Vrouwen tegen hun man

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaa6, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ooh, is dit echt serieus?? 🙈😫

2. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik zou denk toch maar eens een gesprek met hem aan gaan over het verdelen van de vaste lasten.Zo te lezen zijn jullie ook niet evenredig in de relatie. Bedenkt hij zelf niet dat hij alleen de leuke dingen met de kids doet ? Dit hou je zo geen jaren meer vol. Daarbij moet je toch ook eens af en toe iets leuks voor jezelf kunnen kopen ?

3. tuc

tuc Niet meer actief

1 methode zou zijn om zelf een vakantie van 3500 euro te boeken:D

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik schrik echt van sommige relaties.
    De man al het geld uitgeven aan vakanties en uitstapjes? Of man alleen op vakantie en dan niet met het hele gezin? Zou me toch gaan afvragen wat er nog meer aan de hand is in die relaties, als je bier eens gezamenlijk weggaat. Als ik of mn man alleen weggaat dan is dat hoogstens een weekend, maar dat is wel een extraatje bovenop onze gezamenlijke vakantie. Echt bizar wat ik hier lees. En jullie pikken dat al jaren?
    Ik vind het echt sneu te lezen hoe jullie al jaren in zo een patroon zitten. En zo te lezen ook niet gelukkig er mee zijn. Wat logisch is. Dus ga er over in gesprek. Als dat niet helpt en het geld is toch al gescheiden dan ook maar gewoon niet meer betalen totdat erceen gesprek plaats kan vinden.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Overigens.. Hij gaat dus niet zo lang he. Dus hij respecteert wel hoe ik er over denk. Maar wel mokkend en na een discussie. En dus niet met inzicht dat het het wel heel veel geld is van het gezins-budget, laat staan dat ie begrijpt dat het belangrijk is dat er tijd is voor het gezin.
    Volgend jaar gaan we gewoon weer dezelfde discussie hebben met dezelfde verbazing van zijn kant.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik snap dat ook niet helemaal, je hebt toch samen een relatie en samen kinderen? Dan ook dezelfde lusten, en lasten!

7. misa

misa Niet meer actief

Snap ik. Ik zou het ook echt niet leuk en niet oké vinden. Daarnaast... Het bedrag wat hij uitgeeft aan een vakantie voor alleen hemzelf vind ik van de zotte. Mijn man zou dat uit zichzelf niet doen en anders zou ik het hem ook 'verbieden'. En dan vind ik de duur van de vakantie ook niet oké. Een weekend weg alleen of met vrienden snap ik. Een midweek kan ik eventueel ook nog begrijpen. Maar langer? Nee joh! Vakantie is toch ook voor het gezin?

Dus ik snap je probleem echt heel goed. Ik zou er ook eens heel goed met over hebben..

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Daar heb ik aan gedacht :D maar ik kan niet zolang zonder m'n kindjes :)

9. tuc

tuc Niet meer actief

Maar dat tie dat niet inziet is toch al absurd.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat snap ik zou ik ook niet kunnen.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja daarom als iemand mij kan vertellen hoe ik wel tot m kan doordringen, graag :)

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier hebben we ook ons eigen geld.
    Werkt hier goed, hebben beiden vrijheid in onze hobby. Ik shoppen voor zoontje en om de zoveel tijd een nieuwe gsm ofzo, hij aan auto's. Hij wisselt regelmatig van hobbyauto. Klinkt duur maar hij koopt slim. Koopt nu een auto voor een bedrag en over 2 jaar is die nog evenveel waard dus hij maakt heel weinig verlies, speelt gelijk of soms zelfs wat winst. Laatste keer heeft hij de auto geruild haha.
    Nu is het rustiger. Vroeger elk jaar een andere motor maar sinds zoontje er is wil hij geen motor meer rijden en deze auto heeft hij nu 2 jaar

13. misa

misa Niet meer actief

Doe je een weekje van 3500 euro.......! ;)

Nee serieus, ik zou er zeker menig discussie/ruzie aan weiden. Dit zou ik gewoon niet pikken.

14. misa

misa Niet meer actief

Maak het beeldend, mannen zijn beelddenkers. Misschien dan andersom, dat jij dus meer uitgeeft dan hij, in het uitbeelden.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou die 3500 gewoon vershoppen;) geef mij een uur:)

Maar even serieus....geen idee hoe je zo'n vent inzicht geeft.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Beetje drastisch, maar ik was allang weggeweest, wat een ego zeg. Minder drastisch: letterlijk zeggen waar het op staat en zeggen dat dat niet gaat gebeuren. Ok, verbieden gaat soms wat ver, maar in dit geval...

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Spiegel voor houden? Dus als ik 16 dagen alleen weg ga voor 3500 dan vind jij dit goed? Ik laat jou 16 dagen alleen met de kids en ga zelf the time of my life houden. Ik spendeer 3500 van de 4000 die we jaarlijks reserveren voor uitjes helemaal aan mezelf.

Vind jij dat oké en normaal? Want dan boek ik mezelf volgend jaar een reisje!

Dit zou ik zeggen!

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Of op zijn minst het geld pinnen en doen alsof je het uit hebt gegeven.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ja idd

20. misa

misa Niet meer actief

Woow, serieus?? Als je al eigen geld zou moeten hebben dan moeten de vaste lasten eerlijk verdeeld worden. Dus boodschappen, huis, verzekeringen, kids, enz. Alles bij elkaar en nog wat extra's. En dan beiden een percentage van 'jullie' geld inleveren daarvoor. Doordat je een percentage doet, betaald degene met meer loon altijd meer (wat logisch is).

Dit zou bij mij dus per direct veranderen. Is hij helemaal gek geworden? En jij eigenlijk ook... Dat je dit pikt... Niet doen hoor!!!

Deel Deze Pagina