Vrouwen met een militair

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bubblez, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Leuk dat het hier drukker is geworden!

Vriendlief is net weer vertrokken, nu voor twee dagen (dan anderhalf thuis) en dan op uitzending. Ik vind het eigenlijk erger dan gedacht nu ik zwanger ben. Hij mist toch het begin en de eerste echo's etc.

2. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    @neffie, ja het is zeker zwaar als je net zwanger bent en hij moet op uitzending. Ik vind uitzendingen altijd al pittig maar als je kinderen hebt of in verwachting bent vind ik het nog zwaarder.

Ik denk dat je zoveel mogelijk foto's etc. en eventueel een dagboekje kunt maken zodat hij het toch mee kan maken en je het toch kunt delen.

3. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    Hier nog een! :D
    Man lief is ook militair en ik weet niet beter eigenlijk
    Zo leuk en herkenbaar om jullie verhalen te lezen. Het is echt een levens wijze, anderen snappen toch nooit 'echt' hoe het is he? Maar het hoort echt bij ons, en er zitten heel veel lastige kanten aan maar ook fijne dingen. Ik denk dat je een hele andere relatie hebt, je weet ontzettend goed wat je aan elkaar hebt. Ook moet je erg flexibel zijn, las net ook de frustratie over onbekende vertrek data's etc. Dat is zó herkenbaar! Daar word ik af en toe helemaal gek van, er wordt ook nogal wat van ons gevraagd.

Leuk om alle leuke dingen maar ook frustraties te delen!

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jemig neffie, zuur dat hij dan nu nog 2 dagen weg moet:( weet je al voor hoelang? En waar gaat hij heen?

Ik kan me best indenken dat je het helemaal niet leuk vind. Hij gaat het eerste stuk van de zwangerschap compleet missen.. Idd een dagboek en veel foto's is natuurlijk erg leuk!

Hi elfje, welkom!
    Inderdaad, vrouwen zonder militair snappen die wereld compleet niet, is ook begrijpelijk maar soms wel jammer. Ik denk dat onze relatie veel sterker is. Je moet elkaar zoveel vertrouwen, en veel willen geven. Dat zie je vaak niet. Het is echt een manier van leven.

Waar zijn jullie mannen(of jijzelf) gestationeerd?

5. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik kom er ook graag bij als het mag.
    Mijn partner is ook militair, nu 6 jaar.
    Hij heeft nog geen uitzending gehad, wel een tijdelijke tewerkstelling van 4 maanden in curaçao. Zelf ben ik ook militair, ben op het moment ook meer weg dan dat hij weg is. We zitten beiden in Oirschot.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hi Ellen! Leuk!!

Jeetje dat lijkt me nog zwaarder, is dat een beetje soepel te organiseren met kinderen?

Mijn man heeft gisteren aan zijn en verteld dat we bezig zijn. Sm gaf aan dat wanneer ik zwanger was en ik redde me niet dat mijn man dan gelijk naar huis mocht. Opzich heel fijn:D
    Hij zei slleen wel, dar mijn man miss in de spagaat zou komen als hij ooit op uitzending zou moeten. Maar het lijkt mij dat we daar wel wat op weten te vinden, tenslotte is hij niet de eerste militair met kids:)

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hi allen

Hier nog één, vrouw van een militair. Die van mij is inderdaad tweemaal op uitzending geweest maar dat was voordat wij elkaar kenden dus dat ''scheelt''. Nu heeft hij een functie in de buurt dus hij is gewoon thuis. Hij moet alleen regelmatig op oefening. En tja, uitzending kan altijd natuurlijk.

Uitzending lijkt mij dan inderdaad lastig. Eigenlijk nooit over nagedacht nog maar je weet het nooit hoe het dan loopt. begin er nu meer over na te denken met een kleintje op komst...

8. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    In de afgelopen 4 jaar hebben we eigenlijk nooit echt problemen gehad met de organisatie en de kids. We zijn ook nooit tegelijk weg gemoeten (puur toeval denk ik) en anders hebben we mijn ouders als back up.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De oefeningen blijven altijd. Dat vond ik ook een stuk makkelijker dan een uitzending:p
    Logisch dat je er nu meer over nadenkt, is nu toch anders...

En wat een geluk ellie! Dat leek mij nogal spannend dan;)

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Hè, mijn man is al 10 jaar militair, we zijn 8 jaar samen en sinds 18 aug zit hij in Roosendaal in d'r opleiding van korps commando

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gezellig! Welkom! Wat gaat hij doen?

Hoe ervaren jullie het weg zijn?
    Ik red me prima, en de dagen gaan vaak snel. Maar vind het toch wel eens lastig als ik met iemand wil praten dat hij er niet is enzo..

12. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Hallo dames,

Hier ook getrouwd met een militair.
    Hij is vandaag weer vertrokken op uitzending.
    Vind het heel herkenbaar wat er hier gezegd wordt over vertrektijden en data. Dat is ook mijn grootste frustratie punt!

13. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    Goedemorgen! Hier is manlief gisteren vertrokken voor een weekje, en voelden gelijk een beetje alleen,..... En dat terwijl ik alles behalve alleen ben haha maar goed hij is zo weer terug en ik vind het ook wel even fijn soms weer even alleen.
    Ik merk dat er altijd gelijk een knop om gaat en ik in een andere modus ga. Het loopt allemaal soepel gelukkig.

Zwanger en dan je mam op uitzending lijkt me erg lastig, hij mist gelijk zo veel. Wanneer zijn jullie mannen weer terug?

14. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Mijn man is nu voor 5 weken weg.
    Het is dit jaar al de derde keer dat hij gaat. Hij is de eerste keer twee maanden weg geweest. Daarna twee maanden in nld, toen weer een maand weg, nu weer 2 maanden in nld geweest en nu dan weer voor 5 weken weg. Andere keren ging het me goed af maar ik heb nu veel last van mijn bekken en zie er nu wel tegenop 5 weken alleen met een peuter.
    Hij zou in december weer weg moeten maar daar is hij gelukkig afgehaald omdat ik dan hoogzwanger ben.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jeetje mara dat lijkt mij niet zo fijn. En 'maar' 5 weken? Is dat nieuw bij defensie dat ze nu korter gaan? Mijn ex ging 8 jaar terug voor 6 maand:O
    En fijn dat hij dan nog weer weg moet. Dat zou echt niet leuk zijn!

Elfje, maf he idd dat knopje. Je gaat zo verder waar je gebleven was als het ware..
    De mijne is weer weg voor 2 weken..

16. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Dat was alleen bij deze uitzending ivm personeelstekorten. Daarom een andere roulatie. Hij zou met dec erbij in totaal ook bijna een half jaar zijn gegaan alleen dan verdeeld over het hele jaar.
    Andere uitzendingen waren 4,5 maand.

17. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    @bubblez, ik denk dat mara's man in dezelfde uitzending zit als mijn man. Om ervoor te zorgen dat die uitzending draaiende kan blijven worden de mannen in verschillende rotaties uitgezonden i.v.m personeelstekort. Ze zijn dus korter op uitzending maar ook kort thuis en in 1 jaar zitten heel veel uitzendingen. Die van mij is ( als de uitzending volgend jaar stopt) in totaal 10 of 11 maanden op uitzending geweest in 1,5 jaar tijd. Hij heeft nu 3 rotaties gehad en de 4de komt in oktober. Mijn man is elke keer 2 of 3 maanden weg en dan 3 of 2 maanden thuis. Sommige mannen zijn 1 maand weg en 1 maand thuis, en sommige 2 maanden weg en 2 maanden of 4 maanden thuis.

18. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    Tjeeeee wat een gedoe lijkt me dat, steeds even weg en dan maar koet thuis om vervolgens weer weg te gaan. Stomme bezuinigingen,...... Het heeft nogal wat gevolgen allemaal.
    Kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet Mara, helemaal met bekkenklachten is een beetje hulp thuis wel fijn. Hoop dat de tijd voorbij vliegt.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jemig.. Je zult er vast aan wennen maar dat heeft niet mijn voorkeur;)
    Het hoort er wel allemaal bij hoor:p dat realiseer ik me:D

Wel respect voor jullie!

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat is het hier rustig! !

Ik vroeg mij trouwens iets af. Kun je als partner van een militair ook via de militaire verzekering je zorgverzekering krijgen? En hoe werkt het dan met de dokter er het ziekenhuis?

Deel Deze Pagina