vrouwen te snel weer aan 't werk

Discussie in 'De lounge' gestart door samantha1986, 24 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Het is wettelijk verplicht ja.... maar als je werkgever niet meewerkt dan is er geen boete die hem wordt opgelegd hoor. Er staan geen sancties tegenover, hierdoor voelen de werkgevers die druk ook niet en laten ze de vrouwen aanrommelen in te kleine hokjes zonder stomend water enz enz... Vind het niet gek dat er zo snel gestopt wordt hier in ned, ik heb de "luxe" dat ik thuis ben anders had ik nooit 41 mnd (2 kids) bv op mijn naam staan ;)

2. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    En zolang we hier maar niet tegen in durven gaan vinden en erin meegaan, zal dit ook NOOIT veranderen!!!!

"Ze laten vrouwen aanrommelen in kleine hokjes, zonder stromend water....."
    Die vrouwen laten zichzelf dit aandoen!!!!

STA OP TEGEN DIT ONRECHT EN KOM VOOR JE EIGEN RECHTEN EN DE BAZEN HUN PLICHTEN OP!!!!!!!
    Een ander zal het niet doen hoor!!!!!!!

3. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    @jantien, Dat is ook wat ik bedoel, heb ook al eerder gezegt dat vrouwen meer voor hun recht moeten opkomen ;) Het enige probleem is dat de werkgevers een machtpositie hebben de vrouwen zijn te bang om hun rechten op te eisen vanwege de kans dat ze hun baan kwijt kunnen raken, oid.

4. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    En zolang de vrouwen bang zijn voor hun bazen. En dus maar eerder stoppen met BV of kolven.
    En dus maar meegaan met wat de bazen willen, dan blijven de bazen deze macht houden.
    En zal er NOOIT iets veranderen.

Als je dit zou aanvechten dan verliezen de bazen voor de volle 1000%.

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    En als de baas nou WEL bereidwillig is om mee te werken, maar er geen mogelijkheid toe is/heeft of er niet voor gecompenseerd wordt?

6. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Als de werkgever weigert om een fatsoenlijke kolfruimte in te richten, heb jij als werkneemster het recht om dan op en neer te reizen naar jouw kind waarbij de reistijd ook voor de kosten van de baas komt.

Renate: als de baas wel bereidwillig is, is er vast wel een oplossing te vinden. Leg anders jouw situatie eens voor op het borstvoedingsforum. Ik weet dat er een hoop vrouwen zijn met een vergelijkbaar beroep of anders met ook een beroep waarin het moeilijk is om te kolven.

7. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @jantien, je hebt gelijk alleen zeg je het zo stellig dat vrouwen die het moeilijk vinden om hier iets van te zeggen of een negatieve reactie krijgen het nog moeilijker vinden om hier iets mee te doen.
    en zoals renate zegt je hebt het recht om je kind te voeden onder werktijd, wat betekent dat je mag kolven, naar huis heen en weer reizen (tot een bepaalde reistijd) en je mag ook je kind naar het werk halen om het daar te voeden. werkgevers zijn het verplicht om dit toe te staan! je staat gewoon volkomen in je recht maar het is vervelend als iemand dwars tegen je ideeen in gaat.

succes allemaal meiden en kom voor je zelf op!!!

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Waarom zijn die dingen niet gewoon goed geregeld door de overheid? Deze heeft leuke regels bedacht, maar worden niet nageleefd door veel werkgevers, blijkt uit onderzoek.

Ja, je kan opkomen voor je rechten....maar ten koste van wat? Van jezelf?!! Wat schiet je er dan mee op? Je komt op voor je gezondheid ten koste van je gezondheid? Is dat het? Kijk maar naar een eerder berichtje van me in dit topic...Hoe er alleen al werd gereageerd tijdens mijn zwangerschap toen ik om extra pauzes vroeg! Ik kan er heel boos om worden dat anderen hier zo makkelijk over denken. Ik had de mazzel dat ik lid ben van een bond waardoor het uiteindelijk nog goed is geregeld. Maar er zijn er genoeg die geen vakbond hebben die voor ze opkomt. Bovendien is het het me achteraf allemaal echt niet waard geweest. De werkverhoudingen tussen mijn baas en verscheidene collega's zijn echt verstoord. Na mijn verlof ga ik op zoek naar ander werk...terwijl ik er altijd met plezier heb gewerkt. En waarom? Omdat ik zonodig voor mijn rechten op wilde komen.... :cry: :cry: :cry:

9. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dat lijkt mij het probleem van je baas.

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    @ Renate28

bedroevend dat het zo moest lopen , maar als iedereen maar zijn mond houd dan kom je nooit ergens

soms moeten er offers vallen :( nu ben jij dat geworden helaas

maar dapper dat je opgekomen bent voor je rechten

11. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Die offers halen helaas niets uit Deb, ik hoor dit verhaal zo vaak. En geen enkele "opstandige" werkgever voert daarna een ander beleid.... waarom zou hij voor elke werknemer staan er wel een paar in de rij... dus als de "lastige" kolvende werknemer weg is dan neemt hij toch gewoon een man aan, heb je dat gedoe iig niet.
    Pas als de regering er consequenties tegenover gaat stellen dan pas gaan ze luisteren en veranderingen aanbrengen in hun beleid, niet eerder.
    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je je mond in de tussentijd moet houden en alles moet slikken wat je werkgever zegt of doet! Je recht opeisen moet je altijd blijven doen!!

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Eigenlijk hoef je hier als individu, vind ik, niets mee te doen. Het is voor een algemeen belang. Ik zou de zaak dan ook neerleggen bij de ondernemingsraad van de organisatie.

Nu ben ik net als Gina ambtenaar dus ik heb misschien makkelijk praten. Bij ons is alles goed geregeld, er is een kolfruimte en je krijgt daar tijd voor evenals extra pauzes indien dat gewenst is.
    Ik zou alleen, net als Pim, mijzelf niet prettig voelen wanneer ik weer naar de kolfruimte ga onder werktijd.

Het lijkt mij een onbegonnen zaak dat de overheid alle bedrijven gaat controleren op het hebben van dergelijke faciliteiten. De wet- en regelgeving mbt dit punt bestaat dus wanneer die niet of onvoldoende wordt nageleefd, lijkt het mij, zoals ik eerder zei een aardig punt voor een ondernemingsraad.

Jantien jouw baan maakt ook onderdeel uit van jouw eigen ikje neem ik aan. Ik vind het dan wel kort door de bocht om zoiets te zeggen. Het gaat niet alleen om je eigen ikje maar om het vinden van een balans in de verantwoordelijkheden die jij hebt, zowel richting jouw kindje (als jij van mening bent dat bv daar onderdeel vanuit maakt) als richting jouw werkgever.

13. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ja ergens ben ik het met je eens senseemilla.
    Maar aan de andere kant heb ik zoiets , misschien te kort door de bocht, maar het is mijn werk maar hoor.

Ik vind mijn werk meer een bijkomstigheid die nou eenmaal moet omdat ik het geld nodig heb.
    Ja ik heb een superleuke baan, maar mijn kindje is straks leuker.
    en als ik kies voor BV en dat gaat lukken is dat beter voor het kindje.
    En dan vind ik dat mijn baas zich daarin moet aanpassen.
    Ik ben de enige in mijnvakgebied in de instelling, dus eerst werd er tegengesputterd. Toen ik zei dat dit mijn recht was toen konden ze mij alleen maar gelijk geven.
    Nu zie ik per dag straks gewoon iets minder patienten dan eerst.
    Het is maar tijdelijk.

Mijn baan is maar een baan en mijn kindje straks mijn leven.
    En mijn leven is mijn ikje.

14. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    goed van je Jantien !! opkomen voor jezelf bij de baas is alleen maar super

15. mamavanHind

mamavanHind Actief lid