Een derde van Nederlanders ziet liever geen zoenende homo's | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Uitslag laatste onderzoek: - 32% Nederlanders ziet liever geen zoenende mannen, 28% ziet ze ook liever niet hand in hand lopen; - 24% ziet liever geen zoenende vrouwen; - 12% ziet liever geen zoenende mannen en vrouwen [hetero's] in het openbaar. Minister noemt de uitslag 'schokkend'. Wat vinden jullie? Ik denk dat het afhankelijk is van de achterliggende reden voor liever niet zien. Ik denk eerlijk gezegd dat 8% van die 32% niks tegen homo's heeft [want ze vinden zoenende vrouwen prima om te zien], maar het meer onsmakelijk gezicht vindt als 2 mannen voor je neus zoenen? Verder vindt blijkbaar 12% van de mensen iedereen die op straat met elkaar zoent 'aanstotelijk'. Mijn conclusie dat het waarschijnlijk voor een groot deel niet zoveel te maken heeft met homoseksualiteit aan zich [92% vindt homo's prima], maar met geconfronteerd worden met mensen die elkaar op straat uitgebreid 'aflebberen'. De afwijzende groepen waren vooral de 70+ers en streng religieuzen [o.a. 47% van de CU stemmers]
Ik ben helemaal pro homo/lesbi/bi etc. Maar ik vind mensen die elkaar uitgebreid zoenen, of dat nu 2 mannen, 2 vrouwen of een man en een vrouw zijn, gewoon geen prettig gezicht. Behalve als ik het zelf doe, haha. Ik vind het niet vies of smerig hoor. Maar mooi vind ik het ook niet. Dat 28% van de Nederlanders ze liever niet hand in hand ziet lopen vind ik dan weer walgelijk. Wat maakt dat nou uit dat iemand hand in hand loopt? Dat is toch mooi om te zien? Homohaat vind ik zo middeleeuws en achterlijk.
Maar bij die 28% staat er niet bij of deze mensen het bij man-vrouw wel ok vinden. Want dan is het geen homohaat, maar gewoon middeleeuws intimiteitfobie. Verder volledig met jou eens. Ik stoor me aan werkelijk niemand, zolang ik geen draaiende tongen en uitgebreide betastingen hoeft te kijken op straat of het terras.
Het maakt me niet uit wie het is, maar ik vind zoenende mensen op straat sowieso heel irritant. Ik denk dat het ook wel te maken heeft met afkomst. Mijn man komt uit noord-Afrika en daar is het heel normaal dat mannen hand in hand lopen op straat. En dat zijn dan over het algemeen genomen gewoon heteromannen.
Van niemand hoef ik gezoen te zien op straat, ik vind dat echt heel vervelend als het in mijn buurt gebeurd. Doe dat alsjeblieft lekker thuis of ergens anders privé. Een simpel kusje als begroeting vind ik dan wel weer kunnen. Dat is dan ook het enige wat anderen van mijn man en ik te zien krijgen. Hand in hand of arm om de schouder vind ik van een hele andere orde en heb ik geen problemen mee.
Overigens, ik vind het altijd een beetje overdreven dat het meteen homohaat genoemd moet worden als mensen er niet achter kunnen staan dan 2 mannen of 2 vrouwen een relatie hebben. Natuurlijk, die mensen zijn er helaas en haat vind ik in iedere situatie verwerpelijk. Maar er zijn ook genoeg mensen die hen gewoon gelijkwaardig en met respect blijven behandelen ondanks het niet eens zijn met hun keuzes.
Keuzes? Ik hoef echt geen heftige aflebberij te zien op straat, maar gewoon een beetje zoenen.. ach. En het maakt mij dus niets uit of het mm/vv/mv is.
Dit dus... Ik ben helemaal niet tegen uitingen van genegenheid, maar euh... kan 't ff zo zijn, dat ik niet de neiging moet voelen om je een "kamer" aan te bieden?
Ik zie de relatie en het huwelijk van mijn man toch echt als een vrijwillige keuze (gelukkig) dus ja, ook bij een ander ga ik daarvan uit. Je verwijst ongetwijfeld naar het wel of niet zijn van homo, daar doelde ik niet op.
Het ligt eraan om wat voor zoenen het gaat. Dat gelebber hoef ik van niemand te zien, 'gewoon' een kus vind ik niets mis mee, of dat nou een man en een vrouw, twee mannen of twee vrouwen zijn.
Ik zie liever twee zoenende mannen dan twee zoenende vrouwen.. maar misschien omdat ik zelf vrouw ben en me dat niet kan voorstellen.. Maar geen problemen mee hoor als mensen dat doen. Ik vind het altijd goed als mensen gewoon durven zijn wie ze zijn.
Mij maakt het echt niet uit. Ik hou er niet van als mensen elkaar helemaal af staan te lebberen op straat maar gewoon een zoen moet kunnen. Homo, lesbisch of hetero. Het is me om het even.
Gewoon een kus vind ik prima, maar overdag in een opbare gelegenheid waar tong aan te pas komt en de handen alle kanten opgaan liever niet. Get a room. Voor mij maakt het niet uit wat de samenstelling van het stel is. Kleine vormen van genegenheid kan ik wel waarderen. Vind ik zelfs lief, maar er is een groot verschil tussen romantisch en erotisch.
Ik heb maar 1 keer mannen elkaar zien zoenen en dat was bij Goede Tijden, Slechte Tijden. En eerlijk gezegd: ik werd er toen wel een beetje ongemakkelijk van En dat terwijl ik absoluut niks tegen homoseksualiteit heb. Dus ik snapte die reactie van mezelf toendertijd echt totaal niet Maar in het straatbeeld vind ik het denk ik minder ongemakkelijk, want dan sta je er als het goed is niet in close up bovenop
Mensen die elkaar een zoen of een kus geven heb ik geen problemen mee, maar mensen die écht staan te zoenen zie ik eerlijk gezegd ook liever niet. Ik vind het gewoon geen smakelijk gezicht. Het maakt mij dan niet uit of het twee mannen, twee vrouwen of een man en een vrouw zijn.
Ik vind zowieZo elkaar aflebberen in het openbaar raar. Dus flinke tongzoenen. Verder een gewoon kusje niet raar toch Heb veel homo's, lesbische en bisexuele in vrienden/familie kring en vind het niet anders dan man/vrouw relatie. Mijn kinderen vinden het gelukkigen ook normaal. Ze weten dat je relatie vormen hebt met man/man, vrouw/vrouw en vrouw /man en alle opties zijn gelijk. Wil dat ook niet veranderen. Tijdje terug met gtst zat een vriendin van mijn ie, bah gadver etc bij 2 kussende mannen. Heb meteen gezegd dat haar mening mag maar dat ik die niet mijn kinderen wil overbrengen
Ik heb er totaal geen problemen mee. Of t nou 2 vrouwen, 2 mannen of een man en een vrouw zijn. Zolang t maar geen tongzoenen is of elkaar compleet afleveren is. Dat hoef ik van niemand te zien.