ze er nooit wat van hoorde, dat ik zo lief was en dat ze liever dan mij als dochter had gehad. Vervolgens weer dat ze dood wilde enzo. Ik heb haar toen vooral geprobeerd te kalmeren.
    Er is toen een ambulance gekomen voor haar en die hebben haar meegenomen geloof ik.

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Al vrij vaak...

Kinderen die aan het spelen zijn op de rand van een viaduct boven de snelweg.

Meerdere keren getuige geweest van een ongeval.

Ongeluk van zoon.

Brandmeldingen

Overval

En vast nog wel meer dingen maar dit is wat ik nog onthouden heb

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Syane, DastyQueen, Caithy and 8 others like this.
  16. Lilium

Lilium Niet meer actief

Vaker voor directe overlast; drugsgerelateerd geweld in mijn portiek, geweld op straat, buren die elkaar letterlijk het huis uit sloegen. Ga zo maar door.

Een keer voor een ongeval waarbij ik een kennis toevallig zag liggen. Na een fietsongeluk gaf ze aan haar benen niet meer te kunnen bewegen.

Bij een vuurwerkongeluk waar mijn toendertijd vriendje slachtoffer was.

Vrij recent voor mijn deur een man die met de auto uit de bocht vloog, door een glazen bushokje ging en weg wilde rijden. Hij was duidelijk beschonken en gelukkig wilde zijn auto niet verder.
    Meneer leek te willen vluchten.

Vorige week door het algemene nr doorgeschakeld naar de meldkamer omdat ik met de auto werd aangereden voor een andere auto.. deze vluchtte weg. Gelukkig had ik het kenteken.

Pfoe.. lekker stadje.. Rotterdam. ;)

17. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

iMoeder likes this.
  18. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

Jun 5, 2017
    248
    146
    43
    Mijn man gisterenavond nog voor mij.. lig met een interne bloeding in het ziekenhuis. Wachtend op de arts.

19. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Zoals bijna alle andere topics in de lounge.

DastyQueen likes this.
  20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

2x omdat mijn jongste stikte in zijn eigen slijm en blauwe werd.

Share This Page