vrouwen mogen niet meer lachen van vice premier Turkije

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door TinaTeenslipper, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Sorry maar bij ons cultuur hoort het gewoon niet om in het openbaar keihard te lachen. Het past gewoon niet bij ons. Ze zullen zeggen je lacht als een hoer. En graag willen wij ook wel respect hebben.

Ieder zijn eigen cultuur.

En hiermee eindig ik mijn reacties, want jullie zullen het toch nooit begrijpen.

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wauw... Dit is volgens mij geen cultuur hoor maar gewoon een of andere ouderwetse gewoonte;) lachen als een hoer???? jij zorgt er nu juist voor dat mensen een slecht beeld van Turkije krijgen

3. mumija

mumija Niet meer actief

En als mannen lachen?

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nee inderdaad, dat zal ik nooit begrijpen.. En ik geloof ook niet echt dat het met cultuur te maken heeft..

Ik zou trouwens niet eens respect willen van iemand die vind dat ik "lach als een hoer"..

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dan woon ik in een wijk met nogal veel Turkse h**ren als ik ze soms zo hoor haha.

Overigens snap ik wel waar het vandaan komt wat die man zegt maar het is een beetje verdraaid en komt wat vreemd over zo. Als praktiserende (wat dan ook) gelovige heb je wel bepaalde omgangsvormen. Ik als moslima en mijn man als moslim zullen nooit heel hard praten in het openbaar, hard lachen ed of op een andere manier de aandacht trekken an anderen omdat dat gewoon niet zo gepast is. Wanneer je een schelle vrouwenstem hard hoort lachen op een terras kijk je toch automatisch en dat kan overkomen als aandacht trekkerij etc.

Zo zijn er bepaalde omgangsvormen wat die man denk ik mist maar hij verbied vrouwen niet om te lachen oid, idem voor mannen,

6. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar waarom dan niet?
    En mannen mogen dat wel?
    Gaat het om emoties in het algemeen of alleen lachen?
    En wat is daar dan de reden van?

Lachen is heel gezond trouwens. Je wordt er gelukkig van en het is goed voor het brein. Er zijn niet voor niets allerlei lachsessies bv in het vondelpark :).

7. Tuuttuterdetuut

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar waarom mag je geen aandacht trekken door lachen? Dat is toch alleen maar leuk? Als iemand iets grappigs meemaakt moet ik daar vaak ook om lachen, gewoon vanwege het spontane gelach.
    Het wordt anders toch allemaal zo serieus,...

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Overigens vind ik Turkse vrouwen ook vaak gewoon veel meer overdreven en uitbundiger lachen, Nederlandse vrouwen zijn sowieso niet zo heel uitbundig over het algemeen. Ik denk dat wij hier ook weleens op kunnen kijken hoe vrouwen daar aardig overdreven kunnen lachen ed,

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sorry, het blijft een idioot. En van zulke idioten wil ik geen respect hebben.

10. Tuuttuterdetuut

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, dat zou natuurlijk kunnen. Misschien schrik ik er ook wel van :D,...

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow ja tegen dat "ik wil aandacht van iedereen dus lach ik maar heel erg overdreven" krijg ik de rillingen van. Op het werk is een man met zo een paardenlach brrrrrr, ik kijk hem dan ook altijd heel raar aan maar die blijft maar lachen. Ben blij dat ik hem maar 10/15min per week zie in de pauze en ik kan die vent niet uitstaan gewoon door die zijn aangeleerde onnatuurlijke vreselijke lach.
    Lijkt net op een vibrator op standje wat nog niet eens bestaat zo erg als die lacht, heel dat lijf schud alle kanten op, zal die vent dat bedoelen met lachen als een hoer? :p

12. Tuuttuterdetuut

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar ja het gaat wel ver dat een politicus zich met zoiets gaat bemoeien.
    Er lijken mij grotere issues spelen in Turkije dan lachen op straat,...

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoe lacht een hoer dan?

Ik geloof best dat het in sommigen culturen wat minder gepast is maar meer op de manier zoals Umm het beschrijft. Dat aandacht trekken niet netjes is voor zowel vrouwen als mannen.
    Maar dat voor hoer uitgescholden worden bij je cultuur zou horen? geloof er niks van. Dat respectloze gescheld (want dat is wat ik er van vind) gebeurd volgens mij alleen door typetjes zoals die Erdoğan. Een enkeltje naar de Middeleeuwen zou hem goed doen.

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Die vent is knettergek,ik zou hem dus midden in z'n gezicht uitlachen..malloot.

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dit zal ik inderdaad nier begrijpen en ik denk mijn turkse schoonfamilie ook niet.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pfffft ;)

Dan maar een 'hoer'. Ik heb tenminste lol en durf dit openbaar te uiten zonder bang te zijn wat een 'cultuur' van mij vindt.
    Belachelijk.

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Heb het even aan mijn (turkse) man gevraagd of lachen op straat niet in de cultuur hoort en hij heeft nog nooit zoiets belachelijks gehoord.

18. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat is heel knap van die meneer dat hij dat ik de Koran gevonden heeft. Mag die van mij wel eens bewijzen.

19. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk als je nou zegt dat flirterig en uitdagend gedrag volgens de Islaam niet passend is, voor zowel mannen als vrouwen, dan heb je een punt. Maar al dat overdreven gedoe dat je niet eens meer mag lachen, word ik een beetje moe van. En dat het vaak mannen zijn die vrouwen (en alleen maar vrouwen) aanspreken op hun gedrag, vind ik gewoon ronduit irritant worden.

Mij dunkt dat ook in de Turkse samenleving nog heel wat winst behaald kan worden op het Islamitische gedrag van mannen. Laten we het als Moslims, daar nou eens een keer over hebben.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Weet je: ik vind dat stukje waarin hij zich afvraagt waar de vrouwen zijn die hun hoofd buigen en de ogen afwenden als een man ze aankijkt nog erger dan het niet 'mogen' lachen. (Ik begrijp dat dit meer een advies is dan een wet.)
    Als je iemand tijdens een gesprek niet in de ogen kunt kijken, toon je je onderdanig. Je kunt niet als volwaardige partner een gesprek voeren, laat staan een discussie.

Deel Deze Pagina