Wij zijn bij mijn schoonouders op visite voor kerst. Mijn schoonzus is 11+4 dagen zwanger en heeft met 8 weken al aan mijn schoonouders verteld. Wij willen pas met 11/12 weken aan mijn schoonouders vertellen dat we zwanger zijn. Nu zegt mijn schoonvader net dat hij het niet leuk zou vinden als mijn schoonzus en ik samen zwanger zouden zijn omdat hij dan niet optimaal van beide kan genieten. Dus hij zegt dat we nog maar een jaar moeten wachten. En hij meende het... Ik heb een hele lieve schoonvader hoor! Maar hier kon ik wel om huilen. Hij moest eens weten
ach gossie, ja dat is nie tleuk om te horen, Ik denk dat dat wel bij trekt als hij het eenmaal weet hoor Maar leuk om te horen is het niet.
Aan 1 kant super lief! Want hij wil van die van jullie ook optimaal genieten. Hij weet niet beter want het is zo gaaf! Delen kan heel fijn zijn en de kindjes zullen samen groot worden. Ik snap dat t zeer doet maar neem t m niet kwalijk. Hij komt er vast op terug! En vergeet vooral niet te genieten.
Ik snap je dubbele gevoel. Mijn moeder heeft destijds ook gezegd dat ik nog niet zwanger moest raken. Ze vond de woonsituatie niet gunstig en mijn zusje was toen ook zwanger. Toen ik een paar weken later met lood in mijn schoenen vertelde zwanger te zijn, reageerde ze heel positief! Mijn dochter en nichtje zullen straks amper een half jaar schelen, dus dat is juist hartstikke leuk! Mijn ouders zijn heel erg trots dat ze zo snel weer opa en oma worden. Hopelijk reageren jouw schoonouders uiteindelijk ook zo!
Ik denk eigenlijk dat je zijn reactie als iets positiefs zou moeten beschouwen, al voelt dat nu natuurlijk even niet zo (zou bij mij ook zo binnen zijn gekomen hoor). Hij wil denk ik graag dat jullie ieder tijdens jullie zwangerschappen de volledige aandacht krijgen en jullie het middelpunt laten zijn. Misschien is hij zelf bang iemand anders tekort te doen. Ik denk dat zodra jullie vertellen dat jij zwanger bent hij zijn eigen opmerking al vergeten is. Zo niet dan zal hij zichzelf wel voor zijn kop slaan haha.
Denk ook dat hij het niet zo bedoeld. Waarschijnlijk zijn ze dol enthousiast als ze het horen! Wat verw8 je dat hij zegt? Ik had je nog zo gezegd...? Haha..je wil het niet horen. zou t ook niet leuk vinden. Maar mensen zeggen soms dingen die heel lullig zijn zonder er bij na te denken. mensen hebben niet door ho ekwetsend iets kan zijn. Ik denk hij ook niet.
Heb ook een keer zo een rot opmerking gehad. De zwangerschap is in een ma geƫindigd en de "haat" is er nog steeds.... Men moet gewoon nadenken voordat zulke opmerkingen worden gemaakt.
Ik zou het proberen als positief te zien.. Begrijp je wel hoor maar inieder geval is is hij heel enthousiast over het krijgen van kleinkinderen als hij spreekt over optimaal genieten! Mijn schoonouders hoor ik nooit wat van en die hebben het er alleen maar over als het maar geen jankerd word want dan zitten ze niet op ons bezoek te wachten etc... Dus ondanks de niet zo handige opmerking weet ik zeker dat hij dol enthousiast zal zijn!!
Snap je gevoel wel, maar ik denk dat hij zich heel lullig zou voelen als hij het zou weten! Hier mijn schoonmoeder (toen ze nog leefde) die riep dat wij echt nog niet aan kinderen moesten beginnen hoor (waarom weet ik niet), terwijl mijn spiraal er net uit was en we zwanger wilde worden. Heeft ze wel haar excuses voor aangeboden later dat ze het echt goed bedoelde, maar er wat krom uit kwam. En uiteindelijk hebben we haar een week voor ze overleed kunnen vertellen dat ik zwanger was (toen net 5 weken) en ze was zo blij!
Ik snap je gevoel. Dat is niet leuk. Mijn schoonouders liepen altijd overal te verkondigen: '2 kinderen is meer dan genoeg!'. Toen wij blij gingen vertellen dat we een derde kindje zouden krijgen, reageerden ze erg geshockeerd, helemaal niet leuk. Maar ze zijn er tochaan gewend en genieten inmiddels volop van hun kleindochter.
Ja dat is niet leuk om te horen, maar straks is hij vast wel blij. Mijn vader riep ook steeds dat ik nog niet zwanger moest raken maar toen ik het eenmaal was was hij superblij. Nu roept hij steeds dat twee genoeg is, ik kom uit een gezin met 4 kinderen
Ik denk dat als hij weet dat jullie ook een kindje verwachten, hij het echt wel geweldig vind hoor! Het is op zo een moment niet leuk, maar daar komt hij vast wel op terug als hij hoort dat er nog een kleinkind op komst is! Mijn vader kreeg binnen 9 dagen tijd 4 kleinkinderen..
die dingen blijven moeilijk.. ik scheel ook 4 weken met me schoonzus maar ik weet zeker dat straks je schoonvader helemaal door het dolle zal zijn met al die kleintjes!
Jeetje wat heeft jou sv nou te willen? Het is toch niet aan hem wanneer jullie een kindje moeten maken zodat hij ervan kan gaan genieten. Zo een opmerking gaat er bij mij echt niet in serieus kom nou. Ik zou lekker zeggen dat jullie trotse ouders worden. Je sv kan blij voor jullie zijn of een potje hard gaan janken in een hoekje omdat hij niet optimaal kan genieten van Nog een kleinkind erbij. Lap t aan je laars wat ie ervan vind en geniet van jullie wonder
Agosh..hij zal het inderdaad niet zo bedoeld hebben, maar snap jouw gevoel. Zelf kreeg ik vlak voor ik zwanger werd een O je bent toch niet zwanger he? naar mijn kop toen ik niet zo lekker was en bij schoonouders op visite. Vooral een pokke opmerking als je weet dat wij toen al 4 jaar bezig waren met proberen Jouw schoonvader zijn reactie is ietwat lomp, maar denk wel veel beter bedoeld als die van mijn schoonmoeder
Heeft mijn moeder ook gezegd. Mijn broer en schoonzus zaten in een heel traject om zwanger te worden. Mijn moeder dacht dat ik nog niet aan kinderen dacht (was al 28 maar blijf hun kleine meid ) en zei toen een keer: ik zou het echt erg voor hun vinden als jij eerder zwanger zou zijn. Op dat moment wilden wij echter ook zwanger worden. Ik snapte wat ze bedoelde en vond het ook erg voor mijn broer. Maar mijn moeder is een flapuit wat niet echt handig en best pijnlijk was. Jouw schoonvader bedoelt het niet rot, maar verwacht dus nog niet dat je zwanger bent. Anders zou hij zoiets denk ik niet zeggen. Maar snap jou heel goed hoor! Je zal zijn blije reactie zien over een paar weken!
Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik hoop echt dat jullie gelijk hebben en hij straks gewoon net zo blij is. Ik heb een maand geleden eens een topic geopend toen mijn schoonzus had verteld dat ze zwanger was. Vond ik ook heel moeilijk omdat zij nu mijn schoonouders opa en oma zou maken. Maar dat komt vooral omdat mijn schoonouders toen mijn schoonzus en zwager vertelden dat ze gingen trouwen en tijdens de bruiloft zelf, heel hard moesten huilen. En toen wij het vertelden en tijdens onze bruiloft hebben ze geen traan gelaten. Want ja, 'de eerste is natuurlijk ook wel heel bijzonder' en daar ben ik nu ook een beetje bang voor. Maar ik hoop echt dat jullie gelijk hebben!!