hahaa,ik dus ook.. moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat hij elke avond thuis is hoor... Nu zit ik even zonder werk en duren de weken wel lang,maar anders,nee hoor.. laat hem maar lekker sturen.. Ik heb mijn eigen ding door de weeks en als hij dan thuis is ben ik helemaal uit mijn ritme
Pfff ik denk dat ik daar nooit aan zou kunnen wennen! Mijn vriend is nationaal chauffeur en die moest voorheen weleens nachten overnachten maar ik heb tegen hem gezegd dat ik dat niet meer wil, ik vind het gewoon niet fijn! Goed als het een keertje voorkomt is het niet zo erg maar niet wekelijks... Hij heeft dat bij zijn baas aangegeven en rijdt nu iets anders waarbij hij niet hoeft te overnachten! Of je er ooit aan zult wennen als je man 2,5 week weg is ? Ik weet het niet, ik denk dat het ook een beetje aan je instelling ligt, kan je je goed vermaken als je alleen bent? Heb je veel vrienden om je heen etc etc. m.b.t de bevalling is het natuurlijk wel een rot situatie! Kan hij niks met zijn baas afspreken dat hij tegen die tijd wat meer in de buurt rijdt ? Toen ik op het eind zat heeft mijn vriend met zijn baas afgesproken dat hij als ik hem zou bellen meteen naar huis zou kunnen, of iemand kwam hem tegemoed rijden met de luxe wagen en nam de vrachtwagen dan over... Uiteindelijk is dat allemaal niet nodig geweest aangezien ik ingeleid ben! Maar goed voor een internationaal chauffeur is dat natuurlijk wel wat lastiger maar misschien valt er wel wat te regelen ? Succes meid!
Of ik eraan kan wennen dat hij 2,5 week weg is dat weet ik niet en daar kom ik alleen maar achter als we het gewoon proberen. Hij heeft er heel erg veel zin in, hij wil al heel erg lang internationaal chauffeur worden en toen hij 2 jaar geleden de kans kreeg om zijn rijbewijzen te halen heeft hij dit ook gelijk gedaan. Dit was via randstad en daar zat een contract van 2 jaar aan vast. Dit contract is dan ook per 31 oktober afgelopen. Het bedrijf waar hij nu 2 jaar voor heeft gewerkt wil hem geen contract aanbieden omdat hij te oud zou zijn (28 jaar). Daarbij heeft hij in het weekend voor een ander bedrijf gekoppeld naar denemarken en dit is echt wat hij wil. Alleen hadden we er niet aan gedacht dat het ook nog weel eens zo zou kunnen zijn dat hij langer dan een week van huis zou kunnen zijn. Scandinavie trekt hem heel erg en het lijkt mij eigenlijk ook erg mooi voor een chauffeur om daar te rijden i.p.v landen waar de criminaliteit veel hoger ligt zoals in polen, duitsland en denemarken. Hij heeft al een keer in duitsland de politie moeten bellen, omdat de verzegeling van de trailer af was. Later bleken er dus 4 mannen in zijn trailer te zitten. Normaal heb je veel meer ervaring nodig om internationaal te kunnen rijden dus dit is echt een grote kans voor hem en die wil ik hem niet ontnemen. Heb hem wel gezegd dat als dit uiteindelijk toch niet blijkt te werken dat hij toch op zoek moet gaan naar wat anders zodat hij minder lang van huis is. Ik heb niet mega veel vrienden om me heen, maar de vrienden die ik heb daar kan ik ook van op aan. En ik weet ook wel dat als de bevalling begint en hij is er niet dat ik genoeg steun om me heen heb, maar ik zou het echt heel erg vinden als hij er niet bij zou kunnen zijn. Ik hoop dat zijn werkgever maandag een goede oplossing geeft voor de tijd rond de bevalling anders weet ik niet hoe of wat we moeten doen. Ik vermaak me wel hoor als hij er niet is, heb ook gewoon de auto bij de deur dus kan ook overal komen. savonds als mijn dochter in bed ligt ga ik lekker de dingen doen die ik ook nu al doe zoals afwassen en beetje opruimen en lekker op de bank tv kijken of zp-en. Het gat er voornamelijk om dat ik niet meer gelijk iemand heb waarop ik kan terugvallen als ik het even niet zie zitten of als ik ziek ben dat ik even mijn bed in duik (veel voorgekomen deze zwschap. Kan gelukkig wel aardig goed alleen zijn.
@Peetjuh, oh bah wat naar dat er 4 mannen in bleken te zitten, mijn vriend heeft dat gelukkig nog nooit meegemaakt!! Het is inderdaad een kwestie van je draai zien te vinden! Ik doe ook voornamelijk 's avonds het poetswerk als de kleine op bed ligt zo rond half 7. Dan ruim ik op en maak ik schoon waar nodig is tot 20 uur, dan is het tijd voor mij Ik hoop iig wel dat zijn baas voor de bevalling een oplossing heeft ik zou heel erg balen als mijn vriend er door zijn werk niet bij zou kunnen zijn....
mijn vriend is ook internationaal chauffeur soms wel lekker als ze niet in huis zijn kun je lekker je eigen ding doen
Ja daar schrok ik ook wel van, ben allang blij dat hij het gezien heeft en niet zomaar is gaan rijden. Wie weet wat er dan allemaal had kunnen gebeuren. Ik doe nu ook al het meeste huishouden savonds, opruimen heeft toch geen zin als mijn actieve dochter er overdag bij is haha. 20.00 uur is ook mijn tijd, dan kijk ik altijd gtst. Ik hoop idd ook dat ze een goede oplossing hebben maar daar moet ik nog een weekje op wachten.
Toen we nog met zijn 2en waren vond ik het niet erg, maar toen de oudste geboren is was hij ook gelijk de hele week van huis...niet leuk maar ik redde het in mijn eentje prima Nu rijd hij eenbeetje benlux, en is hij vrijwel iedere avond thuis,zij het laat, en ik moet zeggen dat ik het heel gezellig vind dat hij thuis is en onze meiden vinden het ook fijn dat papa savonds thuis is maar als het niet anders kan, mag hij van mij de hele week van huis. en dan zien we wel of het gaat ja of nee.
Bedankt voor alle reacties meiden! Beetje late reactie, maar moest erg veel regelen uiteraard. Vandaag zijn laatste dag bij zijn oude werkgever en maandag heeft hij een "introductiedag" bij zijn nieuwe werkgever. Dan krijgt hij alle info die nodig is. Heb zelf ook een aantal dingen opgeschreven waar hij even naar moet vragen, o.a. hoe en wat rond de bevalling en dan hoop ik dat alles duidelijk is. Dinsdag heeft hij wel een rit in nederland met een andere chauffeur en woensdag gaat het grote avontuur beginnen. Ben er zelf nu wel wat rustiger onder gelukkig, heb hier in huis ook nog zat te doen voordat de 2e komt dus ik ga me zeker niet vervelen.
Wel spannend hoor,zo'n eerste week en dan zeker met die kleine onderweg.. Ik hoop dat het hem bevalt.. Maar het lijkt mij,dat als hij gewoon uitlegt dat jij straks op punt van bevallen staat,ze daar niet moeilijk over doen hoor.. Wij hebben gelukkig de "mazzel"dat mijn vriend zijn werkgever waarschijnlijk nerveuzer is voor een bevalling dan wij zelf.. Misschien is dat wel het voordeel van een relatief "klein"transport bedrijf
Hier ook een vrouw van chauffeur. Heeft eerst jaren int gereden en was 1, 2 of 3 weken weg. Afhankelijk waar hij heen moest. Toen mijn uitgerekende datum in beeld kwam bleef hij op de zaak ''rommelen''. Goed opgelost dus. Toen onze dochter een half jaar is hij gestopt met int rijden.
Ja spannend is het zeker en helemaal omdat hij gelijk 2,5 week weg is, maar we zien wel hoe het allemaal loopt. Hij heeft er iig helemaal zin in . Het bedrijf waar hij voor gaat werken is volgens mij ook niet zo heel erg groot, weet alleen niet precies hoeveel auto's ze hebben.