Vrouwen met overgewicht betutteld door de gynaecoloog?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jillan, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het kader van het ziekenhuisbeleid, waarbij bepaald is dat vrouwen boven een bepaalde BMI niet in aanmerking komen voor een fertiliteitsbehandeling, de volgende peiling:

- Vind jij dat de gynaecoloog de beslissing mag nemen een patiënt wel of niet te helpen met zwanger worden of (na op de risico's te zijn gewezen) is die beslissing aan de patiënt zelf?

- Voel jij je als vrouw met overgewicht betutteld door jouw gynaecoloog wanneer je (herhaaldelijk) wordt gewezen op het feit dat je moet afvallen?

2. bereke

bereke Niet meer actief

Pfff da's een moeilijke vraag. Langs de ene kant denk ik het is toch aan de patiënt zelf om te beslissen. Maar langs de andere kant helpt een klein beetje afvallen soms al om ingrijpende, belastende en dure behandelingen te vermijden en beperkt het de risico's voor moeder en kind.

3. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als alle kosten voor de rekening van de patiënt zouden komen, zou het ziekenhuis dan net zo streng blijven? ;)

4. bereke

bereke Niet meer actief

Tja, dat zal van zh tot zh en van dokter tot dokter afhangen denk ik. Cru gezegd: sommige dokters doen er alles aan om zoveel mogelijk te verdienen en anderen doen echt alleen wat hen het beste lijkt voor de patiënt, volgens mij.

Deel Deze Pagina