Hallo. Bij de laatste echo lag ons kindje dwars... Wat ik mij af vraag... Hoe weet je dat je kindje juist ligt voor de bevalling... Ik ben nu 32 weken ver... Kan je dat voelen hoe dat hij/zij ligt... Als hij/zij beweegt met armpjes en/of voetjes, waar moet je dan juist iets voelen? Alvast bedankt
Hoi, Ik denk dat het er o.a. mee te maken heeft hoe dik of dun je zelf bent en hoe je kindje ligt, of je kunt voelen hoe het ligt. Ik voel precies hoe de baby ligt, ik herken dit aan: - De grote ronding (de billen) - De kleinere ronding (het hoofdje) - Waar ik de hik voel (nu meer naar boven dan naar onderen) Een vriendin van me zei dat je het kunt voelen aan 'waar je de hardste schopjes voelt', maar dat gaat niet altijd op. Ik heb bijv. de placenta aan de voorkant liggen (dus tegen de buikwand aan), waardoor die de schopjes tot navelhoogte wat dempt. Hoger in mijn buik voel ik veel hardere bewegingen, maar dat zijn toch echt de armpjes (bevestigd door de vk). Je kunt trouwens altijd aan je VK of gyn vragen of zij/hij je wil leren hoe je de ligging van de baby kunt herkennen!
mijn vk was van de week verbaast dat ik precies wist hoe het lag,zij zei dat ze het door mijn buikspieren ( yeah right ik met me zo niet getrainde lijf) het niet kon voelen, heb haar maar ff aangegeven dat het op me blaas dwars ligt toen ging ze wat harder drukken en toen voelde ze het idd. denk dat je idd zlef beetje moet voelen en niet bang zijn om je buik in te drukken.. verder sluit ik me bij danabelle aan
De vk zei dat hij bij mij met zijn hoofdje naar beneden ligt. Ik voel de meeste beweging laag in mijn buik. Denk dat het kindje dan dubbel ligt of zo? Of het zijn gewoon zijn armen..
Hier kan de vk het zo voelen. Baby ligt al weken met het hoofdje naar beneden. Zelf voel ik het niet hoor, al voel ik wel de meeste beweging boven in mn buik en soms heel zacht onderin.
Ik kan het zelf niet zo goed voelen, maar de vk voelt het wel hoor. Hier ligt het kindje nu nog in een stuit, maar dat zal nog wel weer veranderen.
ik kan het zelf ook niet precies voelen. Ik weet nu dat mijn baby met het hoofdje naar beneden ligt en ingedaald. Ze kan nu ook niet meer draaien. Maar je vk kan wel voelen hoe ze ligt. Als ze dwars lag zou ze het wel goed in de gaten houden. Nu kan je baby nog draaien dus je hoeft nog geen zorgen te maken. Bij ons lag de baby ook dwars tot aan 34/35 week. Daarna is ze gelukkig keurig nog gedraaid.
Ik kan het zelf niet voelen, zeker niet aan de buitenkant. Door schoppen (of stompen?) tegen mijn ribben kan ik wel zeggen dat ze ofwel met voeten, ofwel met handjes in de buurt van mijn rechterribben ligt, hahaha! Ook hier trouwens heeeeele getrainde (ahem) buikspieren waardoor de verlos het ook niet kon voelen. Dus voorlopig is het voor mij nog een mooie verrassing!