@teigetje ik ben druk aan het solliciteren want op de dag dat onze knul is geboren liep mijn contract af en wilde ze hem niet verlengen...we zouden op vakantie gaan naar frankrijk maar de auto is afgelopen weekend stuk gegaan dus onze vakantiecentjes gaan naar een nieuwe auto dus gaat de vakantie niet door...gaan wel dagtripjes maken zowiezo van 14 op 15 sept naar Den Haag! Daarom dacht ik, ik maak eentje voor zuid limburg haha!
Nou ja zeg, waar mijn vriend gister mee thuis kwam hahaha. Zoals jullie weten zijn we een grote voliere aan het maken. Nu is het nachthok klaar maar de buiten voliere nog niet (gaat dit weekend gebeuren). Nou kwam meneer dus gister thuis met een grote doos met gaatjes, en ik dacht: wat heeft ie nu weer meegenomen. Dus ik voorzichtig in de doos gekeken en zie ik daar toch FAZANTEN zitten . Nu weet ik dat mijn vriend ooit zei van: ik vind fazanten geweldig en zou ze echt wel een keer willen hebben, maar dacht, dit zal wel overwaaien. Niet dus. Ze zijn mooi dat wel, maar fazanten, hoe kom je erop . We hebben een al niet zo'n grote tuin en we hebben ook al behoorlijk wat beesten, en dan ook nog 5 van die gekke beesten erbij hahaha. Ach ja, als dierenartsassistent in opleiding kan dat er nog wel bij. Heeft onze dochter straks genoeg om naar te kijken en te spelen. (honden, konijnen, vogels, kwartels en dus fazanten) @dimmel: Dat is niet zo leuk lees ik, geen contract verlenging en de vakantie die niet doorgaat. Maar wel een nieuwe auto (misschien wel niet de planning van jullie). En dagjes weg zijn ook leuk in de vakantie, dat gaan wij ook doen, want ik vind de kleine nog te jong voor vakantie en het geld wordt deze zomer besteed aan de tuin en de voliere.
Ha! Teigetje; Phoe, dan ben je wel de hele dag met voedingen bezig héMaar idd, op gewicht komen of blijven is dan ook belangrijk. Enne die fazanten; da's wat voor mijn wederhelft. Van kinds-af-aan een vogelfreak; in de bossen rondhangen; volière in de tuin; kweken; wedstrijden. Hij blijft het interessant vinden, maar hier nog geen volière(ik heb niets met vogels hahaaha) Vandaag met de oudste in het centrum geweest, was door zijn spijkerbroeken heen; gaten op de knie van het spelen thuisDus maar weer 2 nieuwe aangeschaft( en een t-shirt en sokken en onderbroeken)Kermis was al bijna klaar; leuk om te zien dat Quinn die spanning voelt die ik vroeger ook voelde als de kermis kwam. Dat wordt dus 6 dagen kermishangen Levi beleeft wat rommelige dagen. Jantje huilt;Jantje lacht. Vreemd hoor, vooral omdat hij normaal zo vrolijk is. Ach, hebben we al vaker meegemaakt; komt weer(snel???) goed! @All; Grtz!
Hoi hoi, Wat leuk!! Een echt limburgs topic! Ik kom ook uit het midden van limburg. Geboren en getogen.
@mup: Welkom bij het clubje. Waar woon je dan als ik vragen mag? Ik woon namelijk ook in het midden (haelen) @euntje: Gezellig, lekker shoppen. En wat spannend ja, de kermis, ik ken het gevoel ook nog wel van vroeger. Dat zal vast en zeker gezellig worden.
Hallo Dag mup.....hhihi, zo noemt mijn moeder me nog steeds ( op mijn 32ste..)af en toe mupke Welkom! Vanavond komt Derek Ogilvie(hoe schrijf je dat?..)op tv. Wie kijkt erna? En wie gelooft het allemaal? Ik zit er tussenin. Hij heeft het wel vaak bij het juiste eind.......maar soms......beeeeetje goed gokken denk ik dan en ik kan ook mijn eigen show beginnenWat denken jullie? Grtz
@ mup , welkom bij ons clubje ... @ euntje , nee kijk geen Derek Ogilvie vind dat zielig vooral die ouders die kindjes verloren hebben .. daar kan ik een hele nacht over denken .. kijk liever lipstick jungle vanavond en daarna cashmere maffia ..
@mup welkom! Diego kan sinds eergister als hij op zijn buik ligt gaan zitten echt zo leuk en lachen dat hij doet dan!
@euntje: Ik kijk het eigenlijk bijna nooit, maar gister heb ik het wel gezien. Het is idd zo, dat hij vaak gelijk heeft. Maar hoe hij dat doet , geen idee. Ik vergeet het altijd als dat programma op tv komt, en als ik erachter kom ben ik meestal te laat. Maar het is raar dat hij de gekste dingen weet. Dus ergens denk ik dat hij echt met kinderen kan praten. @dimmel: Leuk he, als je kind weer iets nieuws heeft geleerd. Hier heeft mijn dochter het van buik naar rug draaien ontdekt, het is haar nog maar een paar keer gelukt, maar ze vond het zo leuk dat ze het blijft proberen.
Gut, wat is het stil hier Dames, aan het genieten van zon ? Spelen met de kiddies/man?Vandaag hebben we weer aan het water gezeten met z'n 4en. Opa en oma kwamen ook nog even langs; ze fietsen wat af met dit weer. Ik word GEK van al die wespen. Ijsje eten is een hele beproeving....drankje idem....ga zo maar door. Brrrr, ben niet echt bang maar dat gezoem om me heen......je zult maar een hap/slok nemen en je hapt/slikt zo'n beestje mee naar binnen Het wordt een mooie week vlg week. We hebben dan ook een hotel geregeld in Noordwijk;kan onze oudste ook een de zee in het echt zien...(was er nog niet van gekomen in de afgelopen 4,5 jaar) Ga nu snel het nieuws kijken, hoor iets van files in Frankrijk...... zwarte zaterdag 800 zoveel kilometer..... Later!
@ Teigetje kom uit Ittervoort. Leuk, ik heb familie in Haelen. @ euntje, hahaha mijn moeder noemt me nog steeds !!toet!! of zelfs toetie!! hahaha schaam me soms kapot. Erg he.... @de rest Thanx!
Hmm, sinds eergisteren ben ik ook een Limburgse dame! Ik zal even in het kort iets vertellen; Mijn vriend komt uit Limburg en hebben elkaar leren kennen op de kermis in GLD, waar ik eigenlijk vandaan kom. Na 6 mnd zijn we gaan samen wonen in GLD, aangezien ik nog studeerde. Nu 2,5 jaar later is mijn studie af en zijn we in de auto gestapt met al onze spullen om op nieuw iets op te bouwen in Limburg ( Hoensbroek ) Voor mij natuurlijk helemaal spannend, want ken hier niemand op zijn familie na en nog iemand van 't forum hier die ook in deze woonplaats woont. Vandaag zou ik eigenlijk zes weken zwanger zijn van onze eerst, maar het heeft niet zo mogen zijn. Vol goede moed hopen we op een 2e wonder en dat die mag genieten van de liefde die wij hem/haar kunnen geven! Liefs G
Ik woon ook in Limburg, nou ja, eigenlijk net over de grens (Maaseik) Zal dit topic eens in de gaten houden
@ G89 Kom jij ook uit Gelderland? Ik ook. Ben 5 jaar geleden hier komen wonen en had/ kende hier ook niets/ niemand Echt pas net verhuisd dus?
een midden-limburg topic Hier een mama uit Roermond, al ruime tijd vertegenwoordigd in de augustusbus rijdt verder waar nog meer limbo's rondhangen
Ja, ik ben met zesjarige leeftijd in Gelderland gaan wonen. En afgelopen donderdag verhuist naar Limburg! Hele nieuwe stap, spannend natuurlijk! Ik hoop dat ik snel een beetje mensen leer kennen en contacten zal krijgen.. Kende jij al mensen hier? Of heb je nog niet echt contacten op gebouwd?
@ G89 Toevallig zeg. Waar kom je precies vandaan op de veluwe? (ik uit nunspeet) Je zal het wel druk hebben nu, heb je een huis gekocht of gehuurd? Nee ik kende niemand hier. Voor ik hier naar toe kwam heb ik een paar jaar in Den Haag gewoond en gewerkt en darna wilde ik iets anders, dus toen dacht ik 'ik ga naar Limburg'... In Den Haag heb ik mijn man leren kennen en we zijn dus samen naar hier gekomen. Blijven plakken dus . Vorig jaar een huis gekocht, het bevalt hier goed. Inmiddels vind ik ook steeds meer mijn weg en leer ik steeds meer mensen kennen hier. Erg leuk
We wonen momenteel tijdelijk even bij mn zwager in. Aangezien we beide al werk konden krijgen hier in Limburg, dus kijken druk om ons heen. Hij heeft een grote souterrain (kelder) waar we dus bivakkeren! We hebben verder een eigen ingang e.d. alleen de badkamer moeten we delen, maar dat is verder geen probleem. Ik heb een leuke zwager en schoonzus! Maar particulier huren gaat tegenwoordig zo snel, dus het is een kwestie van reageren, reageren. Wij hebben altijd in Zutphen gewoond, dus dat is niet erg ver van Nunspeet vandaan dacht ik. Waar in Limburg woon je? Of had je dat al gezegd? Ik hoop dat ik ook snel een beetje mensen leer kennen. M'n vriend kent hier ook niet héél veel mensen, want eigenlijk komt hij uit Roermond!