Op 8 april, ruim een week na de vermissing van Kris Kremers en Lisanne Froon, zijn er nog foto's gemaakt met een camera van de meisjes. Ook zijn hun telefoons gebruikt om noodnummers te bellen. Dat hebben de ouders van Kris bekendgemaakt op een persconferentie in Panama. Lisanne en Kris raakten op 1 april vermist. Ze zouden die dag een wandeltocht maken. 'Op tijd weggegaan' De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders. Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's. Ze zouden dan ook niet pas laat op de middag het pad zijn opgegaan, zoals tot nu toe door getuigen werd verklaard. Daarna is op 8 april nog een aantal foto's genomen. Volgens de ouders lijken die 's nachts gemaakt. Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn. Op de persconferentie werd geopperd dat de flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten. Dat zou mogelijk de donkerte van de foto's verklaren. Noodnummers gebeld De ouders van Kris gaven ook aan dat er met de telefoons van Kris en Lisanne op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 zijn gebeld. Kris' ouders zijn deze week in Panama. Ze hebben een deel van de route gelopen die ook hun dochter en Lisanne hebben bewandeld. " We wilden met eigen ogen zien welke weg onze dochter en haar vriendin zijn gegaan en welke beslissingen zij onderweg zouden moeten nemen", aldus Kris' moeder op de persconferentie. Zie ook: Vader Kris Kremers twijfelt aan verdwalingstheorie Eerder vandaag werd bekend dat er opnieuw botresten zijn gevonden in Panama, vermoedelijk van Kris en Lisanne. De resten worden nu onderzocht. -------------------------- Hans Kremers, de vader van de begin dit jaar in Panama omgekomen Kris Kremers, betwijfelt dat zijn dochter samen met haar vriendin Lisanne Froon in de jungle is verdwaald. Dat zei hij in een interview met EenVandaag. De ouders van Kris en Lisanne weten vier maanden na de verdwijning nog steeds niet wat er met hun dochters is gebeurd. Het enige bewijs op dit moment is een DNA-match met beide meisjes. "Voor ons zijn er nu zoveel open einden en onlogische dingen in wat we weten, dat we zeggen: de conclusie van verdwaling kunnen wij als ouders niet trekken", aldus Kremers. 'Het is heel onlogisch' Spullen als een korte broek, telefoons en bh's werden ook gevonden. Ook hierdoor twijfelt Kremers aan het verdwaalscenario. "Als jij verdwaalt bent, zou je dan je BH afdoen? Ik ben niemand tegengekomen die dat zou doen. Dat is heel onlogisch", vertelt hij voor de camera's van EenVandaag. Uit onderzoek van het Nederlands Forsisch Instituut blijkt bovendien dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons. Ook zijn er nog foto's gemaakt met de digitale camera's. Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daarover te spreken. Onbeantwoorde vragen De familie van Kris Kremers zit met te veel onbeantwoorde vragen. Daarom gaat de familie volgende week terug naar Panama om zelf de wandeltocht van hun dochter te reconstrueren. Ook hoopt de familie dat de autoriteiten opnieuw gaan zoeken in de jungle naar stoffelijke resten; die hebben ze nodig om een waardig afscheid te kunnen nemen. De ouders van Lisanne Froon blijven op de achtergrond bij de zoektocht betrokken.
Zo vreemd allemaal.. Heel erg voor familie en vrienden, deze onduidelijkheid. Wat is er toch gebeurd met deze meiden..
het blijft gissen denk ik lijkt me vreselijk niet 100% zeker te weten wat er is gebeurt ongeluk of heeft iemand anders er mee te maken volgens mij zou je dan nooit echt rust kunnen vinden
Ik weet het niet ben er niet bij geweest. Wel kan je je bh uit doen om bijvoorbeeld water te filteren.? Of iets om mee vast te knopen? Ze zijn best ver van hun begin plek gevonden als je verdwaald dan kan je ver weg zijn en de jungle daar woord als zeer gevaarlijk beschreven en ze uit eindelijk toch te prooi gevallen zijn aan wilde dieren. En bellen het is ze niet gelukt om contact te krijgen met hun mobiel! Als je ver van de bewoonde wereld bent dan heb je geen bereik. Het blijft een heel sneu verhaal en toch ergens vermoed ik dat ze toch verdwaald zijn.