Misschien hebben jullie hem ook al gezien, de nieuwe reclame van Always voor hun maandverband. De nieuwe kreet is: "have a happy period". Nou ik dacht dat ik gek werd. OF je nu wel of niet zwanger wilt worden, een "period" is nooit echt happy toch... Het lijkt wel een kreet op een anzichtkaart. Voor je t weet kan je ze naar elkaar versturen.... En ik, die zwanger wil worden, zit al helemaal niet te wachten op "een happy period" Wat een ... reclame!
Nou...je verwoord precies mijn gedachten. Toen ik het zag op de TV had ik ook zoiets van Hallo zeg, doe effe normaal, hier ga je toch geen happy time van maken? Ik bedoel; welke vrouw voelt zich nou beter tijdens de menstruatie dan wanneer ze het niet is ( of zijn die er echt?) ? Stomme reclame. Zo...dat lucht op...
Sowieso geen reclame over maandverband en tampons zeg. Wat heeft het nou voor meerwaarde....jak! *ken deze reclame overigens niet*
Inderdaad een afgrijselijke reclame! Ik zat totaal verbijsterd voor de buis...... Wedje leggen dat die kreet door een man is verzonnen?! Liefs Esther
ik ken m ook niet? maar ik vind reclames over tampons en maandverband (en leningen) sowieso helemaal niks!
Ehh wil me nergens mee bemoeien hoor maar het is de bedoeling dat je je maandverband in je onderbroek plakt (bij voorkeur met de plakstrip naar beneden ) en niet onder je schoenen 8) Ik vind het ook een vreselijke reclame (dacht trouwens dat het van de libresse was ). Het heeft een hoog : Keep on dreaming gehalte ale: :-& Groetjes Anita
Ooh, vreselijke reclame! Mijn nekharen gingen ook de lucht in.. Wie verzint nou zo'n reclame? Dat KAN geen vrouw geweest zijn. En idd, de toegevoegde waarde van maandverband en tampon reclames zie ik ook totaal niet. Is er al een hyve 'anti maandverband- en tamponreclame'?
In de US is die kreet al een tijdje in omloop. Ook daar zijn nogal heftige reacties losgebroken, met de volgende ingezonden brief als gevolg. Hij is wel in het Engels, maar hij is bijzonder goed en pakkend geschreven en verwoord denk ik wat iedere vrouw denkt ... Overigens wat betreft alle maandverbandreclame. Ik vind het echt te belachelijk voor woorden. Mijn hubbie meent zelfs (niet gemeend bedoeld hoor) dat ik me niet zo moet aanstellen, want volgens de reclame moet ik me iedere maand FAN-TAS-TISCH voelen ... hij weet natuurlijk ook wel dat dat niet zo is, maar dat is wel de indruk die er wordt gegeven .. maar goed, hier de brief ...
GEWELDIG! En wie kent deze nog: Vrij zijn blij zijn heerlijk gevoel, aahaaahaaa, niets kan je gebeuren vandaag je voelt je goed! ? (O.B. reclame van 20 jaar geleden)
Ik heb 'm ff snel vertaald (bij voorbaat excuus als het niet helemaal overeenkomt. Het is lastig om het amerikaans sarcasme over te brengen in een vertaling ...)
Nou, ik zat ook al zo te schelden toen ik die reclame voor het eerst zag. Have a happy period! Daar zakt je broek toch vanaf. Inderdaad vast verzonnen door een vent. Ze gingen de maandverbandenbusiness bij de keuringsdienst van waren (leuk t.v.-programma trouwens) onderzoeken, er werkt zowat geen enkele vrouw daar. Bovendien 'met je menstruatie zegt je lichaam dat alles werkt zoals het moet of in orde is (zoiets zeggen ze ook nog), vind ik ook een rare uitspraak. Helaas gaat die vlieger echt niet in alle gevallen op.
Wat is er mis met de menstruatie? Snap het probleem niet zo. Oke als je zwanger wilt worden, en je krijgt de maandstonden is het wel vervelend maar betekent wel dat de boel werkt. Ik heb net 3 zware chemo kuren achter de rug, en ik kon er van in de overgang terecht komen, dus onvruchtbaar. Maar is niet gebeurt, dus lang leve de rode vlag. Erger me meer aan de seksistische reclame