Vrouwen met ass, welke symptomen

Discussie in 'De lounge' gestart door one of kind, 11 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Denk dat misdiagnoses vaak gebeuren.
    Hier kom ik ook nog niet echt verder helaas.
     
  2. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Denk dat je je moet afvragen, ik loop tegen zoveel dingen. Wil ik graag weten wat het is.
    En hulp krijgen voor de toekomst.
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat ik niet te intieme vragen stel. Maar waaraan merkte jij dat de behandelingen verkeerd waren en wat deed dat met jou?
     
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik volg even. Als kind de diagnose ADD gehad. Maar als nu naar onze zoon met ASS kijkt is hij sprekend mij.

    Waar en hoe kan je eventueel je eigen opnieuw laten testen?
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    De eerste stap is een doorverwijzing van de huisarts. Maar ik zou eerst zelf onderzoek doen naar de plek waar je naartoe doorverwezen wilt worden. Anders wordt er misschien een minder fijne plek aangeboden.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Dankjewel, zal het ook eens aan de therapeut vragen die ons straks met onze zoon gaat begeleiden. Zij doen ook volwassenen. Mijn man heeft nog meer autistische kenmerken, maar had als kind de diagnose ADHD. Maar in onze tijd was eigenlijk alles Add of ADHD en was autisme niet zo snel een diagnose. Die beaamde onze zoon zijn psygoloog ook.
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    #127 Zonnestralen, 11 mei 2021
    Laatst bewerkt: 11 mei 2021
    Fijn dat je dan al een ingang hebt bij een organisatie die je kent.

    Zijn tijd zal niet heel veel verschillen met mijn tijd. Zo'n 26 jaar geleden kreeg ik de diagnose adhd. Maar ik heb, onder andere bij de medicatie, nooit het gevoel gehad dat het helemaal goed zat. Ik kon dingen niet die hun (andere adhders) wel makkelijk af leken te gaan. En ik voel mij vaak thuis bij mensen die ass blijken te hebben.

    Mijn jongens hebben geen ass diagnose. Wel 1 met vermoeden van TOS (ik wacht nog op de evaluatie). Maar toch heb ik het idee dat ik meer ontdek over mezelf via mijn kinderen. Na een diagnose van adhd is het wel lastig om mijn vinger erop te leggen. Ik herken wel dingen. Maar mijn bril wisselt af en toe tussen adhd en ass.
     
  8. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Ze sloegen niet aan en mijn problematiek werd er niet minder van. De handvaten die ze me boden sloten niet aan op mijn hulpvraag.
    Voor mij was dat heel frustrerend.
     
  9. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Ik lees dat veel mensen met autisme slaapproblemen ervaren. Is dat bij jullie ook zo? Ik ben al vanaf mijn puberteit een slechte slaper en slaap eigenlijk het beste in mijn eentje.
     
    one of kind vindt dit leuk.
  10. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik val moeilijk in slaap en droom ontzettend veel. Word vaak 10 x per nacht zittend wakker.
    Met hartkloppingen en al.


    Vandaag ben ik bij een psychologe wat bij het werk is.
    En zij vond het nog niet zo'n raar idee laten testen.
    Ze zegt je geeft duidelijk aan dat je handvatten wil.
    En overprikkeld bent.
    Ook door alle zorgen voornamelijk van de oudste
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.971
    17.011
    113
    Vrouw
    Als puber sliep ik héél slecht, lag veel te piekeren. Was jaloers op mensen die hun bed maar hoefden te zien en al sliepen..
    Tegenwoordig hoor ik bij de laatste groep, ik slaap vrijwel direct in, het zal de vermoeidheid zijn haha.
    Wel slaap ik heel licht, word snel wakker.
     
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Alleen als ik echt overprikkeld ben, kan ik moeilijk in slaap komen. Maar verder slaap ik juist goed en heb ook nog nooit in m'n leven nachtmerries gehad oid.
     
  13. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Vandaag de afspraak gemaakt. 22 juni is de intake
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  14. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dat is snel :eek:

    Ik dacht dat er lange wachtlijsten waren?
     
  15. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb maandag m'n intake gesprek. Ben erg benieuwd of ik gehoord wordt..

    Bij wie hebben jullie intake?
    Ik in het ziekenhuis bij de afdeling psychiatrie. Geen idee of ik daar goed zit.

    Qua slaap problemen herken ik het, lig ook vaak wakker snachts. Piekeren etc.
    Inslapen gaat wel goed.
    Als ik overprikkeld ben kan ik juist heel veel slapen. In een donkere kamer, alleen en geen geluiden.

    Ben nu bezig met een lijstje waar ik allemaal tegenaan loop, vind dat best lastig te verwoorden.
     
  16. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Dat verbaasde me zelf ook al. Maar ben er wel blij mee
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  17. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hier na hoop gedoe ook verwijzing.
    Maar voorbpsychologe intern bij huisarts.
    Ben benieuwd of zij die testen wel kan doen.
     
    Krabje vindt dit leuk.
  18. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik stuur je ff pb mag dat?
     
  19. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Natuurlijk!!
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  20. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik heb een dochter met autisme, van bijna 10 jaar. Ze kreeg haar diagnose toen ze 3 jaar was, maar de vermoedens waren er al langer. Een paar jaar later is ze opnieuw getest, dit moest toen i.v.m. een nieuwe hulpvraag. Beiden keren was er bij haar geen twijfel over de diagnose ASS. Ze zit op het speciaal onderwijs, tussen 95% jongens. Dat is nu ze wat ouder begint te worden wel lastig. Ze is geen meisje-meisje, speelt Minecraft, etc, dus qua interesses kan ze prima aansluiting vinden bij de jongens. Maar toch mis ik voor haar dat ze zich aan andere meisjes kan meten en van kan leren, vooral op sociaal gebied. Meisjes zijn daarin toch wat behendiger. Mijn dochter wordt op school makkelijk over het hoofd gezien. Ze uit zich daar weinig, in tegenstelling tot sommige jongens die vrij explosief kunnen zijn. Mijn dochter uit zich pas thuis, in haar veilige omgeving. Dat zorgt wel eens voor onbegrip en weinig steun op/van school en frustratie bij ons, dat ze niet willen geloven dat ze thuis vaak erg overprikkeld is van de schooldag. "Op school zien wij niks", horen we dan.

    Ik heb zelf geen autisme. Mijn man wel, die heeft zich 3 jaar geleden laten onderzoeken, omdat hij veel van zichzelf in onze dochter herkende en tegen dingen aanliep vooral in z'n werk, maar ook binnen onze relatie. Sinds een half jaartje zit hij nu ook in therapie, om te leren met bepaalde dingen om te gaan. Het heeft best een tijdje geduurd bij hem voordat hij de diagnose een plekje kon geven. We grappen wel eens onderling dat hij meer 'autistisch' is geworden sinds z'n diagnose. Wat ook wel logisch is, want ineens werd hij meer bewust van dingen waar hij tegen aanloopt, z'n grenzen, etc. Wel iets om je goed te realiseren als je idd een traject van onderzoeken in gaat. Er komt ook best wel veel op je af dan ineens. Het geeft je aan de andere kant wel ook meer inzicht waar bepaalde dingen vandaan komen en het opent deuren naar hulp om te leren hoe je met bepaalde situaties om kunt gaan. Succes allen die in die situatie zitten!
     
    Dufel en one of kind vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina